Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man uden videre få en revisorregning til deling i et ApS

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det fremgår af vedtægterne, at selskabets anpartskapital er en given sum penge (jeg vil ikke her røbe beløbet i offentlig rum) og at dette er fordelt i anparter á 1,00 kr og multipla herfaf.

Det fremgår så andetsteds at udbytte, da har bestyrelsen eneret til at træffe beslutninger om hvordan et udbytte vil skulle fordeles.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37

Bjarke Sandbeck:

Det fremgår af vedtægterne, at selskabets anpartskapital er en given sum penge (jeg vil ikke her røbe beløbet i offentlig rum) og at dette er fordelt i anparter á 1,00 kr og multipla herfaf.

Det hjælper ikke mig i alle fald - Står der at anpartshaverne skal fylde op hvis kapitalen ikke er fuld (hvilket den jo i mange selskaber kan hænde ikke at være)? - eller er det bare at selskabskapitalen består af f.eks 125.000 kr eller hvad den var ved stiftelsen?

Bjarke Sandbeck:

Det fremgår så andetsteds at udbytte, da har bestyrelsen eneret til at træffe beslutninger om hvordan et udbytte vil skulle fordeles. 

Ikke af betydning for at de kan kræve i skal indbetale noget til revision. Normalt vil generalforsamligen vel beslutte om udbytte i øvrigt - men i praksis er det jo lidt samme sag, for hvis et flertal af anpartshaverne vil det, kan de jo vælte bestyrelsen helt enkelt, og nedsætte en der vil som flertallet.

Det som kan være skidt er, at I er 10 anpartshavere, og står 6 sammen mod 4, så har de 4 intet at sige, men omvendt kan de 6 jo ikke tage penge ud, uden at de 4 får

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 21:48
Cookie

Det fordrer at den enkelte anpartshavere har samme antal stemmer, det har de ikke nødvendigvis. Det kan sagtens være sådan at enmindre del af dem sidder på en stor majoritet, og derme på magten. Sagens historik kunne tyde på noget sådant, da der øjensynligt er nogle anpartshavere der ikke har noget at sige, hverken på generalforsamling e.a.

Bjarke, du må tage fat i en jurist der kan hjælpe dig med at få et overblik. Det eneste vi kan gøre er at gætte.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32

E. Mortensen:
Det fordrer at den enkelte anpartshavere har samme antal stemmer, det har de ikke nødvendigvis. Det kan sagtens være sådan at enmindre del af dem sidder på en stor majoritet, og derme på magten
Ja det kan det - men så ville jeg tro spørger havde nævnt det i forbindelse med sin gennemgang men ja-  han må til en jurist - og i alle fald vil det inden/samtidigt være godt at finde ud af om han med nogle lidelsefæller kan ha et flertal - det vil juristen nok godt vide - så han kan se om de kan stemme bestyrelsen ud osv - eller ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)