Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lærte du Wordpress?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Jeg har lagt og rodet lidt med wordpress, lidt on-off på det sidste, men syntes det er  svært at få lavet noget i nærheden af det jeg godt kunne tænke mig.

Så findes der en rigtigt god bog, hjemmeside, eller video'er, som man bare SKAL se for at blive god til wordpress, og lære det helt fra basics?

Det skal lige siges at jeg intet forudgående kendskab har til det at lave hjemmesider (what so ever).

Hvordan lærte i det selv?

Håber i kan hjælpe :)

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 20:24

Lytter lige med en tur :)

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 20:27
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:28

Jeg har leget med wordpress i et år, og er ved at være godt inde i det.
Jeg har ikke læst nogle bøger, eller set nogle videoer - blot eksperimenteret med det. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 20:32

Hej.

Spring ud i det! Jeg fik faktisk lige en sjov idé. Hvis du nu kender nogen der kunne bruge en hjemmeside, eller som gider "lege" din kunde, hvor personen stiller dig nogle forholdsvis milde krav men stadig krav nok til at det bliver en udfordring for dig.

Så kan du bare prøve dig frem hvis nu det ene krav er en kontaktformular, så må du jo Google "Wordpress contact formular plugin" eller noget lignende og finde det plugin der passer bedst til din kunde og så installere det og sætte det op. :-)

Jeg håber du forstår hvad jeg prøver og skrive her, he he.
Jeg lærte det selv ved bare at prøve mig frem og er blevet bedre og bedre for hver hjemmeside jeg laver så jeg tror helt sikkert også du kan! :-)

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 20:35

Casper Jensen:

Jeg har leget med wordpress i et år, og er ved at være godt inde i det.
Jeg har ikke læst nogle bøger, eller set nogle videoer - blot eksperimenteret med det. 

Jeg har gjort præcis det samme, dog kun i nogle måneder. En god ting er altid at google efter ens problemer eller spørge i et forum da der næsten altid er en eller anden person som kan hjælpe dig.

Har kigget lidt på guides hist og her, men synes aldrig rigtig de har været relevante da alle hjemmesider er forskelligt og alle personer ønsker noget forskelligt af sin side.

Det kan dog anbefales at sætte sig ind i basal html og css, det vil hjælpe dig godt på vej hvis du skal til at lege med at indsætte koder på siden (google +1 knappen, annoncer og lignende).

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 20:38

Der er også en del video på youtube du kan lære af.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 21:12

Jeg har arbejdet med wordpress i et års tid, og jeg har primært lært det gennem youtube og diverse forums på nettet.

En stor del har jeg lært gennem små udfordrende spørgsmål til mig selv.

fx:

• Kan man....
  • Jeg kunne godt tænke mig...
  • Jeg vil gerne min side kan det samme som....

Opret evt. en side uden egentlig at have et formål med siden, andet end det skal være din personlige sandkasse hvor du kan teste diverse plugins og prøve nogle funktioner af.

Når du så føler dig nogenlunde dus med systemet kan oprette 'rigtige' sider.

Wordpress er et utroligt alsidigt system hvor styrken især ligger i mulighederne for at installere plugins.

Hvis du vil se et eksempel på hvordan en side kan se ud så kig på bebsen.dk som jeg netop er blevet færdig med. Jeg har installeret 10-15 plugins for at få det hele til at fungere.

Hvis du er helt 'grøn' har jeg her samlet en række videotutorials på min side titu.dk der viser hvordan man kommer igang: gratis hjemmeside med wordpress

titu.dk er også lavet i wordpres

mvh

Lars Kristensen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

Jeg hoppede bare ud i det, for at prøve det, opsatte nogle sites i det etc. Eksperminterede bare, og var der noget der fik mig i problemmer er det bare at google det :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45

Hej

humle612:
Så findes der en rigtigt god bog, hjemmeside, eller video'er, som man bare SKAL se for at blive god til wordpress, og lære det helt fra basics?

Hvis det må være på engelsk, så har Packt Publishing en række gode bøger om Wordpress på flere niveauer for både nybegyndere og øvede, som findes både i trykte bøger og som e-books.

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)