Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sidste chance for gratis Farveskala

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 22:31

"Opper" lige indlægget, da jeg kan se, der trods alt er en del, der har hentet den.

Forventet udløb af gratis-tilbuddet er 1/2 då.

Fra Danmark
Tilmeldt 28. Nov 09
Indlæg ialt: 38
Fra  1001 Kjoler Mark Pedersen Skrevet kl. 01:57

Nupper lige en kopi ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:59

Den er faktisk rigtig brugbar. En enkel forbedring kunne være, at cirklen blev lavet så den fyldte hele skærmen.

Men tak for programmet

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 09:14

Kan godt ske jeg er lidt langsom her til morgen... men jeg kan slet ikke se hvad den skal bruges til?

:) Kim

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 09:16

Og er ret sikkert på at 'K' i 'CMYK' står for 'KEY' og ikke Kelvin - men det kan være du ved noget jeg ikke gør :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38

Kim Dolleris:

Og er ret sikkert på at 'K' i 'CMYK' står for 'KEY' og ikke Kelvin - men det kan være du ved noget jeg ikke gør :)

Har du ret. Det står for Key Color. Men kan være det er , der hedder Kelvin, der har fundet på det...!!!

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 21:18

Hej Kim.

Korrekt, at det ofte kaldes Key og faktisk står for sort, hvem der så kan forstå det.

Og Brian: yes, hvis man lige wikipedia'er Kelvin lidt, kan man se, at det var Lord Kelvin, der for mange år siden fik opkaldt en enhed efter sig for at opstille en lov om lys' intensitet eller farver ved forskellige temperaturer. Uden at gå for meget i dybden med dette emne, som jeg ikke ved nok om, og som faktisk er uinteressant set i forhold til min applikation, da jeg slet ikke bruger k'et i CMYK til noget, måles Key color vistnok i Kelvin, og hvis man googler det, er der faktisk sider, der kalder k'et for Kelvin, som jeg har lært det engang.

Det er så langt, jeg ønsker at deltage i debatten om K.

Jeg har nu upload'et den nye professionelle erstatning for den gratis applikation.

Grundet populariteten har jeg ladet gratis-versionen være som en slags appetizer - den skal blot hentes et andet sted. Du finder linket via: http://williamsedb.dk/WColor-Williams-FarveSkala.aspx

Og til jer andre: glad for at I kan bruge den (med eller uden K).

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 01:05

Der kan man bare se.

Jeg var overbevist om at 'kelvin' havde noget med lys at gøre. Og altså ikke rasterfinhed af den sorte farve. Man lærer noget hver dag - fantastisk.

Tilbage til app'en - vil stadig gerne have en 'hvad kan den bruges til'? Hvad ville jeg f.eks. som grafisk designer bruge den til?

:) Kim

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 14:30

Kim Dolleris:
Jeg var overbevist om at 'kelvin' havde noget med lys at gøre. Og altså ikke rasterfinhed af den sorte farve. Man lærer noget hver dag - fantastisk.

Jeg ved ikke lige, hvor "rasterfinhed" kom fra?

Kelvin er der ingen grund til at være i tvivl om; det er en temperaturskala, hvor 0 grader Kelvin = det absolutte nulpunkt.

Lord Kelvin lavede forsøg med opvarmning af sort stof til forskellige temperaturer, hvorved det udsendte forskellige farver og opstillede en lov om dette; derfor er det korrekt, at Kelvin også har noget med farver (og dermed lys) at gøre.

Kim Dolleris:
Tilbage til app'en - vil stadig gerne have en 'hvad kan den bruges til'? Hvad ville jeg f.eks. som grafisk designer bruge den til?

Ovenstående svarer lidt til, at du går ind i en lingeributik og spørger ekspedienten: "Hvad kan jeg som mand bruge en brystholder til?".

Som systemudvikler er det mit job at opfylde folks behov, ikke at opfinde et, og da slet ikke gratis.

Jeg kender ikke dig eller din branche, og således ikke dit behov, så der kan jeg ikke hjælpe dig.

Jeg er dog glad for at se, at der er mange andre, der mener at kunne bruge app'en.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)