Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Henvendelse om mulighed for fremtidig samarbejde med virksomhed (på engelsk)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der har mulighed for at tjekke dette handels brev/email? og måske mulighed for at give nogle nye ideaer til indholdet?

På forehånd tak

From: xx
To: xx
Date: xx xx 2012
Subject: Business collaboration

Dear the apartment of Business Enquiries in xx

We are interested in reselling your products from our upcoming company who are based in Denmark.

We are a young team with big dreams and a business collaboration with xx could be a huge start for our upcoming company and will open many opportunities for future development.

If an interest in collaboration should occur, are we very interested in details related to expenses (like unit prices for large quantities), delivery times and web site software.
We look forward to your reply

Yours faithfully
xx

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

Tja... hvor skal man starte...

Nu ved jeg ikke hvad marked det er i er på, men jeg ville nok bruge en lidt mere professionel tone og ihvertfald aldrig slutte af med Yours faithfully i et forretningsbrev.

Fra Roskilde
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:48

Der er stort set en grammatisk fejl i hver eneste sætning i det brev, så det skal der i hvert fald gøres noget ved. Jeg er også enig med ovenstående kommentar i, at man nok ikke skal slutte af med "Yours faithfully".

Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 21:48

Ok for det første er det en mobil cover virksomhed.

Og måske kunne "yours sincerely" bruges?

"jeg ville nok bruge en lidt mere professionel tone"

Kunne være fedt hvis du havde mulighed for at hjælpe med den del

Tak på forehånd 

Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 21:52

skal også sige at dette brev/e-mail er lavet af en 16 årig (mig) der ikke er den bedste til Engelsk, det er en af grundene til at jeg søger hjælp

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 21:57

Der er for meget talesprog og "svævende" udtalelser såsom "We are a young team with big dreams..." og "If an interest in collaboration should occur" som nærmest direkte fortæller, at I ikke selv tror på det.

I kan efter min mening ikke lave et generelt salgsbrev, som blot skydes af sted til alle. Jeg importerer selv varer fra England/Skotland, og de leverandører jeg har aftaler med, er nogle jeg har kontaktet individuelt med henvendelser specifikt rettet mod deres produkter.

Jeg tror, I får langt mere ud af at skrive en målrettet henvendelse, end et generelt salgsbrev. Når I har et specifikt firma, I ønsker at kontakte vedr. deres produkter.

Og ikke for at taget modet fra jer, men I kan skrive til rigtig mange, uden overhovedet at få så meget som et svar - men når I har de første aftaler på plads, bliver det hele meget nemmere.

Så det er bare at klø på:-)

mvh
Ann Karina 

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:01

themceyo:
skal også sige at dette brev/e-mail er lavet af en 16 årig (mig) der ikke er den bedste til Engelsk, det er en af grundene til at jeg søger hjælp

De andre indlæg krydsede mit. Prøv at gøre din henvendelse mere rettet til den specifikke virksomhed. Når du så har et udkast klar, så vil jeg gerne hjælpe dig med det grammatiske og formuleringerne - så send mig evt. en PB :-)

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 22:02

Det her er vores første forsøg på at skrive et/en brev/e-mail så det kunne være meget rart at få nogle konkrete rettelser. 

Tilmeldt 20. Jun 11
Skrevet kl. 22:03
Fra Roskilde
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:07

Jeg kan da godt understrege åbenlyse grammatiske fejl for jer, men det afhjælper ikke den generelt ringe syntax.

Dear the apartment of Business Enquiries in xx

We are interested in reselling your products from our upcoming company who are (which is) based in Denmark.

We are a young team with big dreams and a business collaboration with xx could be a huge start for our upcoming company and will (i roder rundt i forskellige tider) open many opportunities for future development.

If an (any) interest in collaboration should occur, are we (we are, i har byttet om på ordstillingen) very interested in details related to expenses (like unit prices for large quantities), delivery times and web site software.
We look (are looking) forward to your reply

Yours faithfully

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)