Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er en handel indgået?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er havnet i et problem, og ved ikke hel hvad mine rettigheder er.

Jeg har solgt en varer til en kunde B2B varen er kommet hjem som aftalt til levering her først i feb. men nu har kunden åbenbart bestilt noget som han ikke helt havde godkendelse af hos bestyrelsen, men jeg mener jo når der er fremsendt tilbud som er godkendt og de beder mig bestille varen, så må de også købe den eller ?

Det er en ordre til godt 70000kr. som jeg ikke ellers sælger, og ikke bare lige kan komme af med igen uden det vil koste mig 15-20% at returnere.

 

Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis tilbud er godkendt - så er der tale om en bindende aftale jvf aftale loven.

Dermed skal køber opfylde sine forpligtelser  nemlig at betale aftalte beløb til dig.

Du har lovens lang arm på din side i ovenstående.

Jeg vil dog anbefale at du sige til køber at du vil lade handlen gå tilbage - mod at de betaler ca. 35 %

Husk at få den nye aftale via email og via accept fra køber.

Worst case.....hvis køber ikke makker ret ....tro dem med inkasso...

 

 

 

 

 

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu skriver du ikke hvordan handelen er foregået, om det er sket personligt eller pr. mail.

Men i begge tilfælde er det en aftale.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville jo nok (klog af skade) altid sørge for at få en skriftlig tilkendegivelse af, at handelen er endelig. Enten ved en underskrift fra kunden eller "bare" ved at støtte mig til en returmail sendt fra det pågældende firma.

Selvfølgelig er en mundtlig aftale lige så bindende som en skriftlig, men bevisbyrden ligger i dette tilfælde hos dig.

Hvis firmaet/kunden vedkender sig, at han har handlet uden rygdækning, burde firmaet jo som minimum refundere dig returomkostningerne.

Held og lykke med det
Birte

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter Søe:
men nu har kunden åbenbart bestilt noget som han ikke helt havde godkendelse af hos bestyrelsen

Jeg tror at et stort spørgsmål må være, om du har indgået aftale med en der er underskrifts- og tegningsberretiget for fimaet, jf. Erhvervs- og selskabsstyrelsen. Er personen ikke det, kan jeg godt forudse nogle problemer.

Er han tegningsberretiget, så er det et spørgsmål om under hvilke vilkår aftalen er indgået. Hvis du har noget bestilling på skrift, ville jeg holde dem op på enten ordren, eller de omkostninger det medfører for dig, at skulle returnere det.

Men det hele afhænger sandsynligvis af, under hvilke vilkår aftalen er indgået.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er den it ansvarlige der har fået et tilbud som den daglige leder har godkendt, it lederen bekræfter på telefon og mail at de vil købe til levering først i feb. så jeg skal bare bestille og levere der.

De ringer så i går og vil ikke have ordren alligevel, så ja der står jeg nu.

Men som jeg høre det, skal de betale og så må de klare det internt bagefter, men det er jo en lidt øv øv ting for alle partere.

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Det er ikke en win win situation for nogen.

Er det en kunde du handler med i forvejen?

Syns ikke de kan behandle dig på den måde, syns du skal tage kontakt med kunden igen, gerne telefonisk, og forklare ham der har indgået aftalen hvad situationen er. At de juridisk hæfter for denne ordre, og høre ham om hvad problemet egentligt er. Du skal selvfølgeligt også gøre det klart, at duhar indkøbt disse varer til dem, og du ikke har en anden kunde til disse varer. Dit eneste alternativ er, at sende varerne retur, og den regning må de så betale.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig i de øvrige svar du har modtaget.

Du har en skriftlig bekræftelse (mail) til ordren.

Hvornår er ordre afgivet fra køber?
Hvis de først gør opmærksom på annulering lang tid efter ordreafgivelse, står du ok, men kommer annuleringen kort efter ordre kan sagen stille sig lidt anderledes.

Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ordren er afgivet den 10 januar, da det var et special tilbud grossisten havde, så det var der de skulle bestilles hvis det skulle være til en god pris der var inden for deres prisrammer, og aftalen var jeg bestilte den den 10 januar til lev. først i feb. og regningen også skulle betales der.

 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen, så er der ikke så meget at være i tvivl om. De har ikke foretaget annulering i umiddelbar forlængelse af ordre.

Tag fat i dem igen. Ønsker de stadig ikke varen, så forklar dem at de må dække dine omkostninger ved returnering af varen. Det er din betingelse for at annulere ordren.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)