Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor finder jeg den bedste og billigste webshop-løsning

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Magento er et rigtig godt bud hvis du er villig til at bruge 10-20 k på det.. Det er 100 gange bedre end fx dandomain..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 00:43

MF Consulting:
Hej

jeg synes rigtig mange er slemme til, at anbefale gratis programmer som magenta, presta og os- og e-commerce til folk der beder om råd til opstart af webshop.

Det er altså ret vigtigt at fortælle folk at det godt kan være det umiddelbart ser billigst ud, at vælge en sådan løsning! men for mig at se er det ligeså meget fordi der sidder en masse "smarte programmører" som ved at det er en nem og hurtig måde at sælge deres egen vare på!

Det er klart at prisen er afgørende for mange og netop folk der IKKE har den store ekspertise har brug for råd....her mener jeg dog at rigtig mange sælger istedet for at rådgive reelt.
Måske er det også for meget forlangt at folk der sælger en vare kan give uvildig vejledning? Sikkert!

Det der er det allervigtigste når man starter en ny webshop er IKKE her og nu prisen alene, heller ikke hvad man skal betale en programmør for at designe skidtet...nej det altafgørende er HVOR AFHÆNGIG man bagefter er af den programmør!!!

Hvis man definerer sin opgave ordentligt, behøver man ikke at være afhængig af en programmør, når shoppen er sat op. Jeg har sat en del shops op i PrestaShop for folk, der ikke har baggrundsviden - men jeg er ikke "programmør" - det er også et misbrugt udtryk. Der skal ikke en udvikler til alt, meget kan løses af folk, der ikke er udviklere, men blot har stor erfaring med det system, der arbejdes med. Jeg kan hverken kode php eller lave moduler i PrestaShop, men jeg kender rigtig meget til opsætningen og konfigurationen af PrestaShop, ligesom jeg sagtens kan lave designrettelser.

Mit råd er derfor: Opsæt en liste med krav til det du mener, din webshop skal kunne klare - kig gerne på store sites og se, hvad de tilbyder. Tænk over, hvordan din ordrehåndtering skal foregå, dine betalinger, dine fakturaer, track and trace, opdatering af shoppen - skal du sætte ting på tilbud hver dag eller en gang imellem, skal du have et seperat regnskabssystem til fakturarer og bogføring, eller vil du håndtere fakturaer i shoppen? Hvem skal du bruge som betalingsgateway? PayPal, Epay, Quickpay eller... findes der moduler til den shop du kigger på? osv. osv.

Skal du selv vedligeholde shoppen, eller ansætter du en til det? Er shoppen SEO-venlig, eller skal du investere i moduler der gør den SEO-venlig. Skal du hyre en til at markedsføre dit produkt (er der stor konkurrence?)

Der er en masse overvejelser du skal gøre, men aller-aller først, skal du gøre det klart, om du som kommende webshopejer er villig til (i hvert fald i en rum fremtid) at bruge tonsvis af dine egne timer på at sætte dig ind i regler, Skat, SEO, regnskab, Adwords, vedligehold af shop og "alt det andet" som følger med, når man starter firma.

Jeg tror ikke på, at man kan købe sig billigt til en færdig løsning, men man kan bestemt stille nogle krav til dem, der skal hjælpe en i gang!

mvh
Ann Karina

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 01:22

Mikkel Mikjær Christensen:
gider sætte sig ind i tingene

og har minimum forstand på hvad det er man er ved at rode sig ud i :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22

Sad

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:39

Søren.Pedersen:

Eller som sagt er villig til at lære .. der er jo ikke nogen af os der er født med programmør-hjerne det er jo en evne vi har tilegnet os med tiden :)

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 12:45

Søren.Pedersen:

Eller som sagt er villig til at lære .. der er jo ikke nogen af os der er født med programmør-hjerne det er jo en evne vi har tilegnet os med tiden :)

Kræver at man bestiller et webhotel eller eventuelt laver det på sin egen maskine derhjemme og installerer f.eks Magento eller Prestashop, har man ikke viljen til det kommer man ikke ret langt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:36

Søren.Pedersen:

gider sætte sig ind i tingene

En kreativ designer, der syer tøj, skal han måske lære alt om programmering af wepshops for kunne starte sælge sit designs? lol

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:12

Jeg ville nok kigge lidt på sider som Goodsie.com eller Moonfruit.com hvis du vil slippe meget billigt, men med et flot design... Og uden kendskab til programmering... Men det er blot forslag...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43

tak for svar :-)

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 08:54

zahidlatif:
En kreativ designer, der syer tøj, skal han måske lære alt om programmering af wepshops for kunne starte sælge sit designs? lol

ikke just nej, men et minimum at viden og i det mindste et forsøg på at komme igang ville jo nok være en god ide :-)

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)