Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor vælger professionelle hjemmesider at gøre sådan her?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som vi alle sammen efterhånden har forstået, så ønsker Google/Bing og co. struktur og så meget info som muligt når det kommer til søgemaskineoptimering.

Men det er ret ofte at jeg falder over webshops som ikke har en "forklaring" eller produkt navn eller emne i deres hjemmesiders URL.

Er det mig som misforstår noget?

Tag denne hjemmeside om vinduer Velfac

Jeg kan vel ligeså godt vælge en af mine sider og vise the hunger games bogen  Smile

Hvorfor er det at Velfac vælger ikke at fortælle Google igennem deres URL hvad undersiden drejer sig om?

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tjaa - det har været et problem i mange år. Jeg har blogget om det flere gange - blandt andet i 2008: http://www.concept-i.dk/blog/danske-cms-leverandoerer.html Dengang handlede det om udviklingsdomæner, som stadig her i 2012 er et lige så stort problem som dengang. Jeg tror, der er for langt fra ausability og SEO til programmørernes virkelighed. Der er undtagelser dog - for eksempel Kim fra KTJ-MEdia. Han har forstået, hvad det handler om. Men der er stadig mere skidt end kanel derude.

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 20:31

Hej

Jeg tror ikke det er et valg men mangel på viden! Tro mig IT løsninger er ofte noget sminket lort. Jeg kender mange der sidder rundt omkring og massere af IT virksomheder fortrækker at bruge pengene på advokater til at beskytte sig mod deres kunder end at lave ordenlige løsninger. IT projekter i DK bliver ikke generelt håndteret godt. Vi er bestemt ikke SEO folk hos os men som IT mand har jeg set mange underlige ting og det der er langt fra det værste. Det kan jo f.eks. nævnes at man på det kongelige teaters hjemmeside ikke kan bestille biletter til en studerende hvis man ikke selv er registreret som studerende også selvom man bestiller 2 billetter (f.eks. en voksen der vil købe en billet til vedkommende plus en studerende søn/datter) Den studerende kan så heller ikke købe normale billetter så hvis man vil sidde sammen må man købe dem fra 2 forskellige brugere.

Sådan kan man blive ved med at skrive historier hele aftenen om mere eller mindre fungerende IT systemer lavet af store virksomheder men jeg vil spare jer men tro mig stort set alle store virksomheder bruger gennerelt dårlige IT systemer. Det handler nok om at folk generelt over en kam ikke vil betale for ordenlige systemer.

Prøv en gratis personlighedstest på coreprofile.com

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 20:32

Fordi store selskaber laver store hjemmeside projekter. Fx. har jeg været involveret i en hjemmeside til en finansiel institution til omkring 23 millioner DKK (i fase 1 vel og mærke).

Når man snakker om så store investeringer, så laver man ikke lige ny hjemmeside hver år og derfor kan man heller ikke hænge sig i detaljer såsom at det nu er vigtigt at have et cms med søgevenlige url'er.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 20:36

Hej Alle

Det var lige præcis sådan noget jeg ledte efter. Så er jeg med Smile

Mange tak!

Kan I fortælle mig hvor vigtigt det er at have søgevenlige URL'er?

I forhold til SEO vel og mærke. 

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:23

Sasa Kovacevic:
Kan I fortælle mig hvor vigtigt det er at have søgevenlige URL'er?

I forhold til SEO vel og mærke. 

Det er et plus - men det er bestemt ikke altafgørende.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:27

Jeg har prøvet at lave en hjemmeside for en rimeligt succesfuld virksomhed og der sad jeg med ejeren og gennemgik detaljer for hvor hvert eneste produkt skulle være. Der blev virkeligt gennemtænkt hvilket produkt der skulle stå ved siden af hvilket og hvad der skulle være af beskrivelse. Han kendte jo "kunden" da han jo var startet "ude i marken" som sælger af sit eget produkt.  

Der er så mange der virker til at være lidt mere ligeglade på overfladen. Det kan der være forskellige årsager til. Et gæt kan være at den ene startede med at sælge produkter i det små og dermed har følingen og interessen i detaljen, mens den anden kan have fået en chefstilling pga uddannelse og et ledelsesmæssigt drive.

Jeg har da været på virksomhedsbesøg hvor øverste chef ikke gad interessere sig i helt basale ting om de produkter de solgte - trods det var de produkter de blev rige af at sælge. sådan er folk så forskellige. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:32

Jeg forstår, hvad du siger, Asger. Men lige præcis i forhold til SEO er der jo et fantastisk enkelt sæt af guidelines far Google, der - hvis de blev fulgt - ville fjerne en meget stor del af de problemer, jeg oplever på danske og udenlandske sites, jeg arbejder med.

Det vil tage omkring en time at gennemlæse de guidelines - og så kunne det jo være, at de store CMS huse, shopleverandører etc. i det mindste GAD sikre, at deres kunders sites ikke blev indekserede på udviklingsdomænerne, at der ikke er 2-3-4 forskellige links til forsiden etc.

Tro mig - det er basic stuff, der ikke bliver lavet ordentligt.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:41

Thomas Rosenstand:

Ja, jeg kender til et webbureau i Århus med flere ansatte, der har flere års erfaring med SEO og glædeligt sætter kopier af kundens hjemmeside op på flere domæner. "Hvis der er flere kopier af hjemmesiden må den jo være nemmere at finde".

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 22:03

Gita Street:

Thomas Rosenstand:

Ja, jeg kender til et webbureau i Århus med flere ansatte, der har flere års erfaring med SEO og glædeligt sætter kopier af kundens hjemmeside op på flere domæner. "Hvis der er flere kopier af hjemmesiden må den jo være nemmere at finde".

Seriøst? Det er godt nok uprofessionelt. Det giver ingen mening, at de opererer sådan. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)