Hejsa Glasmager, Lidt offtopic, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det var for nogle produkter du ikke kunne finde i DK? :) Om du vælger at svare her eller via pm må du selv om :) (bare lidt nysgerrig). |
Glasmager:Hvor mange iværksættere brokker sig ikke oher den manglende støtte fra staten? Stort set alle er enige om at der mangler støtte i form af rådgivning og forbedrede vilkår for iværksættere, og hvad gør iværksætterne? Begynder straks at søge efter smuthuller og andre lande for at undgå skat og afgifter.
Støtte,rådgivning og bedre vilkår skal betales af nogen og de nogen skal bruge nogle penge til at betale alt det her med.
Det er elementær samfundssind og økonomi.
Yde for at nyde........ Er man ikke enig i hvorledes de statslige midler fordeles, bør man snarere involvere sig i samfundsdebatten eller i politik, end p.... På det samfund der har bragt en uddannelse, læge og mange andre goder.
Nu agter jeg ikke at påstarte en større diskussion, men jeg synes det er alt for nemt at brokke sig i DK. DK er efterhånden blevet et sted, hvor det er således, at kan man ikke noget selv, så kan man bare give skylden til de andre og samfundet! Vi er pakket i tryghed og ingen kan efterhånden noget selv mere! Jeg skal ikke være arrogant, men har efterhånden skabt mig en større virksomhed. Jeg har diverse ansatte og flere millioner i omsætning - dertil også et godt overskud og vi vækster - selv i "krisetider", hvilken alle også har travlt med at give skylden! Jeg har aldrig haft behov for statsstøtte eller andet. Jeg har arbejdet hårdt - og tror på mig selv. Jeg går ikke og brokker mig over, hvor hårdt jeg har det - eller hvor nemt andre har det! Jeg er modsat "Min egen lykkedes smed" Jeg bruger ligeledes mit netværk, som jeg mener er det vigtigste ved forretningsdrift!
Jeg synes da det er dejligt at leve i et samfund, hvor alle kan få lægehælp, komme på sygehuset og generelt have tag over hovedet. Men lad dem komme til, som har behov for hjælp! Jeg betaler til det lige som alle andre! Men jeg er bare træt af at høre på andre, der mener, at bare fordi man er lidt mere "speciel" så er det ihh og åhh så forfærdeligt! (Janteloven længe leve!)
Men for at slutte af, og dette er ikke noget direkte angreb, men er hr. "glasmager" ikke så visionær at han kan drive virksomhed uden hjælp fra starten og samfundet! Så lad være! Og så lad dem, som virkelig har behov for hjælpen og vores skattekroner komme til. Syge, ældre, børn og infrastruktur! Andet kalder jeg ynk og dårlig indstilling!
Undskyld mig!