Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det tilladt at bruge andres Youtube videoer på egen hjemmeside?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:
Jeg har selv et musiksite, og har bl.a. snakket med flere af de store blogs, og et samarbejde med KODA er nødvendigt, når du gør musikken til en del af din side, ved fx at embedde. 

Jeg er ikke sikker på at den holder i byretten for koda, men går, så går den jo.

Min tolkning er at der ikke skal betales koda fordi.

1. Når en film uploades til youtube frasiges rettighederne, og den er gratis for alle og alle må bruge indlejringskoder på andre hjemmesider

2. Du skal selv eje 'alle' rettighederne til fimen/musikken der uploades.(andre må ikke uploade musik og film med rettigheder)

Beggen punkter accepteres når man uploader til youtube(se youtubes regler og rettigheder), så hvis man ikke kan lide aftalen må man dele sin video med en anden service, eller helt lade være.

Hvis en film uploades accepteres aftalen, og derfor frasiges rettighederne, og det bør derfor være gratis at vise youtube musikvideoer på en hjemmeside.

Dog ser jeg en undtagelse hvis andre tydeligvis har krænket rettigheder ved at uploade materialer.

så denne musikvideo er ok da den frivillig er uploaded af pladselskabet: 

">

Denne dur ikke da den er uploaded af en der ikke har rettigheder: 

">

Jura er jo som bekendt noget underlig noget, og jeg er ikke jurisk, men hvis en 'spade skal kaldes en spade' er det sådan det bør være.

mvh

Lars Kristensen

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)