Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress installation, logo og support for 500 kr

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lad os sige at du vil tjene 30k i måneden. Du kører det hele hjemmefra og har ikke udgifter til lokaler m.m. Regnskab klarer du selv, det er kun din løn der skal dækkes.

Så skal der sælges og laves 60 i måneden. Lad os nu bare sige at du holder 3 ugers ferie om året, du er trods alt iværksætter, og vil ikke spilde 6-7 uger på det pjat. Til gengæld vil du have fri i weekenderne. Så skal der bare laves og sælges 3 om dagen.

Problemet er så, at du bruger lidt tid på at sælge det til kunden, og overbevise ham/hende. Det tager lidt tid at sætte op, lave logo, rette i det fordi kunden ikke er helt tilfreds, support, rette det en gang til fordi kunden stadig ikke er tilfreds etc. Du skal også lige bruge lidt tid på fakturering. På at følge op på om kunden har betalt etc. Så har en enkelt løsning måske lige taget dig 4 timer.

Det giver dig så en arbejdsdag på 12 timer.

Skulle du have en sygedag, skal der måske arbejdes en weekend for at kompensere. Skal du bruge tid på Amino, eller andre steder for at skaffe kunder, bliver din arbejdsdag længere. Det samme gælder når du lige skal opdatere din egen hjemmeside med nye referencer etc.

Jeg har prøvet at synliggøre, at ved 500 kr. er det vanskeligt at få en ordentlig løn. Er det sjovere end et alm. job? Sikkert. Men hvor meget er man villig til at ofre, for at have den "frihed" man har som selvstændig? Og efter at have lavet 720 blogs på et år, er det måske ikke engang sjovt.

Mit råd: bliv superdygtig og forlang en ordentlig pris. Det betaler sig i længden.

Mvh Carsten

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 22:48

Carsten Jacobsen:
Lad os sige at du vil tjene 30k i måneden. 

Carsten Jacobsen:
bliv superdygtig og forlang en ordentlig pris. Det betaler sig i længden.

Jeg synes det er en god idé at han begynder nu, hvis han kan finde ud af det. Når han så begynder at blive dygtigere og dygtigere, så stiger priserne selvfølgelig også. Men at mene at en 15 årig skal tjene 30.000,-/mdr på nuværende tidspunkt synes jeg er lidt... forskruet

Hvis han ikke kan finde ud af det, så skal han først lave lidt gratis, hjælpe osv. indtil han har bygget nok viden til at ville tage penge for det. Så starter han i det lave, efter hånden som han får mere og mere styr på alt det andet end bare "wordpress": plugins, SEO, htacces, HTML etc. så kan han begynde at sætte priserne op. Når han så bliver 18, så vil jeg væde med at hans timeløn er højere end de 100,- han kan få i et supermarked.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 23:06

Mala,

Jeg vidste så ikke lige at Frederik kun er 15 år :-)

Men det ændrer ikke på, at jeg mener at prisen er for lav. Det giver sikkert mere end en avisrute, men det kræver også mere viden og kompetence. Og kunderne forlanger samme service og support - uanset om de betaler 500 kr. eller 1.500 kr. De forventer iøvrigt også samme resultat i de fleste tilfælde. Og når først man har forvent kunderne med en lav pris, er det svært at hæve den.

Mvh Carsten

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 23:17

Carsten Jacobsen:
Jeg vidste så ikke lige at Frederik kun er 15 år :-)

Tænkte det godt :)

Carsten Jacobsen:
Og kunderne forlanger samme service og support - uanset om de betaler 500 kr. eller 1.500 kr

Det kommer jo i høj grad an på hvilke kunder han får, og hvad han selv oplyser at han kan. Hvis han måske ikke er så dygtig og skriver at der er begrænsninger, så forventer kunderne vel intet udoverdet?

Carsten Jacobsen:
Og når først man har forvent kunderne med en lav pris, er det svært at hæve den.

Der er jeg slet ikke enig.. Stopper du med at købe mel i Fakta fordi at de sætter det op 2,- nej vel? 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:08

Mala:

Carsten Jacobsen:
Og kunderne forlanger samme service og support - uanset om de betaler 500 kr. eller 1.500 kr

Det kommer jo i høj grad an på hvilke kunder han får, og hvad han selv oplyser at han kan. Hvis han måske ikke er så dygtig og skriver at der er begrænsninger, så forventer kunderne vel intet udoverdet?

Jeg er enig i dit udsagn, og sådan har jeg det også selv. Men jeg oplevet mange gange, at kunder tænker anderledes. Især hvis det er private kunder eller meget små erhvervskunder. Mellemstore eller store erhvervskunder har generelt lettere ved at se dette sammenhæng. Det er ihvertfald min erfaring.

Mala:

Carsten Jacobsen:
Og når først man har forvent kunderne med en lav pris, er det svært at hæve den.

Der er jeg slet ikke enig.. Stopper du med at købe mel i Fakta fordi at de sætter det op 2,- nej vel? 

Det kommer så sandelig an på varen! Hvis du er i et stærkt prisfølsomt marked, med masser af konkurrence og konkurrenter, er det noget vanskeligere at tage store prisspring. 

mvh Carsten

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 13:06

Carsten Jacobsen:

Mala:

Carsten Jacobsen:

Det kommer så sandelig an på varen! Hvis du er i et stærkt prisfølsomt marked, med masser af konkurrence og konkurrenter, er det noget vanskeligere at tage store prisspring.

Jeg arbejder i et marked, som måske er mere presset end børnetøj på nettet. Alligevel mærker vi ikke rigtig noget til at tage små prishop - Fordi at prisen stadig er god i forhold til produktet. Og det er altså prishop på ~10%.

Hvis du tager et prishop, så prisen ikke længere matcher med varen = Bad!
Hvis du tager et realistisk prishop, så at prisen stadig matcher med varen = Good! 

Hvis vores unge ven, bliver bedre så er prishop helt ok. Du skal også regne med at det sjældent er de samme kunder der køber. Så dem der kommer ind og ser 3000,- har ikke set at han solgte for 2750,- en uge før. = De forholder sig udelukkende til kvaliteten af produktet vs. prisen. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:35

Frederik:

Hej Amino.

Først og fremmest, ønskes alle en rigtig god weekend.

Jeg har nu gået og grublet med en idé over en længere periode.
Er der en fremtid i Wordpress?

Det vil sige:

Installation & Opsætning af Wordpress
Logo design (.ai .png .psd)
1 Månedes fuld support (Redigering af tema osv.) 

For blot 500,- DKK

På forhånd tak.

det lyder som et super tilbud men den suport med mere kan du knap få 100 kroner ind i time derved tror jeg svært at leve af eller få en okay indtægt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 18:09

Nu er det også ren og skær fritid! ;-)

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:59

Jeg synes, at du skal kaste dig ud i det - Bare vær' obs på, at du ikke tager mere ind, end du kan håndtere :-)  Sørg for at starte stille op, så kan du altid udvide.

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 20:57

Hej Jacob,

Tak for dit svar! ;-)

- Har fået 4 henvendelser, så det er rigtig godt! ;) 

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)