Dog laver advokaten nok den fejl, at han ikke stifter til kurs 100, som jeg altid gør
ved kontantstiftelse på minimumkapital.
Han laver masser af selskaber - jeg har haft ham i 35 år - og han er helt sikker på, at når selskabet betaler stiftelsesomk og stifter indbetaler de 85.000 så skal det være kurs 106,25?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Cookie..du er nødt til at spørge advokaten..om det er korrekt at tage stiftelsesomkostninger+moms
Det kan jeg godt, men han har sagt at det er. Stiftelsesomkostningernes moms er helt normalt moms fradrag, men selve omkostningen bogføres jo som 5.000 stiftelse, og tilbageføres skattemæssigt
den burde være OK
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jep det var bare at få de 5000 kr som "overkurs" ind - og de kom så som overkurs ApS kapital, så kapitalen er 80.000 ApS og 5.000 kr Overkurs = 85.000 kr - det er i alle fald gennemsigtigt, og jeg er ret sikker på OK
På driftsiden er det 5000 i stiftelse (+ moms som er lovligt fradrag) og de 5000 tilbagefører jeg skattemæssigt ved årsafslut
vh