Ja, så længe det ikke er tekster de skal levere, går det nok :-) Jeg har også konkluderet, ud fra alle svarene, at - os der kan stave - synes det er vigtigt. Så jeg vil fortsætte med at kommentere stavefejl, når folk beder om feedback. Mange hilsner Sus K |
I enhver form for kundekontakt er det vigtigt at vise, at man har gjort et godt arbejde. At firmaet som helhed fremstår professionelt, troværdigt og tryghedsskabende. Korrekt stavning og korrekt tegnsætning er et tegn på ovenstående for kunden. Fejl kan virke som et større irritationsmoment, fordi det bryder helheden i sproget på eks. en webshop og kan efterlade et indtryk af at man har sjusket med detaljerne. Det er ikke just tryghedsskabende for en kunde.
Hvis man har problemer med tegnsætning og korrekt stavning, vil jeg altid anbefale at man benytter et par ekstra øjne til at se kundematerialet igennem, det er simpelthen for fjollet og lidt sjusket at miste potentielle kunder over dårlig stavning, når det er meget nemt enten selv at rette materialet igennem eller få andre, der er mere kvalificerede til det.
Dermed ikke sagt, at alt skal skrives i uforståeligt højtravende skriftssprog - det er ikke et enten/eller. Præcis kommunikation = kort, korrekt og klart sprog.
(Ja, jeg ved godt at det var nok fyldestgørende besvaret, men ellers ville jeg jo brænde inde med det! )