HejJeg har i nogen tid fremstillet børnetøj til familie og venner, men har nu planer om at sælge det via nettet. Jeg har solgt lidt via trendsales,men vil gerne starte min egen netbutik op.Jeg har undersøgt at jeg ikke skal betale skat, med mindre jeg kommer over 50.000 pr. år. Men at jeg skal have et cvr nummer fra startenKan man trække udgifter fra selvom man ikke kommer over 50.000 i indtjening, eller skal man vente?Skal jeg meddele skat at jeg er gået i gang, selvom jeg ikke når over de 50.000?Kan nogle af jer hjælpe mig videre?På forhånd mange takAnja Møller |
Hvordan gør jeg i starten?
- 1
Du skal først momsregistreres når du har 50.000 i omsætning inden for ét år. |
Okay. Men det gjorde mig bare mere forvirret. Kan jeg så gemme og trække alle udgifter fra, eller er det først når jeg er momsregistreret. Ja undskyld at jeg er lidt dum, men man skal jo starte sin viden et sted?? vh Anja |
Hej Anja. |
Du kan trække alle udgifter fra :) Du kan først få momsfradraget, når du er momsregistreret. Mange hilsner. |
Hej
Ja - du kan trække dine udgifter fra. Du beregner det således: Omsætning - Udgifter = Overskud Det er overskudet, som du skal betale skat af. Grænsen på 50.000 kr. i omsætning har betydning for hvornår du skal have et CVR nummer og hvordan du håndtere moms. Sålænge du holder dig under grænsen, så skal du ikke opkræve moms og du kan heller ikke få det retur. Skat holder en række gratis informationsmøder, hvor du får en orientering om disse forhold, og hvor du så også kan stille spørgsmål, bl.a. om hvornår og hvordan Skat skal orienteres. Se mere om dette på Skats hjemmeside, hvor der også er en del informationer for iværksættere. Mvh. Ole |