Jeg er ofte på farten i Skandinavien og i Nordeuropa. Indtil videre har jeg ikke haft mobilt netværk, men nu begynder jeg at savne muligheden.
Irriterende nok kan jeg ikke greje spørgsmålet om abonnement og netværk. Køber jeg et mobilnetværkabonnement i DK kan jeg 'kun' bruge det her - ikke? Eller i hvert fald bliver det voldsomt dyrt i udlandet. Kan man købe noget, som duer flere steder?
Hvad gør man mest praktisk? Jeg er ikke interesseret i at slæbe rundt på flere landes lokale abonnementer, men selvfølgelig heller ikke i at betale en vældig høj pris ved brug i udlandet. Jeg skal ikke downloade voldsomme ting, men læse og skrive mails, evt slå mindre ting op på nettet.
telenor.dk læste jeg man kunne betale 50 kr ekstra per måneden så havde du frit internet land ekstra , dog skal du rejse meget før det kan betale sig , prøv og ringe rundt til alle mobil internet udbyder mon ikke de fleste tilbyder noget ligne
jeg ved ikke hvem der er billigste til dit behov at være internet mobil online overalt i Nordeuropa
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
En fornuftig løsning kan være Telias (Erhverv) Surf Abroad der fungerer på Telias netværk i Norge, Sverige, Finland, Estland, Letland og Litauen.
Det er en del af Telias 4G abonnementer. Op til 100 MB trafik pr. dag koster max 64 kr. pr. dag. Det er ikke helt det du efterlyser, men det er i hvert fald én mulighed.
Har 3 ikke en plan hvor dataen koster det samme i alle 3 lande? Mener jeg havde en veninde der i hvert fald kunne gå på nettet i sverige til samme pris.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Jeg kender til problemet for en der ikke kun rejser til de "gængse" steder. Jeg kender en der rejser til alle steder i verden. Indtil videre har Nordkorea dog ikke været inde i billedet. Steder som "ingen" ønsker at være og hvor danske soldater har været har han været. Han har blandt andet været i Sibirien og Afghanistan. Til sidstnævnte var der ikke engang sådan at han kunne købe en flybillet eller andet for at komme ud af landet igen. Han skulle dertil med militærfly og kunne ikke engang købe en returbillet.
Men hvis du taler de mest gængse lande, så betaler det sig at have en mobiltelefon/smartphone hvor der ikke er SIM-lock på. Du kan så i det givne land købe et telefonikort til et beskedent beløb på cirka 100,- kroner og de rækker rigtigt langt.
Da jeg kørte til Mongoliet forrige sommer, der mødte jeg en Englænder som gjorde det samme. Han havde købt et mobilt bredbånd abonnement i England hvor han frit kunne koble sig på alle de mærkelige lande vi kom forbi - altså deres 2g og 3g nets - frit forbrug. Men det kostede en bondegård, tror 400 pund for 1½ måned. Men de findes derude, mobilt bredbånd abonnementer som dækker skæve lande.
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.