Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I hvilken rækkefølge laver jeg hjemmeside, tekster og SEO

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en hjemmeside som trænger til en kraftig renovering, dvs. nyt layout, flere nye undersider, nye tekster(Engelsk og Tysk) og en god SEO.

Jeg kan selv lave tekster dog nok ikke det helt optimale resultat.

Men jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal begynde.
Jeg forestiller mig at det kan være: Hjemmeside layout og struktur, tekster og SEO.

Men hvordan er det med SEO, kan man bare få lavet det når teksterne er færdige, eller er SEO en integreret del af teksforfatningen?

vh
Finn

 

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Hvis jeg var dig, så ville jeg gribe det en smule anderledes an. Hvis du vil have ordentlig søgemaskineoptimering, så skal det planlægges ind i websitet fra starten af, og derefter være en del af processen. Her får du et simpelt eksempel på hvordan du kunne gøre det.

Trin 1: Start med at læse denne artikel: Dit vigtigste SEO-værktøj. Artiklen forklarer i korte træk, hvordan du først identificerer de søgeord du gerne vil findes på, og derefter planlægger hvilke sider du vil optimere i.f.h.t. de søgeord. Før du går videre til næste trin, skulle du altså gerne sidde med et excel-ark, hvor du har en liste over hvilket sider dit website skal indholde, og hvordan du vil optimere hver enkel side.

Trin 2: Nu når du har fået overblik over hvilket sider dit website skal indeholde, kan du lave et layout der kan rumme alle de planlagte sider. Det er jo meget væsentligt for navigationen på et website, om websitet har 10 eller 100 sider, derfor skal du i udgangspunktet altid have overblik over dit indhold før du laver layout.

Trin 3: Nu kan du begynde at arbejde på hver enkel sides indhold. I første trin planlagde du jo hvilke ord hver enkel side skulle optimeres til, så nu kan du skrive titles, descriptions, og tekster der indeholder de relevante keywords. Det overblik du fik i starten, gør det også nemmere at lave ordentlig intern linking mellem siderne, i denne fase.

Trin 4: Jeg antager at selve websitet nu er færdigt og ligger på nettet. Nu skal du have opbygget en god mængde links ind på selve websitet og dets undersider. Husk desuden at løbende at følge op på hvorvidt din optimering har den ønskede effekt. Når du begynder at få en god mængde data i din Analytics, har du lige pludselig meget bedre mulighed for at optimere - men det hører vist til i et andet indlæg :-)

Dette er selvfølgelig bare et forsimplet forslag til hvordan processen kunne foregå, og i realiteten er processen med at lave et website, jo ofte en mere organisk process :-)

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis

Tak for svaret og den gode artikel.
Jeg har et Excelark som jeg bruger i forbindelse med Adwords.

Der har jeg 5-6 sprog hvor jeg kombinerer nogle meget specielle tekniske ord med tilhørende standard numre.

Det virker på Adwords, er dog ikke optimeret særligt meget.

Når Excel makroen har genereret mine kombinationer, er der vel 10-15.000 kombinationer.
Grunden til at det er vigtigt for mig at have kombinationer er, at jeg ellers får 1 milliard hits på f. eks. "CE-mark" og det kan blive dyrt med Adwords, samt det vil ikke trække ret mange af mine få potentielle kunder, som der vel kun er ca. 1-2000 af i EU.

Men det er vel ikke realistisk at komme bare i nærheden af disse mængder søgeord i SEO?

Prolemet med de mange sprog er, at jeg ikke har planer om at lave hjemmeside på andet end Engelsk og Tysk, men gerne vil have besøgende som har søgt på f. eks. svenske ord.

Da jeg nok ikke selv magter det, kan jeg så "bare" give råmateriale og Excel med søgeord(som du foreslår) til en tekstforfatter som også kan lave SEO?
Eller er der mere optimale måder at udlicitere arbejdet på?

vh

Finn

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt høre at det er en lidt speciel problemstilling du har der. Hvis du lige smider et link til dit website, så bliver det nemmere at give dig et ordentligt svar på dine spørgsmål :-)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

En tekstforfatter kan forfatte et unikt produkt, der inkorporerer flere elementer (salg, information, SEO etc), og som oftest arbejder man ud fra et oplæg og information fra kunden. Derfor er søgeord, information om virksomhed og kundegruppe samt andet en kærkommen og nødvendig del af skriveprocessen.  

Held og lykke med projektet. 

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis

Jeg har sendt dig en PM.

vh

Finn

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad så med SEO-artikler, er det det samme som de artikler man skriver på hjemmesiden, eller er det 2 forskellige ting?

vh Finn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)