Kære Aminoer, Faktisk burde de her få en lille banner plads på Amino. Jeg vil ikke skrive så meget her men lade jer selv dømme om i vil støtte med et iværksætter lån. Men det skal siges at der selvfølgelig er en risiko for at man ikke bliver betalt tilbage. Men faktisk betaler hele 95% hele deres lån tilbage hvor man så enten kan trække sine penge tilbage eller genudlåne dem til en anden iværksætter (mon de samme tal gør sig gældende i vores del af verden?) |
Hermed en lille opfølgning på et projekt som jeg mener fortjener meget mere omtale og opbakning.
For et par måneder siden gav jeg et lån til en bagerivirksomhed. Hun lånte i alt $ 1.000,- til ny ovn
og ingredienser.
Egentligt har jeg afskrevet lånet da det jo ikke handler om nærighed og at jeg kun vil hjælpe hvis det er
gratis :-). Idéen er at et lån motiverer hvorimod en foræring pacificerer. Og endnu bedre er det et eget projekt som de selv tager ansvar for.
Men så i dag fik jeg denne mail:
The business you have loaned to, Bakery, has made a repayment of $63.00. The total amount repaid up to now is $63.00. The payment was collected and deposited by South Pacific Business Development. This repayment will be divided amongst all the lenders who helped to fund this business, depending upon the percentage each lender contributed. Note that you cannot actually withdraw or reloan these funds until after the loan term is complete.
Så nu kun 2 måneder senere er hun færdig med ovnen, i gang med at tjene penge og har allerede betalt 5% af sit initielle lån.
(det skal lige siges at man ikke tjener renter på sit lån men kun enten kan tage dem ud eller genudlåne dem)
Laurvigen