Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside og trække fra i skat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har været igennem sitet og fundet nogle få debatter på området men synes ikke jeg kan finde et svar som giver 100% svar på min tvivl. Så prøver lige at komme med min forståelse af min udfordring og så må vi se om jeg har forstået det korrekt.

Hvis jeg har en virksomhed der tjener 100.000 på et år og jeg skal betale 40% i skat, vil jeg have en skatte betaling på 40.000 kr. Som jeg har forstået det, kan man trække hjemmesider fra i skat og betyder det så, at hvis jeg køber en hjemmeside til 40.000 kr, at jeg så ikke betaler nogen form for skat?

Ender jeg så med et resultat der hedder 60.000 kr. + en hjemmeside og ingen skat betalt?

Jeg har en formodning om at trække fra i skat betyder noget andet, for synes ikke det giver helt mening.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Dec 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 22:06

Du betaler skat af overskuddet. Dit eksempel skal i stedet være 100.000 i indtjening minus de 40.000 i udgifter (100.000 - 40.000 = 60.000), og det er dette beløb, som du skal betale skat af. Altså skal du betale 40% (eller din fastsatte skatteprocent) i skat af overskuddet, som er 60.000.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

Ja næsten.

60 tkr. - AMB. 8% og så skat af resten.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43

og heraf må man forstå på jeres svar, at en hjemmeside til 40.000 kr kan trækkes fra år 1 - og ikke skal aktiveres på nogen måde????

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:04

Korrekt :).
Så giv den bare gas :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:16

og heraf må man forstå på jeres svar, at en hjemmeside til 40.000 kr kan trækkes fra år 1 - og ikke skal aktiveres på nogen måde????

vh

Ja. Fordi en hjemmeside ikke er et anlægsaktiv, selvom det måske burde være det i nogle tilfælde.

Men omvendt, så kan man jo aldrig sige hvor længe en hjemmeside vil virke. Mange bruger snildt f.eks. kr. 40t pr. år på deres hjemmeside

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:23

Tak for jeres svar, var også sikker på det lød for godt til at være sandt.

Skal jeg angive et af jeres svar som "svaret på mit spørgsmål" og hvis ja hvor gør jeg det så, synes ikke lige kan se den mulighed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)