Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af virksomhed uden CVR?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg går lidt og overvejer at registrere egen virksomhed, men jeg tvivler stærkt på at jeg til at starte med vil omsætte for over 50.000 kr. Derfor læste jeg, at jeg ikke behøvede at CVR-registrere virksomheden, men er der en anden måde at registrere virksomhed på så virksomheden står i ens navn samt at virksomheden er officiel?

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen

Johnsson

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nej, der er kun en måde at registrere på, så du får et CVR-nummer, som er det eneste officielle måde at vise  virksomhed på.

Du kan naturligvis registrere dig selvom du ikke omsætter for kr. 50t. Men så skal du også køre med moms, men dette er jo ikke et problem hvis dine produkter skal sælges til virksomheder.

Tilmeldt 25. Jan 12
Skrevet kl. 16:38

Mange tak for dit hurtige svar, Brian.

Det er godt at vide, men vil det være besværligt for mig at CVR-registrere en virksomhed som måske til at starte med maks kommer til at omsætte for 20.000 kr., da det kun er deltid til at starte med? Er i gang med at tage en uddannelse, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at starte egen virksomhed, men vil samtidig også godt færdiggøre min påbegyndte uddannelse.

Med venlig hilsen

Johnsson

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46691
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:39

Nej med dit CPR som du så driver den under er jo så det officielle og du kan bruge det logo og navn du vil, bare dit eget navn og CPR fremgår af fakturaer som så er uden moms. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:41

JohnssonDK:

Mange tak for dit hurtige svar, Brian.

Det er godt at vide, men vil det være besværligt for mig at CVR-registrere en virksomhed som måske til at starte med maks kommer til at omsætte for 20.000 kr., da det kun er deltid til at starte med? Er i gang med at tage en uddannelse, og jeg kunne virkelig godt tænke mig at starte egen virksomhed, men vil samtidig også godt færdiggøre min påbegyndte uddannelse.

Med venlig hilsen

Johnsson

Det er jo naturligvis altid noget man skal gøre op med sig selv. Men hvis du måske har en forventning/håb om, at det skal blive til lidt mere synes jeg du ligeså godt kan registrere sig med det samme.

Du skal i alle tilfælde lave regnskab ifm. din omsætning. Ved at registere dig skal du naturligvis også indberette og betale moms én gang i kvartalet. Med umiddelbart skulle det jo være overskueligt nok.

Tilmeldt 25. Jan 12
Skrevet kl. 16:47

Okay, mange tak for jeres svar.

Det må jeg lige gøre op med mig selv.
Der er en del formalia, man lige skal ind i, men det er rart at man altid kan spørge her på siden.

Med venlig hilsen

Johnsson

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)