hej amino, detter er mit første indlæg: jeg overvejer kraftigt at starte mit eget firma (er ret sikker på jeg vil gøre det) jeg ville hør om der er nogle fordele/ ulemper ved at momsregistrere sig selvom jeg satser på en omsætning på under 50k de første 12 mnd'er ? desuden må i gerne komme med nogle basic opstarter tips hvis i har nogle...? når man er registreret er det så kun årsopgørelse man skal indlevere eller hvilke andre ting skal man sørge for? tusinde tak, håber i kan hjælpe mig... ps. jeg er en ung fyr på 19 der har gået med tanken læææææænge, og brænder virkelig for det jeg laver... min ide går ud på at lave forskellige ting og sager (opfindelser) til forskellige hobbymarkeder, som så skulle sælges fra min webshop.. virksomhedstypen havde jeg tænkt mig skulle være et enmandsfirma... |
Hvis du bliver momsregistreret får du moms tilbage på de udgifter du har, og man har typisk mange udgifter i starten. Desuden hvis du omsætter for mindre end 50 k i en webshop på et år, så tjener du ikke særlig meget. Det koster cirka 10.000 ekskl. moms at få betalingsgateway og indløseraftale med danske og internationale kort, og det er også en slags penge :=). Desuden skal du formentlig bruge penge på at få programmeret en webshop, logo, markedsføring etc. så du når formentlig 50 k bare i udgifter.
Så det giver helt klart mening at blive momsregistreret i dit tilfælde, og det er super nemt og hurtigt at blive det!