Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kontakt til leverandør

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino's

Jeg er ved at tage skridtet ud i at starte en webshop og i den forbindelse vil jeg gerne have lidt input til hvordan man kontakter leverandør og får dem overbevist om at de skal sælge produkter til mig til en god pris og helst på drop ship vilkår.

Sender jeg bare en mail hvor jeg skriver "Hej, jeg vil gerne sælge jeres produkter kan vi få en aftale i stand omkring det...." eller skal jeg "smører" dem lidt mere og rose deres produkter, altså fedte for dem....jeg er jo ny startet og kan ikke præsentere dem for nogen salgsresultater eller andre tal.

Er der nogen der kan komme med konkrete eksempler på hvordan en aftale/kontrakt mellem mig og en leverandør ser ud, gerne hvor det baseret på en dropshipping aftale.

Pft.
Thomas

Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 09:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Når vi falder over mulige nye leverandører, så ringer vi til dem!

"Vi vil gerne vide mere om jeres produkt - er det muligt at lave en forhandler aftale?"

Så har man stukket en finger i jorden og har en fornemmelse for om der er grundlag for et fremtidig godt samarbejde. Det praktiske kommer efterfølgende (betalingsbetingelser, fragtmuligheder, priser, forhandler rabat) For os er samarbejde og god gensidig service, vigtigere end evt. 2 % xtra i avance.

Håber det hjælper dig videre.

Søs

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:31

Giver Søs 100% ret.

Der vil sjældent være en decideret aftale/kontrakt (afhængig af branche), men mere en "ja, det kan vi da godt" og så er det bare sådan.

Tilmeldt 26. Jan 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:53

Hej!

I oplever ikke at evt. leverandør ikke vil handle med jer efter som I er nye og
ikke har et kundegrundlag endnu?

Jeg har læst flere steder her inde at man skal huske at få lavet en kontrakt, men
det oplever I ikke er nødvendigt?

Jeg har flere gange oplevet at de produkter jeg gerne vil sælge kan købes i andre konkurrende
webshops (det har jeg vist fra starten), men det jeg undre mig over er at i
leverandørens egen webshop der sælges produkterne omkring 100-200,- dkr. dyrere
end hos mine kommende konkurrenter, er det normalt eller er det fordi at mine
konkurrenter har forhandlet nogle gode rabat priser hjem, til trods for at de
ikke har et lager, men også bruger dropshipping.

Pft.

Thomas

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)