Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Program til bogholder?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Amino brugere.

Jeg er meget i tvivl om hvilket program man skal vælge at satse på.

Er nystartet bogholder og skal derfor bruge et program, som kan håndtere flere forskellige kunder med hver deres regnskab.

Skal man vælge en online løsning eller en program til en egnen computer?

Nogen som kan give nogle gode råd om fordele og ulemper ved dette valg jeg står over for?

 

Med venlig hilsen

Harsdal

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Harsdal

Det er der vist ikke et entydigt svar på.

Da jeg startede ud for 6 år siden, købte jeg Summa Summarum og det er rigtig fint til de mindre kunder, som ikke selv har et program allerede. Herefter er E-conomics kommet til og det er også et rigtig fornuftigt alternativ, hvis du får kunder, som du skal hjælpe online eller ikke bor i nærheden af dem.

Jeg oplevede, at mine kunder allerede havde gang i et program, og så måtte jeg bare sætte mig ind i det - nogle kendte jeg i forvejen og andre måtte jeg bruge lidt mere tid på at få et kendskab til.

Med andre ord. du skal ikke satse på et enkelt, men sætte dig ind i dine fremtidige kunders behov og hjælpe dem udfra det.

Held og lykke med det.

Michael

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Harsdal

Som Michael rigtig også skriver, så er der ikke noget entydigt svar på, hvilket bogføringsprogram man skal vælge. Det er meget smag og behag - også om det skal være online baseret eller et lokalt installeret program.

Personligt kan jeg se mange fordele i at vælge en online løsning. F.eks. som Michael også skriver, hvis man ikke befinder sig samme sted som sine kunder, der giver det ret god mening at holde det online. Og så har du adgang til programmet hvor som helst, bare du har en computer med internetadgang.

Med en online løsning undgår du også at skulle downloade software, som tager plads på din computer og hele tiden skal opdateres.

Der er sikkert andre, som kan argumentere for en installeret løsning. Men det er ikke nogen hemmelighed, at jeg arbejder hos e-conomic, så jeg er jo nok lidt forudindtaget Smile

Har du egentlig erfaring med bogføringsprogrammer, eller er du helt ny? Det vil måske gøre det nemmere at finde den rette løsning, hvis du tager dine erfaringer med i dine overvejelser.

Mange hilsener

Sisse Hansen

Kommunikationskonsulent hos e-conomic

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Harsdal,

Skal virksomhederne selv have adgang til regnskaberne som du bogfører for?

Hvordan håndterer de i dag deres ordre / bilag.

Der findes flere løsninger på markedet som kan hjælpe både bogholder samt virksomheden på samme tid :) i én og samme løsning!

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Harsdal,

Jeg ville forslå dig at prøve flere forskellige systemer af, og se hvad du mener vil kunne lette dit arbejde bedste muligt. Hos e-moms har du alle de gængse muligheder du kan forvente af et regnskabsprogram.

Fordelen ved at køre det online er at kunden også har mulighed for at få adgang. Det man ofte gør er at kunden opretter sig og så får revisoren/bogholderen adgang til denne konti.

Du er velkommen til at prøve e-moms helt gratis.

Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Harsdal.

Vi har en lang række bogføringsfirmaer og revisorer der kan se fidusen i at bruge Web-regnskab, så måske det også er noget for dig?

Du kan gratis prøve det af på www.web-regnskab.dk .

Mvh Thomas

Web-Regnskab.dk - Online Regnskabsprogram kun 49 kr./md - Ubegrænset antal bilag!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Men som I selv skriver og som jeg selv oplever det, så er der nemlig rigtig mange muligheder at vælge imellem og deraf mit spørgsmål.

Jeg håber at nogen af jeres Amino bruger som ikke har en bagtanke med et salg for øje, kan komme med nogle kommentare omrking valget af program eller om man skal bruge dem alle???

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Summasummarum har jeg brugt det første år da jeg startede min regnskabsbiks.

Summasummarum kan man komme rigtig langt med - men pludselig løb jeg panden mod en mur, og blev nødt til at komme videre.

Summasummarum blev fravalgt af bl.a. følgende årsager:

  • Ingen mulighed for sortering i kladden.
  • Ingen efterposteringer af typen debitor/kreditor (skulle nu være rettet i summa4)
  • Dårligt debitor-kreditor modul - udligning af poster kan være en krig hvis man laver fejl.
  • Virker dårligt på mac og i mit tilfælde Linux
Jeg skiftede så til e-conomic (har stadig nogle kunder der kører videre i summa).
E-conomic er på mange måder et vidunderligt system, med rigtig mange gode sider. De gode sider kan du nemt læse dig til, her er de skyggesider jeg har bemærket.
Jeg føler:
At udviklingen er gået i stå - jeg kan simpelthen ikke forstå hvad de bruger pengene fra de over 20.000 brugere på :(
MHT rapportering af fejl og mangler bliver jeg henvist til et forum, - derfor føler jeg at jeg bliver ignoreret. Jeg er nok en tumpet bruger når jeg ikke gider skrive mine fejl i et forum, en forkælet bruger der forventer at hvis man rapporterer en bug bliver der gjort noget, - og hvis man kommer med et forbedringsforslag bliver det noteret, og måske udbedret.
Derudover må nogen, herunder min virksomhed, døje med dårlige loadtider.
Hvis du arbejder med store regnskaber, kan loadtiderne, både fra klient til server, men også lokalt - blive meget tungt. Min Dualcore C50-processor kan ikke trække den alm. kassekladde når der er 1.000 posteringer, så jeg har været nødt til at leje en kraftig VPS i skyen til at betjene e-conomic med når jeg laver større regnskaber.
Eksport af store regnskaber, og udskrift af store regnskaber er praktisk talt umuligt med mit computer setup, som åbenbart ikke er kraftigt nok. Jeg er nødt til at dele visse regnskaber op i måneder og udskriver af 12 gange hvis jeg skal bruge kontospecifikationer f.eks.
Jeg føler e-conomic har stillet mig et platformuafhængigt system i sigte, - men må konstatere at eksport til excel - er som navnet siger - eksport til excel, - hvor dataen med nød og næppe kan onduleres til at virke i openoffice.
Jeg må også konstatere at jeg er nødt til at låne mig en computer med windows på for at kunne benytte de mere avancerede funktioner ifbm periodeafslutning, periodisering & saldokontering, - de virker bare ikke i firefox.
E-conomic har en fantastisk API som muliggør alle mulige tænkelige integrationer, det er ret fantastisk.
E-conomic har også et udemærket administrationsmodul, og en fornuftig prissætning for administrationsbureauer/revisionsvirksomheder, hvor man kan have en fast månedlig aftale om uendeligt antal interne klientregnskaber til en lav månedlig pris (interne licenser betyder at kunden ikke har adgang).
Anlægskartotek, Saldokontering, Bankafstemning, Periodisering er ekstremt praktiske e-conomic moduler, som man kan få meget gavn af. Derudover arbejder e-conomic let og elegant med overgangen mellem forskellige regnskabsperioder.
Hvis du bruger windows i din virksomhed, vil jeg trods egne samarbejdsvanskeligheder med firmaet winfinans, anbefale dig at få en demonstration af systemet Winfinans DT som er rigtig godt, inden du træffer dit valg.
Fra Brøndby
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Harsdal,

Du er velkommen til at se om der er et program du kan bruge på www.start-base.dk

START-BASE - GRATIS REGNSKABSPROGRAMMER MM. TIL IVÆRKSÆTTERE www.start-base.dk  

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

HEJ

Jeg kan desværre kun give Jørgen ret i at sammenarbejde med winfinans kan være svært, men det kan også lykkes, og dette er det for mig nu, og i dette at winfinans er et åben access database, stort set ALLE kan få angang til, vil det også sige der er mange andre folk med kendskab som jeg udfør de ting man kunne ønske sig i regnskabet, og dens mangler. Jeg syntes selv jeg er ved at havde opbygget det et rigtigt godt system til min forretning med winfinans. og stå gerne tilrådighed for yderliger oplysninger da jeg syntes mit kendskab til bruger og backend er rimeligt.

Michael Lassen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)