Nej er nemlig lige det denne her løsning tager hånd om. For jeg vil bare formidle kontakten, så når personen med opgaven har fundet sin vinder, betaler han/hun et lille gebyr og får adgang til vinder-virksomhedens kontakt oplysninger og tager derfra kontakt til dem og aftaler specifikke tidspunkt og så betaler han/hun når fragtmanden kommer og henter. Så er kun formidlingen af en billig transport siden skal hjælpe til.
Jeg synes i hvert fald det vil være en af de bedre løsninger, simpelthen bare at stå for kontakten, så folk ikke behøver ringe rundt til forskellige virksomheder for at få en pris. Meningen med min tanke er at gøre det billigere og nemmere for folk at sende pakker, flytte ect.
Men ved ikke hvad du siger til min tanke og om der er andre forholdsregler man skal tage for at det bliver en succes. Man skal jo selvfølgelig have tilmeldt nogen virksomheder, så der er nogen der byder, så folk får en god oplevelse med siden.
Men er det ikke sådan at fragtprisen er skruet sammen af volumen på pakken + afhentning og afleveringsform? Især afhentning har indflydelse, så hvis man virkelig skulle spare skulle alle mindre firmaer få hentet pakkerne samme sted. Det lyder lagerhotel agtigt. Var i post Danmarks salgsafdeling fra april til juli ( så kunne jeg ikke holde dem ud længere ) og med den ny model for prisberegning vil prisen pr pakke kun falde hvis antallet af pakker til afhentning er stort.
Syntes ideen i sig selv er rigtig god.. Tror bare den er lidt svær at klare i praksis..
Hvad bogfører du det som når du sælger en transport?? Hvordan sikrer du dig at den pakke ikke forsvinder under vejs?? Hvem hæfter for beskediget gods??
Jeg tror der imod det nye med at få billigere transport priser er at gå sammen en gruppe virksomheder og så få deres samlede transport mængde i udbud..
eksempelvis ligger der i mange industri områder mange mindre virksomheder der har "hver deres speditør" og hver deres pris.. alle disse kunne få bedre priser ved at gå sammen med deres årlige transport møngde og få en transportør til at klare det.. det ville speditøren også være interesserede i.. de kan lettere/hurtigere fylde deres biler og det samme sted..
Cocktailcatering og bartenderudlejning i højeste kvalitet - www.thecocktailcompany.dk lej en bartender hos The Cocktail Company
Kom lige til at tænkæe på at speditørerene har et sådan program allerede, det hedder timocom, der køber man licens (betaler årligt gebyr) for at få adgang til disse info, det er dog ofte større partier, men der ligger både biler og gods inde..
Cocktailcatering og bartenderudlejning i højeste kvalitet - www.thecocktailcompany.dk lej en bartender hos The Cocktail Company
Lasse er inde på det koncept som jeg snakkede om tidligere. Hvis "alle" iværksættere er under en fane, vil man kunne få meget billigere transport end den enkelte iværksætter. Der er en virksomhed der hedder costpartner, de gør dette.. bare i meget større skala... men samme princip
Moving-u.dk, flytning til udlandet, billig udenlandsflytning, flytte til udlandet.
Jeg kan sagtens se udfordringerne, men var også derfor jeg gerne ville have det frem på amino, så vi kunne diskutere muligheder. Vil dog sige at den model som jeg beskriver, kører i bedste vengående i england , prøv at tage et kig på www.anyvan.com var egentlig den der inspirerede mig. Men Mange af jer har fat i noget omkring at samle pakkerne eller på anden vis få en "slags" mængde rabat.
Alt det med hvordan jeg vil bogføre osv. det er jo bare at tage en snak med en revisor og hører hvordan det skal sættes op, det tror jeg ikke er det største problem. Det med hvis ikke varen bliver leveret, det er en sag mellem kunde og transportfirma, ligesom hvis du formidler kontakten selv, så der vil ikke være nogen problemer :-)
Alt det med hvordan jeg vil bogføre osv. det er jo bare at tage en snak med en revisor og hører hvordan det skal sættes op, det tror jeg ikke er det største problem.
Jeg prøver lige om jeg kan forklare mig anderledes.. Jeg syntes det er en kanono ide at en virksomhed kan spare penge på transporten af pakker ved at få en privatperson der alligevel skal sammevej til at tage pakken med og så betale noget af den udgift han allligevel har til sin tur der hen. jeg er bare ikke sikker på at en virksmohed bare kan "tage 300 kr fra kassen" og give dem til denne privat person.
topprospect:
Det med hvis ikke varen bliver leveret, det er en sag mellem kunde og transportfirma, ligesom hvis du formidler kontakten selv, så der vil ikke være nogen problemer :-)
Som det er nu er der regler omkring hvordan skader er dækket, jf NSAB2000 og CMRloven. så vidt jeg ved vil disse ikke være gælde hvis man som enkel/privatperson kører godset..
Er heller ikke primært privatpersoner der skal agere kurerservice. Var bare en tanke, som udgangspunkt skal det være transportfirmaer, kurerservice osv. der skal byde på div. opgaver både for virksomheder som ønsker at få fragtet noget, men lige så meget privatpersoner der skal have flyttet tre flyttekasser med porcelæn, bøger, et klaver ect. :-)