Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er der fordel/ulemper ved momsreg. ved omsætning på <50.000? +andre opstarter tips TAK!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hej amino, detter er mit første indlæg:

jeg overvejer kraftigt at starte mit eget firma (er ret sikker på jeg vil gøre det)

jeg ville hør om der er nogle fordele/ ulemper ved at momsregistrere sig selvom jeg satser på en omsætning på under 50k de første 12 mnd'er ?

desuden må i gerne komme med nogle basic opstarter tips hvis i har nogle...?

når man er registreret er det så kun årsopgørelse man skal indlevere eller hvilke andre ting skal man sørge for?

tusinde tak, håber i kan hjælpe mig...

ps. jeg er en ung fyr på 19 der har gået med tanken læææææænge, og brænder virkelig for det jeg laver...

min ide går ud på at lave forskellige ting og sager (opfindelser) til forskellige hobbymarkeder, som så skulle sælges fra min webshop.. virksomhedstypen havde jeg tænkt mig skulle være et enmandsfirma...

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 14:50

Hvis du bliver momsregistreret får du moms tilbage på de udgifter du har, og man har typisk mange udgifter i starten. Desuden hvis du omsætter for mindre end 50 k i en webshop på et år, så tjener du ikke særlig meget. Det koster cirka 10.000 ekskl. moms at få betalingsgateway og indløseraftale med danske og internationale kort, og det er også en slags penge :=). Desuden skal du formentlig bruge penge på at få programmeret en webshop, logo, markedsføring etc. så du når formentlig 50 k bare i udgifter. 

Så det giver helt klart mening at blive momsregistreret i dit tilfælde, og det er super nemt og hurtigt at blive det!  

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 15:06

Hvis du vil lave en webshop kommer du ikke uden om at registrere dig. Du får brug for en erhvervskonto i banken, det kræver et cvr. nr. Og PBS kræver også et cvr. nr. for at du kan få en betalingsaftale til webshoppen.

Du vil sikkert også løbe ind i leverandører der ikke ønsker at have kunder uden cvr. nr.

Og så er der jo den fordel som Andreas skriver, at du kan trække alle opstartsudgifterne fra.

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Tilmeldt 28. Jan 12
Skrevet kl. 15:06

okay, tusinde tak for dit svar, så gør jeg det!

kan du evt. hjælpe mig lidt, jeg er i tvivl om hvilke ting jeg skal sørge for når jeg så er oprettet i cvr. 

en årsopgørrelse, men hvad ellers?? (findes der en liste over hvad man ska ha styr på..evt. med skabeloner)

tak!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 15:17

lordl999:

kan du evt. hjælpe mig lidt, jeg er i tvivl om hvilke ting jeg skal sørge for når jeg så er oprettet i cvr. 

en årsopgørrelse, men hvad ellers?? (findes der en liste over hvad man ska ha styr på..evt. med skabeloner)

Start evt. med at tilmelde dig et iværksætterkursus HER Så kan du få svar på alle spørgsmål

Tilmeldt 28. Jan 12
Skrevet kl. 15:17

tak for jeres svar*

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:20

Du kan søge under årsregnskabsloven. Den skal du overholde. Du skal føre regnskab i henhold til den men ikke indsende, du skal bare udfylde den udvidede selvangivelse + du skal indberette moms hvert kvartal også selv hvis det skulle være et 0

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jan 12
Skrevet kl. 15:27

tusinde tak, det var virkelig noget jeg kunne bruge!!

Tilmeldt 28. Jan 12
Skrevet kl. 16:07
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26

lordl999:

er det så alt jeg skal sørge for??

årsregskab

udvidet selvangivelse

momsindberetning hvert kvartal

??

er disse bare blanketter man udfylder.. eller?

Nej - du må google de enkelte punkter. Årsregnskab - https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=136726 - det skal/bør du lave løbende og nemmest med et bogholderiprogram som kræver basis viden om bogføring i et eller andet omfang - eller du kan hyre en freelance bogholder - søg amino freelance - eller hvis det er i det små - kan du prøve i excel - bare du kan overholde årsregnskabsloven

Udvidet selvangivelse er en blanket som du også må sætte dig ind i

Momsindberetning kommer du til ved hjælp af dit regnskab og det foregår i princip på blanketter på skat.dk - de har en god lille dem film

Du må google en masse om moms ikke alt giver 100% momsfradrag - og tilsvarende med regnskabet, ikke alt du kan trække fra i regnskabet kan trækkes fra i skatteregnskabet. Det kan du ikke få fuld viden om ved et spørgsmål her desværre. Jeg så der var en der tilbød iværksætter kursus herinde for kort tid siden - om det er et der duer ved jeg ikke - men se på det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)