Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO råd søges – hvordan når jeg det sidste stykke

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Den seneste uges tid har jeg arbejdet på min drinks side. Målet er at få flere gode drinksopskrifter, samt ligge nr. 1 på Google :-) 

Jeg har fokuseret på ordet ”Drinksopskrifter” og er rykket fra plads nr. 28 til nr. 13 på Google sidste uge.

Min plan er at fortsætte i samme spor som jeg gjorde sidste uge. Men tvivler på det er nok da jeg er nået op til de store konkurrenter nu.

Er lidt i tvivl om hvor meget effekt det har på de enkelte drinksopskrifter at ”Drinksopskrifter” nu ligger nr. 13 – hvad ved i om dette? For det er jo ofte at man søger efter en speciel drink, så drinksene skulle også gerne ligge godt i søgeresultaterne.

Noget jeg har lagt mærke til er også at min afvisningsprocent i følge Google Analytics er meget høj. Det kan måske være fordi at folk finder den drink de leder efter og skynder sig væk igen. Er dog bange for at det skyldes at siderne indlæser lidt for langsomt. Kan i bekræfte det? Kan huske jeg engang fik linket til en side hvor man kunne teste hvor langtid ens side var om at loade.. Men kan desværre ikke finde siden mere.

- Hvad kunne jeg gøre for at optimere indlæsnings hastigheden?

Alle råd/tips bliver taget i mod med kyshånd 

Siden er: iDrink.dk

Mvh. Thore

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:09

lige den på meebox.net din siden i stedet for surftown husk vælge deres pro ordning når der kommer mange ind samme tid på en side skal du ikke ligge på en server samme med 1000 vis andre sider .

hastighed plug in og seo plug in søg i plug in søg nummer der kommer op vis er i tvivl book http://www.ktj-media.dk/ den venligste og  bedste seo ekspert jeg kender utruligt hvad der kan nås på den tid han arbejder lad dig ikke skræmme af den høje timepris

husk seo plug in

• husk google plus plug in
  • smart 404 plug in
  • back up boddy plug in
  • Permalink Editor
  • Yoast Remove
  • WordPress SEO

mange andre ting spiller

ind videoer på siden vigtigere nu

social medier vigtigere nu, det mangler der på siden

opdatere tit nyheder egen side

en vedholdende der bliver ved i uendelighed at forbedre ens side

jeg har lavet et par indlæg før men her et par tips husk klik også videre i de indlæg i det andet indlæg i denne her tråd

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:26

Mere af det du allerede har gjort. Som Michael ville sige: Bliv ved med at arbejde med siden og vis din passionBig Smile

Du har nok brug for nogen gode links for at nå helt til top. Tænk kreativt og kontakt bloggere og andre websites og se om du kan få et link fra dem, evt ved at skrive en artikel for dem. Kommenter på do-follow blogs, skriv artikler til artikeldatabaserne, lav noget pr, se hvilke links konkurenterne har med Open Site Explorer.

Flere links, mere indhold, men især stærke links er hvad du har brug for.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 14:30

Hej Michael. 

Har planer om at skifte alle mine domæner til meebox, kom bare til at fornye mit abonnement hos surftown, så tror jeg bruger det til det udløber. 

Angående de plug ins du nævner, er jeg ked af at sige at jeg ikke bruger Wordpress - men googler lige de forskellige, så kan jeg måske kode dem ind i hjemmesiden selv og det ville give samme effekt :-)

God idé med nyheder - Som du kan se har vi nogle artikler under "Hurlumhej" - dette kunne jeg godt tænke mig at lave om til en side med nyheder/artikel osv.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 14:34

Super - det er det jeg gjorde sidste weekend, og nu bliver jeg ved, hehe :-) 

Har tilmeldt mig http://sitexploration.com/ og det hjælper lidt med at finde gode links (forstår bare ikke helt programmet, men det kommer nok).. 

Synes dog det er svært at finde nogle med høj PR med indhold om drinks, at få do-follow links fra..

Tak for svaret Michael og Erik :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Links er selvfølgelig supergodt - og du bør have et par links til hver underside også. 

Når det så er sagt, så er der brug for en del teknisk optimering på selve din hjemmeside.

Eksempelvis kan jeg tilgå din forside på mindst 4 forskellige måder. med og uden index.php, samt www. Der skal kun være en måde ellers risikerer du at få det det hedder "Duplicate Content" og dermed trækker din egen hjemmeside egentligt sig selv ned i Google.

Du har også et hav af sider, der er indekserede i Google, som ikke eksisterer mere. Disse bør have en 301 Redirect til eksisterende side.

Derudover kan title tags gøres mere unikke end de er nu. 

Jeg ville nu heller ikke kun gå efter søgeordet "drinksopskrifter", men selvfølgelig også de enkelte drinks. Det havde været en fordel også at have søgeord i URL'erne. I øvrigt siger Google Adwords at konkurrencen på dit valgte søgeord er lav ;-) og der er 210 søgninger om måneden på den præcise søgning. Det kan godt svare sig at gå efter en del "longtail" søgninger, hvor konkurrencen gerne er endnu lavere og som måske giver endnu mere relevante besøgende. "Drinks opskrifter" er der 2900 lokale søgninger af om måneden, så det ville nok være mere attraktivt at gå efter også, men kig i Google Adwords, så du får et indblik i det folk søger på. 

Det var blot toppen af isbjerget. Du kan sagtens nå længere op i Google. Det kræver bare noget knofedt og det vil absolut ikke skade dig at læse SEO-LEX og/eller bruge en dygtig SEO-konsulent

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Struer
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 340
Fra  Emplate ApS Hauthorn IT Skrevet kl. 14:48

Jeg vil blot kommentere på din indlæsningshastighed: Den er ganske fin, jeg har superhurtige loadingtider på de 4-5 sider, som jeg har været inde på.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:08

Thore Nissen:

Hej Michael. 

Har planer om at skifte alle mine domæner til meebox, kom bare til at fornye mit abonnement hos surftown, så tror jeg bruger det til det udløber. 

Angående de plug ins du nævner, er jeg ked af at sige at jeg ikke bruger Wordpress - men googler lige de forskellige, så kan jeg måske kode dem ind i hjemmesiden selv og det ville give samme effekt :-)

God idé med nyheder - Som du kan se har vi nogle artikler under "Hurlumhej" - dette kunne jeg godt tænke mig at lave om til en side med nyheder/artikel osv.

jeg kunne se 404 fejl og koder dette ville disse plug in søge for at løse for dig næsten helt , selvfølgelige bedste en der ved hvordan det gøres sætter det på siden perfekt

hvilken CMS er du er i det kunne jeg ikke lige se vis ikke er i wordprees masser af fejl og ikke lige findes i dit CMS disse løsninger som en tilføjelse mulighed , bliver det stort arbejde og derved lettere bare at gå over i wordpresss i stedet for, men  i alt ærligt med de fejl,  jeg tvivler bare det er så simple at opsætte i dit cms vis det ikke findes som en mulighed

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 15:39

Tusind tak for svar.

Gita Street:
Links er selvfølgelig supergodt - og du bør have et par links til hver underside også. 

Vil lave nogle links til de enkelte drinks når de er relevant så, i stedet for et link til forsiden. 

Gita Street:
Eksempelvis kan jeg tilgå din forside på mindst 4 forskellige måder. med og uden index.php, samt www. Der skal kun være en måde ellers risikerer du at få det det hedder "Duplicate Content" og dermed trækker din egen hjemmeside egentligt sig selv ned i Google.

Det er hermed rettet med en 301 Redirect :-)

Godt set..

Gita Street:
Du har også et hav af sider, der er indekserede i Google, som ikke eksisterer mere. Disse bør have en 301 Redirect til eksisterende side.

Har også redirected dem, du må gerne sige til hvis du støder på nogle som ikke går til forsiden.

Gita Street:

Derudover kan title tags gøres mere unikke end de er nu. 

Jeg ville nu heller ikke kun gå efter søgeordet "drinksopskrifter", men selvfølgelig også de enkelte drinks. Det havde været en fordel også at have søgeord i URL'erne. I øvrigt siger Google Adwords at konkurrencen på dit valgte søgeord er lav ;-) og der er 210 søgninger om måneden på den præcise søgning. Det kan godt svare sig at gå efter en del "longtail" søgninger, hvor konkurrencen gerne er endnu lavere og som måske giver endnu mere relevante besøgende. "Drinks opskrifter" er der 2900 lokale søgninger af om måneden, så det ville nok være mere attraktivt at gå efter også, men kig i Google Adwords, så du får et indblik i det folk søger på. 

Super god idé med title tags - Gør jeg med det samme :-)

Av for den, det havde jeg glemt at tjekke. Det må jeg hellere tjekke fra nu af.. Spørgsmålet er om google ser forskelligt på "Drinksopskrifter" og "Drinks opskrifter" - og hvor stor forskellen er.. Men det er da helt klart værd at bruge Drinks opskrifter!

Tak tak tak :-)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 23:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thore,

Imponerende som du har fået rettet hurtigt i det. Jeg har ikke tjekket det, det er jeg for doven til efter en hyggeaften med mad og vin med nogen jeg ikke har set længe :-)

Herfra ranker du nr 13 på "drinksopskrifter" og nr 22 på "drinks opskrifter" - så ja, Google synes åbenbart der er stor forskel :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)