Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man sejle ud på verdens havene og sælge billige vare?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Glasmager:
jeg har også indkøbt varer på nettet,fra en udenlandsk netop, varer som jeg ikke har kunne købe i Danmark.

Hejsa Glasmager,

Lidt offtopic, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det var for nogle produkter du ikke kunne finde i DK? :) Om du vælger at svare her eller via pm må du selv om :) (bare lidt nysgerrig).

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 09:22

Glasmager:
Hvor mange iværksættere brokker sig ikke oher den manglende støtte fra staten? Stort set alle er enige om at der mangler støtte i form af rådgivning og forbedrede vilkår for iværksættere, og hvad gør iværksætterne? Begynder straks at søge efter smuthuller og andre lande for at undgå skat og afgifter.
Støtte,rådgivning og bedre vilkår skal betales af nogen og de nogen skal bruge nogle penge til at betale alt det her med.
Det er elementær samfundssind og økonomi.
Yde for at nyde........ Er man ikke enig i hvorledes de statslige midler fordeles, bør man snarere involvere sig i samfundsdebatten eller i politik, end p.... På det samfund der har bragt en uddannelse, læge og mange andre goder.

Nu agter jeg ikke at påstarte en større diskussion, men jeg synes det er alt for nemt at brokke sig i DK. DK er efterhånden blevet et sted, hvor det er således, at kan man ikke noget selv, så kan man bare give skylden til de andre og samfundet! Vi er pakket i tryghed og ingen kan efterhånden noget selv mere! Jeg skal ikke være arrogant, men har efterhånden skabt mig en større virksomhed. Jeg har diverse ansatte og flere millioner i omsætning - dertil også et godt overskud og vi vækster - selv i "krisetider", hvilken alle også har travlt med at give skylden! Jeg har aldrig haft behov for statsstøtte eller andet. Jeg har arbejdet hårdt - og tror på mig selv. Jeg går ikke og brokker mig over, hvor hårdt jeg har det - eller hvor nemt andre har det! Jeg er modsat "Min egen lykkedes smed" Jeg bruger ligeledes mit netværk, som jeg mener er det vigtigste ved forretningsdrift!

Jeg synes da det er dejligt at leve i et samfund, hvor alle kan få lægehælp, komme på sygehuset og generelt have tag over hovedet. Men lad dem komme til, som har behov for hjælp! Jeg betaler til det lige som alle andre! Men jeg er bare træt af at høre på andre, der mener, at bare fordi man er lidt mere "speciel" så er det ihh og åhh så forfærdeligt! (Janteloven længe leve!)

Men for at slutte af, og dette er ikke noget direkte angreb, men er hr. "glasmager" ikke så visionær at han kan drive virksomhed uden hjælp fra starten og samfundet! Så lad være! Og så lad dem, som virkelig har behov for hjælpen og vores skattekroner komme til. Syge, ældre, børn og infrastruktur! Andet kalder jeg ynk og dårlig indstilling!

Undskyld mig!

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:54
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Glasmager

Glasmager:

Hvor mange iværksættere brokker sig ikke oher den manglende støtte fra staten? Stort set alle er enige om at der mangler støtte i form af rådgivning og forbedrede vilkår for iværksættere, og hvad gør iværksætterne? Begynder straks at søge efter smuthuller og andre lande for at undgå skat og afgifter.

Ingen jeg kender tværtimod! I min virksomhed ville vi enlig helst have at staten holdte penge mm langt væk fra os. Hvis man først indretter sin virksomhed på statsstøtte bliver det meget sværere og bygge en organisation der kan klare sig på markedet den dag støtten holder op. Her kan nævnes mange brancher. Vestas klare sig ikke skide godt pt og landmændene bære rundt på et gældsbjerg af olympiske dimensioner for at nævne 2 der i hvert fald får støtte. Iværksættere og virksomheder skal have gode rammevilkår men ikke støtte!

Omkring rådgivning så holder vi os langt væk fra staten men bruger folk vi kender som sidder med mange af de samme problemer som os i andre dele af erhvervslivet.

Glasmager:

Er man ikke enig i hvorledes de statslige midler fordeles, bør man snarere involvere sig i samfundsdebatten eller i politik, end p.... På det samfund der har bragt en uddannelse, læge og mange andre goder.

Det gør vi også og især omkring iværksættervilkår hvor vi pt lobbyer for bedre rammevilkår og mindre statsstøtte! Lad os bruge pengene på dem der virkelig har behov og så fjerne så meget af fedtlaget som muligt. Jeg er bange for at Danmark er ved at blive et land hvor det er lettere at stjæle naboens penge end at skabe de værdier der gør at man tjener sine egne så det skal vi have lavet om.

Glasmager:

Lidt atypisk dansk, så har jeg hele mit voksne liv betalt min skat med glæde og har aldrig fået udført sort arbejde.

Det planlægger jeg også at gøre resten af mit liv (er først startet på arbejdsmarkedet inden for de sidste 2 år). Tror enlig at de fleste mennesker gør men det lykkedes tydeligvis ikke for langt de fleste :(

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Skævinge
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 309
Fra  Fakturamanager.dk Skrevet kl. 16:36

Tak til alle for deres svar/input :)

Syntes måske at debatten blev drejet om til hvorvidt jeg vil betale skat osv. det var nu mere ment som et spørgsmål om det kunne lade sig gøre.

tanken opstod engligt bare i en samtale med en god ven, hvor vi talte om at det var svært for nogle firmaer at hamle op med eks. amazone ol. så talte vi lidt om, om det var lovligt for danske firmaer at leje en færge og sejle den ud på åben hav og derfra kunne sælge vare til mere aktrative priser.

mvh.

Tim

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)