Hej Jeg er anpartshaver i et ApS, sammen med ca 10 andre anpartshavere. Forleden kom en mail fra bestyrelsesformanden med en melding om at jeg skulle indbetale en mindre sum penge, til dækning for revisor omkostninger ifm udarbejdelse af årsregnskabet, og listet op i mailaen var alle anpartshavere. Vi skal alle betale, alt efter hvor mange procent vi ejer af selskabet, fordi selskabet ikke har flere likvide midler. Men vi er aldrig blevet oplyst om at der ikke er likvide midler i selskabet, og betyder det nu at nu kan selskabet blive ved at fortsætte, hvor jeg som anpartshaver virkelig bare skal betale løn og hvad det næste nu måtte være? Kan man det? Jeg har mange gange tidligere bedt om at få et regnskab at se, men afvist af bestyrelsen med den oplysning at det ikke er relevant førend der er generalforsamling, og generalforsamlingen har de udskudt flere gange, og alt imens har vi måtte skrive under på kautioner i banken til kapitalforhøjelse, men med den oplysning fra bestyrelsen om at det er til at opkøbe nogle ting, som gør at investeringen kommer hjem inden et år... |
Bjarke Sandbeck:generalforsamlingen har de udskudt flere gange, og alt imens har vi måtte skrive under på kautioner i banken til kapitalforhøjelse
Jeg var rendt lige til min egen advokat for at have garanti for at vide hvad der sker. Det er svært at se logikken i at underskrive en kaution, uden at vide besked om regnskabet...
Jeg kan godt forstå din tvivl. Men som jeg læser dit indlæg, så har revisor udarbejdet materiale for et ApS, hvortil han skal fremsende regningen. Alle udgifter hertil afholdes af anpartshavere med indskudte kapital og ikke længere. Dertil mener jeg heller ikke at bestyrelsesformanden kan "tørre" den af på dig.
mvh.
Michael