Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er jeres holdning til Multi Level Marketing - også kaldet MLM ?

Side 6 ud af 13 (122 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

Godt brølt løve - man kan naturligvis have de meninger man vil, men nogle gange er det uklogt at fremkomme med dem især når de IKKE har sandhedsværdier og ikke er dokumenterbare!

Men disse personer der udtaler sig således de skaber sig selv et dårligt image - så ..........

Tænke sig lidt om før man fare afsted er nok klogt - godt skrevet Dennis - !  Yes

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 16. Mar 10
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 14:14

Dennis Nielsen -:

Designbureauet:
I MLM er der så ud over en producent og en distributør en hel række sælgere der også lige skal tjene sin del. Det gør normalt varen dyrere ikke? Deraf udtrykket fordyrende mellemled.

For det første, så er det de færreste producenter som arbejder på samme måde som DELL, men på sin vis kan du ha ret, dog har du misforstået noget hvis du ser MLM som noget der skaber fordyrende mellemled, det er ikke tilfældet, mon ikke mere problemet er, at der bare findes mennesker som har det mere end stramt med at andre tjener penge direkte på dem?.... jeg tror det er der den ligger begravet, hvis du ser på det antal led der typisk er i MLM, og i en ordinær salgskanal, så kan jeg garantere dig at at du vil ende med mange flere led hos en ikke MLM baseret producent...   de fleste sælgere er jo lønnet i dag... mange også på provision... det er ikke en unormal måde at være aflønnet på...

Ahh den må du nok længere ud på landet med, jeg har set eksempler hvor der er over 500 led i en MLM kæde fra producenten til kunden, og det er vist ikke helt standard i regier uden for MLM.

Som sagt så gør hvert led i kæden der skal tjene penge varen dyrere for kunden, det er fakta, Jeg tror at de fleste trods alt godt kan finde ud af hvordan MLM hænger sammen, så i kommer nok til at vente lidt på det store gennembrudSmile

effektiv inkasso - inkasso der virker

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 14:20

Designbureauet:

Ahh den må du nok længere ud på landet med, jeg har set eksempler hvor der er over 500 led i en MLM kæde fra producenten til kunden, og det er vist ikke helt standard i regier uden for MLM.

Som sagt så gør hvert led i kæden der skal tjene penge varen dyrere for kunden, det er fakta, Jeg tror at de fleste trods alt godt kan finde ud af hvordan MLM hænger sammen, så i kommer nok til at vente lidt på det store gennembrudSmile

Aha... nu er alle sælgere led hvor varen skal igennem.... er det noget du selv har fundet på? ... gælder det for et firma du kender til?, eller gælder det for alle MLM selskaber, fordi det har du tjek på...  det er ukonkret det du skriver, og hvis du kan bakke det op med et eller andet syntes jeg da du skal gøre det... som alle andre slynger du noget ud, uden at vide hvordan det reelt hænger sammen.... og hvis du gør, så giv mig en detaljeret forklaring på de 500 led? ...

Hvem er "vi" ? .... og hvilket gennembrud snakker du om? ... ved du overhovedet om jeg arbejder med MLM eller antager du det bare...hvis jeg gør, kender du så mine mål? ..   det er igen bare en gang tynd vand... postulater....   kom nu med noget konkret.... så lad os tag den debat!

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 14:22

john sommer:

Hej Dennis,

Godt brølt løve - man kan naturligvis have de meninger man vil, men nogle gange er det uklogt at fremkomme med dem især når de IKKE har sandhedsværdier og ikke er dokumenterbare!

Men disse personer der udtaler sig således de skaber sig selv et dårligt image - så ..........

Tænke sig lidt om før man fare afsted er nok klogt - godt skrevet Dennis - !  Yes

mvh

john sommer 

Jeg har intet i mod en rask debat, men det flyver rundt med påstande om det ene og det andet hver eneste gang, når nu folk har så meget tid overskud til at møje mlm, så kunne de måske også bruge lidt tid på at sætte sig ind det de vælger at skyde på... det er såmænd alt... 

Det er lige som det er okay at svine den her branche... det må man godt... vi kunne os begynde at tage fat i alle dem som laver hjemmesider herinde... jeg tror de fleste herinde som har en fornuftig indsigt i den slags arbejde, vil give mig i ret i, at der bliver lavet så meget klamp i den branche at det er til at skamme sig over... måske skulle vi begynde at hagle folk ned der laver hjemmesider....?  eller dem som er dumme nok til at købe katten i sækken... dem er der masser af i det her forum... hvorfor er det ikke dem påstande og halve sandheder flyver rundt om....?  fordi, man må ikke svine et firma til som udgangspunkt eller blive personlig i det her forum... men det er ok at svine en branche eller navngivet MLM selskaber til.... og hvorfor.... fordi sådan er det bare.... det er i orden... ???

Fordi fremmedarbejdere kun er synlige i medierne når de har jokket i spinaten, betyder det jo ikke at de alle sammen er kriminelle vel...

Og ud over det, så kan jeg personligt ikke klare den Jantelovs stemning, man ser omkring det her enme. Jeg er sgu da heller ikke enige i at alt hvad andre fortager sig herinde, og en del forretninger tænker jeg også mit om, men jeg holder min kæft, hvis jeg ikke ved nok om det, til at nedgøre det, eller kan komme med konstruktiv kritik....

Fuck Janten!

Venligst

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:48

Designbureauet:

Øhm - glemmer du ikke, at alle der køber MLM-produkter har mulighed for at købe DIREKTE AF PRODUCENTEN? 

Alternativt kan man vælge at købe produktet af en forhandler - hvorved man som kunde er led nr. 3 - altså: Producent - Forhandler - Kunde.

Det er så korrekt, at der fra producentens side er lagt ca. 50% oven i prisen til udbetaling af bonus til forhandlernetværket - men når du handler hos Matas, så der fra Matas' side lagt 250% oven i prisen - og så har vi ikke engang regnet grossistens og importørens andel ud endnu.

Så jeg tror det er dig, der må lidt længere ud på landet, med mindre du altså kan fremvise en bonusplan med 500 led, der har indflydelse på varens pris!?!? Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:59

Designbureauet:

Seriøst... at prisen er fastsat af producenten, ændrer ikke ved at det stadig er kunden der skal betale for alle sælgere og led i kæden.

Har du nogensinde hørt om fordyrende mellemled? Der har du nok forklaringen på at MLM ikke er blevet den økonomiske verdenssensation som nogle af jer lægger op til.

Jeg har intet imod at du er uenig med mig, men din forklaringer er simpelthen ikke til at forstå. Kan du ikke lige fortælle mig hvilke produkter hvor kunderne ikke skal betale de led der er. Og igen alle sælgere...Jeg aner ikke hvad du snakker om, det er ikke noget der matcher min forretning eller flere af dem jeg har kendskab til - med kendskab mener jeg fået den info som forhandlere/Distributører osv. gerne vil fortælle.

Hvis du tror et produkt kan have 500 led der tjener på det, så er du HELT forkert på den!

Fordyrende mellemled...øhhh ja i forbindelse med traditionel forretning...

Verdens sensation....Kan du dele ud af din fantastiske viden omkring MLM på verdensplan? Jeg syntes en fremgang på 19% i 2011 er ganske pænt...

Og ganske enkelt, så er MLM en metode der bruges andre steder nu, f.eks. frisørkæder, hvor du som kunde får en rabat for at henvise andre.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 15:08

Designbureauet:

Hvis nu du kigger på dette samtidig med at det er producenten der fastsætter den endelige pris Kunden betaler, syntes du så det passer sammen? Antal af "led i kæden" svinger jo vildt, så tror du at producenten blot gætter sig til en pris??? Eller påstår du at producenten har sat en pris udfra at der er 500 led ALTID...

Din påstand hænger ganske enkelt ikke sammen, når det ER producenten der sætter prisen.

Men tro du da bare på at du forstår det...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Noget af det der gør, at MLM har så godt et navn her på Amino og de fleste andre steder, er den respekt og saglighed som MLM-tilhængerne har overfor dem der er kritiske overfor konceptet.

De forfalder aldrig til personfnidder og nedladende udtaleser, det holder de sig for gode til.

Det imponerende overskud, med hvilket de roligt og værdigt afmontere kritikken, er imponerende, og få nok de fleste til at ønske at de en dag kan blive en del af dette noble folkefærd.

Pga. deres overlegne forretningsform, hviler MLM'erne altid i sig selv og er generelt glade. Det skal være en meget mørk dag, hvis der er en af dem der virker sure og forsmåede, og det er uhvertfald aldrig i flere indlæg i streg.

En MLM'ers troværdighed, er angribelig og du vil aldrig, aldrig se en af dem lyve om f.eks. hvor meget de tjener.

Jeg tror alle de ovenstående faktorer er grund til at MLM generelt er så utroligt vellidt på Amino såvel som andre steder.

* Ironi kan forekomme i ovenstående.

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 16:38
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lundsby:

Noget af det der gør, at MLM har så godt et navn her på Amino og de fleste andre steder, er den respekt og saglighed som MLM-tilhængerne har overfor dem der er kritiske overfor konceptet.

De forfalder aldrig til personfnidder og nedladende udtaleser, det holder de sig for gode til.

Det imponerende overskud, med hvilket de roligt og værdigt afmontere kritikken, er imponerende, og få nok de fleste til at ønske at de en dag kan blive en del af dette noble folkefærd.

Pga. deres overlegne forretningsform, hviler MLM'erne altid i sig selv og er generelt glade. Det skal være en meget mørk dag, hvis der er en af dem der virker sure og forsmåede, og det er uhvertfald aldrig i flere indlæg i streg.

En MLM'ers troværdighed, er angribelig og du vil aldrig, aldrig se en af dem lyve om f.eks. hvor meget de tjener.

Jeg tror alle de ovenstående faktorer er grund til at MLM generelt er så utroligt vellidt på Amino såvel som andre steder.

* Ironi kan forekomme i ovenstående.

Så kunne du ikke holde dig længere Lundsby...er imponeret det tog dig så lang tid at komme ind i kampen, det ligner dig ikke, jeg ved ikke lige hvad jeg kan bruge din smøre til, den er lige så ligegyldig som alt det andet ævl der bliver fyret af fra jer "alm. mennesker" som ved alt om en branche i ikke selv begår jer i.

Men hvis du fik de bedre nu, så fred med det.

Det er sandt.... Spring programmøren over... det er dig der står for den ikke... pis osse, så bliver jeg snart arbejdsløs... eller gør jeg...

Venligst

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I øvrigt er der forskel på saglig kritik og så uvidenhed, men det er du sikkert ikke enig i, det fremkommer tydeligt af denne tråd, at folk gætter sig frem til de skriver, jeg ser ikke nogen fakta, som i jo altid efterlyser... i basere det meste af jeres postulater på ting i har hørt et eller andet sted, eller noget i har læst engang...  de er de færreste af dem som byder ind i de har tråde, som har nogen erfaring med MLM, det har jeg jo set i dag... igen vil du sikkert være uenig, for du har jo selv mange år på bagen i MLM branchen ikke....

For mig er det ikke et spørgsmål om, MLM står til debat eller ej, for det gør det selvfølelig, men mere at hvis man debattere det, så bør man ikke kaste om sig med det ene og det andet man alligevel ikke kan bakke op...  det må vel gælde begge veje? ...

Venligst

Side 6 ud af 13 (122 indlæg)