Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du bosætter dig i Thailand så gennemgår du 3 faser hvor du SKAL overleve 2 af dem!

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 13:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Opti-web: Eftersom du aldrig har været i Thailand, er det selvfølgelig klart, at du har baggrunden i orden til at kunne udtale dig Hmm

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 13:40 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var noget af en tråd at støde på midt i ferieplanlægningen.

Jer der bor i Thailand, har i nogen gode råd til en som tager 2 uger til Thailand i foråret?

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 13:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Opti-web.dk | Henning:
Ps. har aldrig været i thailand og kommer der heller ikke

Det er også tydelig at høre med de fordomme.

Opti-web.dk | Henning:
Det der foregår i Thailand strider mod al sund vestlig logik.

Hvorfor er vestlig logik sund ?

Vores vestlig moral og logik, er preget af 1000 års sort katolisme og kristendom.

Deres morel og logik er preget af budisme og et stærk klassesamfund men også det at i nogle områder har de levet på samme måde i tussen vis af år, lige indtil for 20 år siden hvor alting begyndte at gå stærk.
Det er også et stort land, hvor de ikke er så ens som i Danmark. De har forskelige kultur og sprog om det er nord, central eller syd

Opti-web.dk | Henning:
Rent visuelt er Thailand nok et smukt land men fuck hvor er det sørgeligt at være så fattig at man er nødt til at kalde en eller anden dansk, tysk eller engelsk fedladen mand for sin elsker for at man kan få mad at spise. Det er sq da ingen med pæren i orden der for alvor lader sig forblænde af en tøs der 20 år yngre end en selv som postulere at hun elsker en, for så er man da dummere end tilladt.

95 % af de thaipiger der har fået penge efter de har været sammen med en mand har aldrig været sammen med en hvid mand.

Det drejer sig ikke om overlevelse og ikke have penge til mad, men om finde lykken og blive det de andre gerene vil være en dag, for græsen er altid grønner os naboen.

Sådan er det i bund og grund også i Danmark, det bare ikke så lige frem og tydelig. En dansk pige ved også godt, hvad hun skal gå efter, nemlig den der klare sig godt og være en god forsøger. de tegn og udsenende på en mand på at han klare sig godt og han er en god far for sit afkom, er bare ikke altid de samme os en thai pige som os en dansk pige.

En ung dansk pige der går meget i byen i Danmark er også sammen nogle stykker før de finder den, hvor det føles rigtig fra begge sider, at bygge noget videre på.

Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 80
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 14:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt genkende Kristian Olsen’s trin 1-3

Min familie og jeg rejser til Thailand mindst 2 måneder om året og har gjort det i 8 år - og elsker det. Thailand er et fantastisk land at rejse og bo i. Jeg kender selv en del udlændinge og thaier efterhånden.  Jeg kender thaier som vil gå gennem ild for mig, og jeg kender thaier som vil gå gennem ild for mig så længe jeg har penge. Jeg har også danske venner som vil gøre det samme:-)

Hvordan thaierne behandler dig kommer også meget an på hvor i Thailand du er. Er der store konsentrationer af turister som f.eks. Phuket og Pattaya vil du opleve at det kun drejer sig om at ”plukke” turisterne. Rejser du f.eks. i Nord og øst Thailand vil du møde en helt anden ægte imødekommenhed.

Med mit kendskab til Thailand er dem på trin 2 ofte selv ude om det. De har været få gange i Thailand på ferie og beslutter lynhurtigt at deres fremtid er i Thailand. De efterlader hjernen og sund fornuft hjemme og fra de lander i Bangkok tænker de kun med kønsdelene. Det er dømt til at gå galt.

Min holdning er at uanset hvilket land man ønsker at flytte til skal man huske at ”ferien” slutter efter et par måneder og hverdagen melder sig, det glemmer de fleste!!

Med venlig hilsen Carsten

Socks & Me

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

I oplægget stod der fantastisk smukke kvinder ? de er sq da ikke smukkere der end andre steder, og til jer der skriver jeg ikke kan udtale mig uden at have været der er det samme som at sige at man ikke kan tilegne sig viden teoretisk ? Det er da halv kun halvhjerner der kan skrive sådan.

Hvis det handler om at bo billigt fair nok så er Thailand en mulighed, men kom ikke og sig at de fleste stoddere ikke er der fordi disse ufattelige smukke kvinder, kan man også som en halvfed gammel gris komme til at røre ved, for små penge, og ja for flere penge kalder de dig deres kæreste. Hvad skulle ideen med at tage til Thailand være for at drive Business, ja inden for IT ikke en skid for der ville jeg hellere til Indien.

Men hvis man vil have en kvinde til at passe sig op i hovede og r.. og ikke røre en finger selv så er det måden at tage til Thailand og udnytte en, bare sidde og te' sig som en konge for 5-6000 kr om måneden....

Hvad fanden tror i at i er.

Ja der er problemer i DK. også men dem må jeg forholde mig til det er her jeg bor og hører hjemme.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 17:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Opti-web.dk | Henning:

I oplægget stod der fantastisk smukke kvinder ? de er sq da ikke smukkere der end andre steder, og til jer der skriver jeg ikke kan udtale mig uden at have været der er det samme som at sige at man ikke kan tilegne sig viden teoretisk ? Det er da halv kun halvhjerner der kan skrive sådan.

Hvis det handler om at bo billigt fair nok så er Thailand en mulighed, men kom ikke og sig at de fleste stoddere ikke er der fordi disse ufattelige smukke kvinder, kan man også som en halvfed gammel gris komme til at røre ved, for små penge, og ja for flere penge kalder de dig deres kæreste. Hvad skulle ideen med at tage til Thailand være for at drive Business, ja inden for IT ikke en skid for der ville jeg hellere til Indien.

Men hvis man vil have en kvinde til at passe sig op i hovede og r.. og ikke røre en finger selv så er det måden at tage til Thailand og udnytte en, bare sidde og te' sig som en konge for 5-6000 kr om måneden....

Hvad fanden tror i at i er.

Ja der er problemer i DK. også men dem må jeg forholde mig til det er her jeg bor og hører hjemme.

Tak for dine anstrengelser på at gøre dit andet indlæg endnu værre end det første. Det må ikke have været nemt for dig.

Udover det, er alt du skriver langt under mit niveau, til jeg overhovedet gider bruge mere tid på at gå i dybden med at svare dig, end jeg gør her.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 17:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 12 person

Opti-web.dk | Henning:
og til jer der skriver jeg ikke kan udtale mig uden at have været der er det samme som at sige at man ikke kan tilegne sig viden teoretisk ? Det er da halv kun halvhjerner der kan skrive sådan.

Du må have seriøs dårlig dag - altså teoretisk.

/Søren

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:23 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Spændende at læse om erfaringer med at flytte til Thailand!

Det der slår mig mest, er, at der er store kulturelle forskelle som man skal tilpasse sig. Nogle er sikkert hurtigere til at nå punkt 3 end andre. Dem der er det, har nok den største glæde ved at bo der.

For ca. 2.5 år siden flyttede jeg til Californien, og det var supernemt. Jeg følte at kulturen lå tæt på den danske, og jeg følte mig hjemme med det samme. Så på den måde har jeg ikke været igennem en hård periode. Men selvom kulturen måske er tæt på den samme, kan der være andre udfordringer.

Jeg tror bare at mange sidder alene hver aften i lejligheden når de har fri. Uden et lokalt netværk og vennekreds. Ensomhed kan i mine øjne være ligeså stort et problem som kulturelle forskelle. Man kan føle sig meget alene og isoleret, når man sidder tusindvis af km væk fra venner og familie.

Så jeg havde det som et mål at få nye lokale venner da jeg flyttede hertil. Det tog lidt tid, men amerikanerne er jo meget åbne mennesker, så det var faktisk nemmere end jeg havde troet/frygtet. Det gjorde en enorm forskel, at jeg havde venner og bekendte her, også udenfor arbejdet. For lidt over et år siden mødte jeg faktisk min forlovede, men det er en anden historie :-)

mvh Carsten

Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 80
Fra  Green Trade Denmark Skrevet kl. 19:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Du har helt ret, og det er også det jeg mener med at der pludselig kommer en hverdag.

Når man er på ferie kan man godt leve med at hænge ud på stranden, eller bare drive rundt og lave ingenting. Efter et stykke tid kommer hverdagen hvor man skal have proppet noget indhold ind, som arbejde, venner m.m.

Gør man ikke selv noget aktivt kommer man til at hænge fast på "trin2"

Med venlig hilsen Carsten

Socks & Me

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Super indlæg Kristian.

Min egen historie er at jeg gerne vil bo permanent i Thailand og drive forretning her.
Jeg har så valgt det approach at integrere mig for at forstå kulturen og sproget. Jeg har købt et hus i en stor Nordøst Thailandsk by, og her er stort set ingen udlændinge i byen. Jeg bor i et boligkvarter hvor der kun bor Thai'er. Jeg har netop siddet og drukket øl med mine naboer et par timer og kun lyttet/snakket Thai, simpelthen fordi jeg VIL lære sproget. De fleste vil synes at det er overdrevet at integrere sig på denne måde, men det er vigtigt for mig at jeg forsøger at blive så "thai" som muligt for at forstå dette land.

På nuværende tidspunkt har jeg allerede udviklet en ganske god forståelse for HVORFOR folk oplever det du beskriver i trin 2 Kristian. Jeg kan sagtens se hvorfor at tingene går skævt, kulturen er simpelhen så forskellig.

Og Opti-webs indlæg orker jeg ikke at kommentere, for det er en holdning der er skabt af netop det Kristian forsøger at anskueliggøre. Men jeg vil dog sige dette. Jeg har i mange år rejst hele syd-øst asien tyndt, jeg havde i 1995 været i alle lande på nær Thailand og Burma. Og grunden til jeg ikke havde været i Thailand var fordi jeg ikke ville sætte mine ben i det "luder land" hvor klamme fede mænd købte deres koner. Skæbnen ville så at min daværende kærestes far var gift med en Thai og boede i Thailand, og det blev lidt uundgåeligt at vi skulle ned og besøge hendes far. Modvilligt tog jeg derned, dengang Bangkok og Koh Chang.
Jeg blev som ramt af lynes på denne tur. Siden da har jeg været der 2-4 gange om året.
Så jeg synes at Opti-Web skal gøre som Johnny anbefaler, faktisk AT TAGE DERUD.

Jo, der er mange der bliver snydt på turiststederne; Pattaya, HuaHin, Patong, osv. Men tro mig, når man kommer herude fra det lokale Thailand og kommer til ovennævnte destinationer, så kan man godt forstå at det foregår, sådan som mange turister fører sig frem.

Men tilbage til starten; super indlæg Kristian :-)

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)