Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Analytics - Salg på webshop - Hvordan?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt at I lige fik snakket dette igennem! :)

Jeg har fået rigtig meget ud af det og jeg siger mange tak for hjælpen! Jeg glæder mig til at kunne se bevægelsen i det hele.

Rigtig god søndag!

// Casper

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 21:57

For lige at få svar på et sidste spørgsmål. Jacob var så rar at smide et link til et billede, der viser hvordan man skal sætte sin tragt op.

Jeg skrev en privat besked til ham, som han desværre ikke har svaret på. Jeg håber, derfor der er nogen af jer andre, der kan hjælpe mig med dette! Her er min besked til Jacob:

Så har jeg lavet tragten på målet i GA. Men hvad er det sidste trin? Jeg kan ikke se på dit billede, hvad du har skrevet.

Når man når til Betal i DD shoppen, så ryger man ind på pay.dandomain. Hvad skal min sti i mit 5. trin være? :)

Mange tak for al din hjælp!

// Casper

Fra Odense
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 106
Fra  Lakgruppen A/S Skrevet kl. 12:58

Hej Kasper, hvor langt er du nået med din analytics? Har du blot indsat analytics koden på din side? For mig lyder det som om at du vil se konverteringerne på din shop? 

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 13:04

Hej Anders

Ja det er også korrekt. Jeg vil gerne kunne se konverteringer på shoppen. Det eneste jeg har gjort for at oprette GA, er at sætte min GA-ID ind i min dandomain shop og lavet et mål i GA med min destinations-URL til ordrebekræftelsen. Nu har jeg også lavet en tragt, men mangler at kende hoved-URL til min betalingsside.

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 13:54

Hey  Casper. Beklager jeg ikke har svaret på din besked, men betalende kunder er i første række...

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mangler. Screenshootet viser præcis hvordan det skal sættes op. Jeg beklager at trin 5 er lidt misvisende, pga fancy grafik - men der skal ikke være noget trin 5.

Målsiden er /shop/order4.html.

Har du kode på betalingssiden, for ellers kan den af gode grunde ikke indgå i tragten. Alternativt kan du lave en onclick trackpageview sporing når brugeren klikker hen til betalingen, så du på den måde ved at brugeren er gået derhen, men det er lidt mere avanceret.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 20:20

Det er helt forståeligt! :)

Som du beskriver det nu, så burde jeg have sat det op ordentligt. Nu må jeg bare afvente og se om det virker.

Jeg siger tusind tak for hjælpen!

// Casper

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)