Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget app.får jeg for kr. 3000-5000 ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan jeg få en firmainfo/shop app for 3500-5000 kr. 

den skal kunne opdateres af mig.

den skal give brugeren "notice" når app'en er blevet opdateret.

Er prisen reaalistisk?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 00:49

For en MEGET simpel app kan det måske godt lade sig gøre, men jeg tror desværre du er i underkanten her.

Det kræver en studenterprogrammør eller en hobbyprogrammør vil jeg tro, i hvert fald.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 00:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Send opgaven til Bangladesh via freelancer.com - så kan det sagtens lade sig gøre. Dog skal du være forberedt på at lave ekstremt meget forarbejde, så din beskrivelse ikke kan misforstås, og lave ekstremt meget arbejde når de har misforstået din opgave. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 01:08

Jesper Sølund:

Send opgaven til Bangladesh via freelancer.com - så kan det sagtens lade sig gøre. Dog skal du være forberedt på at lave ekstremt meget forarbejde, så din beskrivelse ikke kan misforstås, og lave ekstremt meget arbejde når de har misforstået din opgave. 

Ja, og selv hvis du får det produkt du gerne ville have er det som regel lavet med noget sygt slamkode. Altså man kan da finde gode programmører udenlands, men jeg tror som hovedregel at man ender med store hovedpiner der indeholder de ting som Jesper her nævnte. 

Naturligvis er det billigere, men jeg ville til enhver tid foretrække en dansker, betale lidt mere og så få det lavet hurtigere og præcist som man vil have det.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 01:17

Kristoffer Broholm:

Jesper Sølund:

Ja, og selv hvis du får det produkt du gerne ville have er det som regel lavet med noget sygt slamkode. Altså man kan da finde gode programmører udenlands, men jeg tror som hovedregel at man ender med store hovedpiner der indeholder de ting som Jesper her nævnte. 

Naturligvis er det billigere, men jeg ville til enhver tid foretrække en dansker, betale lidt mere og så få det lavet hurtigere og præcist som man vil have det.

Well, nu fik jeg det til at lyde som om jeg ikke er fan af outsourcing, det er jeg bestemt. Har outsourcet en del, og ca. 50 procent af tiden går det fremragende, den anden halvdel giver hovedpine, mavesår og andet godt :-)  

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 01:22

Nu nævner du ikke noget om platforme. Det spiller også ind og om den skal designes.

For 3500-5000,- kunne du få en simpel firmainfo app, men en shop integreret bliver nok svært for den pris. Når du nævner at du skal kunne opdatere den mærker det at der også skal laves en web administration til dig som kræver mere arbejde.

Men uden en projektbeskrivelse bliver det svært at svare dig reelt. Du er dog velkommen i al fortrolighed at skrive en mail på jogvana@faroemedia.com så kan vi se lidt nærmere på hvad du tænker.

En mulighed som de andre nævner er jo også at sætte opgaven på en freelancer portal, eks. elance.com eller andre, men det kræver også en nærmere beskrivelse for at kunne give dig en pris.

Faroe Media - Udvikling af Android og iOS applikationer

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 01:33

Jesper Sølund:

Kristoffer Broholm:

Jesper Sølund:

Well, nu fik jeg det til at lyde som om jeg ikke er fan af outsourcing, det er jeg bestemt. Har outsourcet en del, og ca. 50 procent af tiden går det fremragende, den anden halvdel giver hovedpine, mavesår og andet godt :-)  

Jeg synes heller ikke det er en dum ide generelt, jeg synes bare lige præcis med programmering kan det være farligt når man ikke har reel forstand på "indholdet" altså, du kan jo altid læse de artikler dine indiske skribenter skriver, men hvis du ikke kender kode så kan du jo ikke vurdere det produkt du får.

Jojo, det virker måske, men er det noget værre juks der er langsomt til at gøre ting eller er det faktisk optimal kode? Og hvordan er kommunikationen med koderen hvis du vil have ændret noget? Kan man bare finde den samme igen, eller skal man briefe en helt ny.

Alt dette gør at jeg umiddelbart ville fravælge at outsource programmeringsjobs til indien/pakistan/kina og de andre populære lande.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:37

Kristoffer Broholm:

Jeg synes heller ikke det er en dum ide generelt, jeg synes bare lige præcis med programmering kan det være farligt når man ikke har reel forstand på "indholdet" altså, du kan jo altid læse de artikler dine indiske skribenter skriver, men hvis du ikke kender kode så kan du jo ikke vurdere det produkt du får.

Jojo, det virker måske, men er det noget værre juks der er langsomt til at gøre ting eller er det faktisk optimal kode? Og hvordan er kommunikationen med koderen hvis du vil have ændret noget? Kan man bare finde den samme igen, eller skal man briefe en helt ny.

Alt dette gør at jeg umiddelbart ville fravælge at outsource programmeringsjobs til indien/pakistan/kina og de andre populære lande.

Man skal passe på at man ikke "kammer alle over en kam". 

Jeg har 18 års erfaring først som kunde senere some leverandør. Min erfaring er at i 8 ud af 10 projekter som giver problemer er det fordi opgaveudbyderen ikke ved hvad han vil have, og problemerne er oftest at forretningsmodellen ikke er på plads.

Manglende styr på forretningsmodellen kan bl.a medføre følgende problemer: 

1. Kvaliteten af koden fordi man nu er nød til at ændre i eksisterende kode efterhånden som forretningsmodellen kommer på plads og der er ikke tid / penge til at gøre det ordentlig. 
  2. Prisen. Ændringer tager tid, og det skal betales. 
  3. Tingene bliver dyre, kunden presser på for at få det lavet hurtigt (pga. ekstra omkostninger) og det går ud over kvaliteten. 
  4. Nervnerne og samarbejdet bliver testet.
  5. Leverandøren begynder at blive bange for sine penge og kan derfor kræve ekstra betaling. Kunden er ligeledes bange for at blive snyt af leverandøren fordi kunden ikke forstår teknik. Når man det punkt er det som en lavine. 

På vores reference side kan du læse 30 - 40 anbefalinger fra Danske firmaer som har outsourcer.  http://www.1902software.dk/referencer/ du vil se, at det godt kan lade sig gøre. 

.... for each his own..... :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:43

Godt indlæg Peter og jeg er helt enig.
De mindre udfordringer der er opstået med mine outsourcingerfaringer skyldes mig.

Uspecificerede, vage og manglende beskrivelser er roden til alt ondt, og ikke kun til outsourcede lande, dette gælder også i Danmark.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 07:26
Eller skal jeg droppe ideen om "notice" og få en webapp istedet
altså
phone app vs webapp?
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)