Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele og ulemper ved et firma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 234
Fra  Smaze Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Er der nogen fordele ved at starte en virksomhed mht. affilate indtjening, skat and so on? :-)
Så det ikke går ind over HANS, samt min økonmi/skat.
Vi har intet at sælge, men vil høre om det er en god idé at starte en enkeltmand virksomhed, eller anpartsselskab

+ Jeg vil selv mene, at det er mere troværdigt at se en side, der har et firma bag sig, med et CVR nummer.

Denne virksomhed kommer til at eje Smaze, og nej.. Jeg står ikke som ejer, men min bror som ER myndig til at starte et.. :-)

Tak på forhånd! 

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Fra  Smaze Skrevet kl. 21:16

Søger også ulemper! :)

Smaze.dk er et anmelder-site som bestræber sig på at finde de nyeste og fedeste gadgets til din hverdag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:00

Det er så din bror der skal starte et CVR da du som jeg forstår det er under 18.

Han er tvunget at gøre det, hvis omsætningen over 12 mdr løbende overstiger/ forventes at overstige 50.000 kr

Fordele, først og fremmest, at moms på køb kan fratrækkes - og at et overskud kan blive stående i virksomheden til "kun" 25% virksomhedsskat hvis man vil under VSO ordningen (surf efter det herinde) og som du skriver, at det kan tilføre seriøsitet hos køberne

Ulemper, vel først og fremmest at man skal føre regnskab efter årsregnskabsloven for at kunne tilfredstille skat og arbejde med udvidet selvangivelse (skat skal ikke ha regnskabet med mindre de ber om det men det er grundlag for at kunne udfylde selvangivelsen og et krav) + man skal momsindberette og føre klart regnskab over det også.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Fra  Smaze Skrevet kl. 22:12

Hej Cookie.

Tak for svaret.. :-)

Denne virksomhed kommer til at eje Smaze, og nej.. Jeg står ikke som ejer, men min bror som ER myndig til at starte et.. :)

Tror vidst du sprang den linje over! :D - Men igen.. Tak ;)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19

Frederik:
Denne virksomhed kommer til at eje Smaze, og nej.. Jeg står ikke som ejer, men min bror som ER myndig til at starte et.. :)

Næh- det var den der fik mig til at skrive at det er din bror der skal starte - det ser lidt bagvendt ud med at du skriver det er virksomheden ejer Smaze - (den kunne købe navnet af jer begge i og for sig men hvorfor) så jeg mener det er din bror som kommer til at eje smaze - En personlig virksomhed er i princip det samme som personen.

Hvis I skal arbejde lige hårdt osv så må I jo lave en aftale som gør at du også får din del - du kan ikke bare købe halvdelen af hans personlige virksomhed sådan lige uden den laves om til ikke at være personligt selskab - men han kan lave et ApS som du var inde på, og det kan du købe halvdelen af (og det kan han gøre fra start men det kan være at skyde gråspurve med kanoner) eller til den tid - til en på forhånd aftalt pris som gør du gir det samme som han for det - eller i kan samme lave et SMBA til den tid (ser ud til at være om ikke så længe ud fra billedet) eller et I/S - men det kan du surfe dig til forskellen på, SMBA - I/S og ApS

Hvis I mener I ikke kommer til at omsætte over 50.000 kr på 12 løbende måneder (12 mdr efter hinanden ikke nødvendigvis fra jan til dec), så kan I også starte og fakturere uden moms og uden at ha CVR - men du taler også om at det skaber tillid, og det gør det i visse sammenhæng absolut

vh

Fra Vamdrup
Tilmeldt 5. Jun 11
Fra  Smaze Skrevet kl. 00:14

Vi mener ikke at sitet vil omsætte for mere end 50.000 det første år. Faktisk slet ikke i nærheden af det.
Men det er da absolut meningen at det på sigt skal omsætte for langt over 50.000...

Tanken er at ALT skal deles 50/50, både indtægter og udgifter.

Så mit spørgsmål er, hvilken slags ejerform, der vil være mest passende at bruge, når vi til en uvis tid ryger over 50.000 ?  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29

Det tør jeg ikke sige - men jo ikke et personligt CVR så - hvis I skal være med begge to. Så er det I/S, SMBA eller ApS der ligger for. Surf herinde og andre steder, så bliver du klogere på dem.

Hvis I ved ret sikkert, at det første år kommer i ikke op på 50.000 kr - så var det vel værd at overveje at starte uden moms og se hvordan det udvikler sig, men hvis du mener at det trækker jeg ned i omdømme, så er der jo kun CVR på din bror

vh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)