Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge "fb" i mit domæne?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg har efter 1 sekunds research fundet ud af, at man ikke må bruge "facebook" i sit domænenavn.

Må man derimod bruge "fb" i sit domænenavn og tjene penge på AdSense på siden, hvis man ligger guider til facebook ud?

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 13:13

Det kan jeg ikke se noget forkert i

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:47

Det skulle der ikke være noget problem ved. Facebook ser nok ikke FB som vare mærke, hvilket jo er årsagen til at du ikke må bruge FaceBook i dit domæne navn.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:54

Jeg har godt nok set nogen bruge det i tilsyneladende lang tid mht WordPress. De bruger så "wp" i domænenavnet.  Sagen er bare den, at WP.com eksempelvis er ejet af WordPress.

Facebook har fb.com og hvis din side er om Facebook kan jeg godt se du kan risikere at få problemer. 

Se evt punkt 5 stk 6 her, hvor de mener de har rettighederne til "FB" - og det gælder vel især når din hjemmeside kommer til at handle om netop det samme. Spørgsmålet er så nok mere, hvor meget du risikerer de vil gøre for at jagte syndere. Personligt ville jeg ikke forsøge, da jeg risikerer alt for meget spildt arbejde med SEO, hvis de går efter det. Hvis jeg virkelig ville det, ville jeg spørge dem først.
https://www.facebook.com/legal/terms 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Fra  RejseGear Skrevet kl. 16:12

Så jeg må ikke oprette en hjemmeside f.eks. www.fbguides.dk, med guides til facebook - da det har en tilknytning til dem?

Er desværre lidt forvirret lige nu, da jeg gerne vil have lavet siden, men hvis de er så strenge omkring andres brug af deres initialer, så tør jeg da ikke risikere konsekvenserne. 

- Ham her.. http://www.insidefacebook.com/ - han driver bloggen med nyheder om facebook, men da intet af indholdet er ondsindet, så kan han vel drive den videre med brug af deres varemærke?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:36

I den sætning jeg linkede til skriver de du først må gøre det, hvis du har deres skriftlige tilladelse.

Det er muligt InsideFacebook.com har fået det. Det er også muligt de håber på der ikke sker noget. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Fra  RejseGear Skrevet kl. 20:38

Okay.. nu kan jeg bare ikke lige finde, hvor man kontakter facebook, men det finder jeg nok ud af. :D

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)