Synes jeg er meget smart. Findes der et extension, der kan klare dette?
Har jeg prøvet.. Virkede ikke så godt. Kørte i 8 måneder med det.
100% enig.
Helt enig. Har selv kørt med det i lang tid. Det virker godt. Men andre årsager er med til at vi gerne vil have folk får en bruger. Primært fordi vores store kunder er store erhverv, og de køber flere gang og hos dem betyder det noget at altid kunne få adgang til deres ting. Jeg prøver at integrere det i OSC uden at det skaber støj, forvirring. Det kommer på i en testperiode, så ser vi hvordan det vil virke! har folk ellers tanker omkring at skrive email-adressen to gange? Vi er meget uenige herinde om det er en god idé eller ej. Selv synes jeg ikke man skal bede om mail to gange. Tanker? |
Klitgaard:Elias Sørensen:Du har deres mail - så hvorfor en brugeroprettelse? I stedet kunne man jo:
1) Generere et kodeord og sende sammen med kvitteringen når ordren er kørt igennem. Intet besvær for kunden, og du får din bruger.
2) Bede kunden oprette sig når de HAR kørt ordren igennem.Og der skal man så igen tænke på kundens potentielle irritation: hvis han/hun får tilsendt et tilfældigt kodeord og IKKE ændrer det vil der opstå et problem næste gang der skal købes i webshoppen. Hvorfor? Fordi han/hun ikke kan huske kodeordet og webshoppen tillader ikke at man opretter flere brugere med samme e-mailadresse.
Man kunne gøre således:
I ordrebekræftelsen er der en tekst: Hvis du vil se status på din bestilling kan du komme ind på din autogenerede brugerkonto på xxxx.dk ved at klikke her:
Du logger ind ved at bruge din e-mail, og dette speciallavede kodeord: XXXXXXXX (kan ændres på din konto)
I og med det er integreret i ordrebekræftelsen, vil man ikke få en ekstra irriterende mail.
Dog skal det være sådan, at hvis en kunde en anden gang skal ind og bestille, at man sagtens kan gøre det uden at logge ind. Systemet skal automatisk lægge mærke til e-mail-adressen, og så vedhæfte ordren til denne emails kundekonto. Login vil aldrig være nødvendigt.
Fordelen er så, at hvis kunden ringer ind og har brug for hjælp til ordrestatus, tidligere bilag (særligt erhverv), så kan vi henvise til ordrebekræftelsen hvori der står en adgangskode, et link og email-login, og så kan kunden selv hente det hele. Her vil kunden så blive opmærksom på det med brugerkonto.
Det vigtige er, at det aldrig generer kunden. Eller forvirrer.