Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan gør jeg i starten?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i nogen tid fremstillet børnetøj til familie og venner, men har nu planer om at sælge det via nettet. Jeg har solgt lidt via trendsales,men vil gerne starte min egen netbutik op.

Jeg har undersøgt at jeg ikke skal betale skat, med mindre jeg kommer over 50.000 pr. år. Men at jeg skal have et cvr nummer fra starten

Kan man trække udgifter fra selvom man ikke kommer over 50.000 i indtjening, eller skal man vente?Skal jeg meddele skat at jeg er gået i gang, selvom jeg ikke når over de 50.000?

Kan nogle af jer hjælpe mig videre?

På forhånd mange tak

Anja Møller

Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 12:30
Du skal selfølgelig betale skat af hver en krone du har i overskud. Uanset hvem du sælger til.

Du skal først momsregistreres når du har 50.000 i omsætning inden for ét år.
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:33

Okay.

Men det gjorde mig bare mere forvirret. Kan jeg så gemme og trække alle udgifter fra, eller er det først når jeg er momsregistreret.

Ja undskyld at jeg er lidt dum, men man skal jo starte sin viden et sted??

vh Anja

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 12:53

Hej Anja.

Jeg er selv i gang med præcis samme projekt. Prøver at tjekke ivaekst.dk

Det er en super god side, som er nem og overskuelig - den kan hurtigt give dig ekstremt mange svar :-)

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 13:00

Du kan trække alle udgifter fra :)

Du kan først få momsfradraget, når du er momsregistreret.

Mange hilsner.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:03

Hej

Anja Møller:
Kan jeg så gemme og trække alle udgifter fra, eller er det først når jeg er momsregistreret.

Ja - du kan trække dine udgifter fra. Du beregner det således: Omsætning - Udgifter = Overskud

Det er overskudet, som du skal betale skat af. Grænsen på 50.000 kr. i omsætning har betydning for hvornår du skal have et CVR nummer og hvordan du håndtere moms. Sålænge du holder dig under grænsen, så skal du ikke opkræve moms og du kan heller ikke få det retur.

Skat holder en række gratis informationsmøder, hvor du får en orientering om disse forhold, og hvor du så også kan stille spørgsmål, bl.a. om hvornår og hvordan Skat skal orienteres. Se mere om dette på Skats hjemmeside, hvor der også er en del informationer for iværksættere.

Mvh.

Ole

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)