Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du bosætter dig i Thailand så gennemgår du 3 faser hvor du SKAL overleve 2 af dem!

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 08:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 9 person

Der er 3 faser man skal igennem...eller 3 trin:

Trin 1: Wow! Thailand er et fedt sted! Folk er så venlige og smilende! Maden er fantastisk! Enormt billige leveomkostninger! Kvinderne er ufatteligt smukke! Hvordan kan nogen ved sine fulde 5 kritisere Thailand??

Trin 2: Sikke en forbandet samling tyveknægte! Alt hvad folk gør i Thailand er at flå udlændinge for penge! Disse smil er tomme og falske, venligheden er rent bedrag! Jeg er dødtræt af maden! Jeg er flad! Rabundus! Min Thai kæreste tog røven på mig, men ikke før hun havde smadret hele min samling af Shubidua plader og neglet en stor stak kontanter! Hvordan i alverden kan nogen lide at bo i Thailand??

Trin 3: Accept!

Hvordan man udvikler sig gennem disse trin varierer for den enkelte, og det er selvfølgelig et overdrevet eksempel for dramatisk effekt.
Men de fleste "expats" passerer til en vis grad igennem disse stadier af henrykkelse, desillusion og til sidst accept.

Hvor hårdt man går ned og slår sig på trin 2 bestemmes normalt af hvor urealistiske ens forventninger og observationer var på trin 1, og som følge heraf har væsentlig betydning for, om man faktisk når helt til trin 3 eller ej.

Desværre er min egen erfaring efter 15 år i Thailand at mange ikke klarer den helt til trin 3!
Sagt på en anden måde: "Det kræver no**** af stål at klare sig i Thailand!"

Efter mange år her i Smilets Land er jeg for længst nået til trin 3. Og mit råd til alle der forsøger sig her i Thailand er:

Spørg først dig selv: Findes der ikke svindlere i Danmark? Uærlige politikere? Forretninger der yder skod service? Selvfølgelig gør der det, men måske ikke i samme grad som i Thailand.

Det er helt iorden at beklage sig over disse ting i Thailand, men man skal klage over dem specifikt og ikke tillægge en hel nation alle disse "skavanker" og "dårligdomme" blot på grund af enkelte individers opførsel og væremåde.
Man skal ikke skære en hel nation over samme kam!

Der er tyve og idioter også i Danmark - Det er ikke fair overfor dig selv (og Thailand!) at du kommer til landet og forventer at alt bliver en ren dans på roser, blot fordi her er dejligt vejr, smukke kvinder og billige bajere, og når tingene så ikke går som forventet, så bebrejder du et helt land for handlinger foretaget af nogle få individer!

Også i Thailand må man først lære kulturen og folket at kende, ligeså vel som udenlandske tilflyttere til Danmark må lære at integrere sig.
Man må tage ansvar for sig selv og sine handlinger!

Se blot på alle de skrækhistorier vi alle har hørt om danskere der rejser til Thailand, møder en pige på en bar, gifter sig med hende en uge senere, køber hus, jord, bil og båd i hendes navn...og 1 måned senere har han mistet alle sine penge!

Ville denne mand have gjort det samme hvis han mødte en dansk pige på en bar i Danmark? Nej vel? Så hvorfor gøre det i Thailand?

Folk må selv have ansvaret for det de gør her i Thailand såvel som de har ansvaret for hvordan de handler i Danmark!

Så mit råd er: Tag det roligt! Du har den tid der skal til - og du vil lære af erfaring!

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 08:37 | Låst

Yes

Filippinerne her, nu på 2 år. Men kan nemt genkende mønstret.

Man skal hen til stadiet, hvor man simpelthen bare acceptere, at sådan er det. Derefter bliver livet langt nemmere, for i sidste ende er en dagligdag blot som en almindelig dagligdag i Dk med en familie, der skal passes, arbejde samt de sædvanlige økonomiske udfordringer.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 08:48 | Låst

Tak for kommentaren...og ja, når man først ned på trin 3 så er livet bare skønt og ikke så meget anderledes end DK...bortset fra vejret, selvfølgelig :-)

Tilmeldt 14. Jan 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:56 | Låst

Filippinerne værre.. har selv været der, jesus K! Helt enig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12 | Låst

Jeg hoppede direkte til 3'eren og de skrækhistorier man hører hernede er tit selvforskyldt.

Min kæreste arbejder på det danske konsulat, og sidder med politirapporter og skilsmissepapirer og uden hun er kommet med detaljer, tegner der sig et entydigt billede.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:27 | Låst
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 6 person

Kristian Olsen:
Sagt på en anden måde: "Det kræver no**** af stål at klare sig i Thailand!"

Nej det tror jeg ikke men de kræver balls of steel at klare sig med en skøn dansk kvinde der siger sin mening og kræver noget af dig.

Rent visuelt er Thailand nok et smukt land men fuck hvor er det sørgeligt at være så fattig at man er nødt til at kalde en eller anden dansk, tysk eller engelsk fedladen mand for sin elsker for at man kan få mad at spise. Det er sq da ingen med pæren i orden der for alvor lader sig forblænde af en tøs der 20 år yngre end en selv som postulere at hun elsker en, for så er man da dummere end tilladt.

Og gud hvor jeg væmmes ved alle de klamme mænd som tager derover for at få styret deres lyster. Det land er så skævvredet og ude af kontrol som man kan være og kopi varer, dopede dyr og mænd der bliver lavet om til kvinder kan de finde ud af. De har et menneskesyn der stinker langt væk, så kom ikke og fortæl om hvor lækkert der er i Thailand. Det der foregår i Thailand strider mod al sund vestlig logik.

Det er egenligt sjovt man hører aldrig kvinder rose Thailand hvorfor mon ?

Ps. har aldrig været i thailand og kommer der heller ikke

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 11:33 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Super god læsning!

Jeg kan genkende det fra sidelinjen, ment på den måde, at jeg kender en der er bosat i Thailand og som jeg ofte besøger, som efter snart 10 år derude, stadig har bidt sat fast i bordkanten på niveau 2. Og det er pinligt!

Istedet skal du ("du" er her og i resten af det jeg skriver, ment i overført betydning) som tilflytter til et andet land, spørge dig selv hvad du gør forkert, og ikke have så travlt med at pege fingre, af alt det de indfødte gør - eller ikke gør. 

Spørg dig selv, hvad du gør for at integrerer dig? (Har du f.eks. lært sproget, hvilket i nok 9 ud af 10 tilfælde er et nej, hvad angår danske tilflyttere til Thailand).

Har du sat dig ind i kulturen? (Samme procentsat som ovenfor gør sig sandsynligvis gældende).

Har du respekt for Thai'erne, deres levemåde, religion, regler, love ect., eller er din holdning til hvordan tingene fungerer hånlig?

Er dit syn på Thai'erne og i særdeleshed kvinderne nedværdigende?

Snakker du ordentligt til Thai'erne, eller bliver du hurtigt vred fordi de ikke nødvendigvis gør tingene i samme tempo som du er vant til?

Anser du Thai'erne for mere uintelligente (eller måske direkte dummere?) end dig og resten af den vestlige verden?

Hvis du går forkert i byen på ovenstående punkter, har du ikke noget at gøre i landet. Jeg ville egentligt sige, at så skulle du flytte hjem til DK igen, men her gider vi da heller ikke have dig boende. Og selv samme personer flyttede måske til Thailand, for at undgå netop det, de var udsat for herhjemme og nu paradoksalt bringer med dem til Thailand; dobbeltmoral, jantelov, mangel på respekt og utilfredshed og misfornøjethed med danske indvandrere, som efter deres meningen enten ikke integrerede sig hurtigt nok eller slet ikke.
Nu gør de nøjagtigt det samme som det de "flygtede" fra.

Hold dig til trin 1 eller hold dig væk (og kig på dig selv, før du kigger på andre, uanset hvor du tager hen eller hvad du oplever).

God weekend derude (både i kolde DK og dejlige Thailand) Umbrella / Cool 

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 12:01 | Låst

Har aldrig været på Phillippinerne, men har ellers hørt meget godt om landet...

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 12:08 | Låst

Philip Mahler:

de skrækhistorier man hører hernede er tit selvforskyldt.

Det kan vi kun være enige om ;-)

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 12:09 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Opti-web.dk | Henning:

Nej det tror jeg ikke men de kræver balls of steel at klare sig med en skøn dansk kvinde der siger sin mening og kræver noget af dig.

Rent visuelt er Thailand nok et smukt land men fuck hvor er det sørgeligt at være så fattig at man er nødt til at kalde en eller anden dansk, tysk eller engelsk fedladen mand for sin elsker for at man kan få mad at spise. Det er sq da ingen med pæren i orden der for alvor lader sig forblænde af en tøs der 20 år yngre end en selv som postulere at hun elsker en, for så er man da dummere end tilladt.

Og gud hvor jeg væmmes ved alle de klamme mænd som tager derover for at få styret deres lyster. Det land er så skævvredet og ude af kontrol som man kan være og kopi varer, dopede dyr og mænd der bliver lavet om til kvinder kan de finde ud af. De har et menneskesyn der stinker langt væk, så kom ikke og fortæl om hvor lækkert der er i Thailand. Det der foregår i Thailand strider mod al sund vestlig logik.

Det er egenligt sjovt man hører aldrig kvinder rose Thailand hvorfor mon ?

Ps. har aldrig været i thailand og kommer der heller ikke

Din holdning er mere "skævvredet" som du kalder det, end det der foregår i Thailand. Lad vær med at udtale dig så generelt, når du ikke en gang har været der. Ja, der foregår ting i Thailand som er kritisable, men det gør der også i Danmark. Du udtaler dig uvidende. Desuden er der tusinder af kvinder der rejser til Thailand hvert år og som roser Thailand i store vendinger når de kommer hjem igen. Thailand er et meget stort rejsemål for kvinder. I forhold til f.eks. Sydamerika eller Afrika (eller Europa for den sags skyld), er Thailand et ekstremt trygt og sikkert land at rejse rundt i - også for kvinder på egen hånd.

Du peger fingre af ældre vestlige mænd og unge Thailandske kvinder der danner par. Men du overser, at der faktisk er utallige eksempler på ægte kærlighed blandt sådanne par. Jeg kender selv til flere og hvem er du, at gøre dig til herre over andre menneskers kærlighed? Jo, der er tilfælde af misbrug i Thailand, men hvis du læser danske nyheder, vil du opdage, at det langt fra er en sjældenhed i lille Danmark. 

Dit syn på Thailand er så unuanceret som det kan være, men jeg håber da du vil gøre dig selv den store tjeneste, på et tidspunkt at tage derud for at se med egne øjne, hvor smukt et sted Thailand er og hvor søde og hjælpsomme folket er. Dine fordomme om Thailand vil forsvinde som dug for solen.

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)