Hej amino'er |
Du kan både downloade, streame dem og alt muligt andet, så længe at brugeren har givet lov til at syndikere deres indhold. Hvis i tvivl så spørg brugeren
Hej amino'er |
Du kan både downloade, streame dem og alt muligt andet, så længe at brugeren har givet lov til at syndikere deres indhold. Hvis i tvivl så spørg brugeren |
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Så jeg må sådan set gøre alt med dem, hvis altså brugen giver tilladelse til det. Gælder det også, hvis videoen er "Embed"? Det er vil enig den måde de giver tilladelse på? |
Siden det er muligt for brugere at forhindre "embedding" af deres videoer, må svaret være ja ;) |
Burde alle de videoer youtube har lavet download muligheder for ikke være frit tilgængelige ? Brugerne har vel i de tilfællet accepteret at andre må benytte dem ? |
Du må ikke bare downloade den og uploade den et andet sted. Det er kopiering - og det skal man have tilladelse til. Nogengange giver folk dog ret til det, hvis man eksempelvis linker til deres hjemmeside. Jeg er faktisk ikke engang sikker på om man må decideret downloade film derfra. Det kræver også at man installerer et program som eksempelvis "Orbit", så vidt jeg ved. Ved ikke om der findes browsere, der har funktionaliteten inkluderet som standard. Hvis du på YouTube under den film du ønsker at dele vælger "Share" > "Embed" og bruger den givne kode til at dele på din hjemmeside, så står det dig helt frit at gøre. Det behøver du ikke spørge om tilladelse til. |
Sparetips på Sparefeber.dk
Du må altid linke til YouTube videoer, men hvis du embedder dem = gør dem til en del af din side, skal du have en aftale med KODA. Hvis vi altså snakker om en ting som musik fx :) |
Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.
For at kunne forstå reglerne er du nødt til først at forstå forskellen på at linke, embedde og downloade, streame og kopiere. Hvis der skulle være noget, der er "ulovligt" at linke til, så er det i forbindelse med eksempelvis at Google og andre ikke kan lide at der bliver linket til "voksenindhold" og webhoteller ikke vil hoste racistisk eller andet, efter danske forhold, ulovligt indhold. Men hvis du uploader noget på YouTube, så gælder følgende: Mht denne du skrev: |
Sparetips på Sparefeber.dk
Den her del forstår jeg ikke. På Koda.dk's hjemmeside kan jeg ikke finde nogle regler om embedding af YouTube-videoer? Og hvis man rent faktisk skal betale Koda for embedding af YouTube-videoer, gælder det så kun officielle videoer eller også fan-producerede videoer? Jeg mener, det kan jo ikke betale sig at embedde YouTube-videoer, hvis man skal betale for det, når man i forvejen ikke tjener mere end 6-8 % hver gang, man sælger en CD eller en MP3 på sin Affiliate-side!? Det lyder som om, at pladeselskaberne endnu engang skyder sig selv i foden i stedet for at benytte alternative salgskanaler som Affiliate-projekter!? |
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.