Jo da..regnskabsmæssigt skal de. Skattemæssigt bliver stiftelsesomkostninger trukket ud igen.
MvH Peter |
Desuden skal HELE anpartkapitalen indbetales, hvis der stiftes med overkurs = 125.000.
Jo da..regnskabsmæssigt skal de. Skattemæssigt bliver stiftelsesomkostninger trukket ud igen.
MvH Peter |
Desuden skal HELE anpartkapitalen indbetales, hvis der stiftes med overkurs = 125.000. |
Hej John H, Tror ikke jeg har forstået helt - men tyder på selskabet ikke er oprettet - du skriver et sted ingen bankkonto pt.? Men du har oprettet det i dit bogholderi og ønsker nu at bogføre uden bankkontoen er oprettet? Forstår det således: Der oprettes et selskab med privat indskud 85.000 kr.! Advokatomkostninger 5.000 kr. Der er oprettet et nyt regnskab til dette selskab? Så ville jeg bogføre som tidligere beskrevet, men først når pengene er på din bankkonto og ikke før! mvh john sommer
|
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|
Det er altså ikke en omkostning for selskabet, det er en omkostning fra ejeren. Uanset fradagsretten. Det er en stor fejl når advokater bliver ved med at trække pengene fra selskabets konto. |
John Sommer..se min kontering.....så enkelt er det. MvH Peter |
Nej..Next man..det er korrekt......de 5k går jo ind som overkurs...ellers ville de gå ind som en mellemregning med ejeren.
MvH Peter |
I glemmer stadig regel om overkurs :). |
Åh..Next man..nu er jeg med......YES. Det er jo stiftelsesomkostningerne, der er udtryk for overkursen. Ja..på en kontant stiftelse lyder det forkert. Men det bliver en omkostning for selskabet Debet stiftelsesomkostninger Kredit Mellemregning med ejeren
MvH Peter
|
Hej Peter, Til forståelse af dette: De konti du her betegner "Aps kapital" og "overkurs" kredit kunne vel også bære navnet privat indskudt? Er det korrekt opfattet? Det er naturligvis lettere at holde styr på ApS kapitalen med dine benævnelser på kontiene
mvh john sommer |
mvh john sommer|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|
|se: Om mig i min Amino-profil|
Yes....! Dog laver advokaten nok den fejl, at han ikke stifter til kurs 100, som jeg altid gør ved kontantstiftelse på minimumkapital.
MvH Peter |