Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ift. SKAT i et I/S

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej godtfolk!

Jeg er medstifter af et I/S - vi er to ejere.

Jeg har et par tvivlspørgsmål, jeg håber, jeg kan få svar på her :-)

• Skal man betale skat af al indtjening, eller foregår det ligesom en "rigtig" virksomhed, hvor man betaler skat af resultatet?
  • Hvordan forholder man sig, hvis den ene part har lavet en opgave, som den anden part ikke har deltaget i. Underforstået at stifter 1 skal have en større del af virksomhedens indtjening. Kan man angive, at stifter 1 fx skal betale skat af 10.000, hvorimod stifter 2 kun skal betale af 3.000??
Håber meget på jeres hjælp!
dbh Kim
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 03:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Topp Andersen:

Hej godtfolk!

Jeg er medstifter af et I/S - vi er to ejere.

Jeg har et par tvivlspørgsmål, jeg håber, jeg kan få svar på her :-)

• Skal man betale skat af al indtjening, eller foregår det ligesom en "rigtig" virksomhed, hvor man betaler skat af resultatet?
  • Hvordan forholder man sig, hvis den ene part har lavet en opgave, som den anden part ikke har deltaget i. Underforstået at stifter 1 skal have en større del af virksomhedens indtjening. Kan man angive, at stifter 1 fx skal betale skat af 10.000, hvorimod stifter 2 kun skal betale af 3.000??
Håber meget på jeres hjælp!
dbh Kim

Hej Kim, som tidligere medejer af et I/S svarer jeg:

Du betaler skat af al indtjening! dvs. indtægter-minus udgifter. Men det opgøres procentvis i forhold til din ejerandel. I mit tilfælde var vi 3 så det vil sige, at jeg skulle svare skat af 33,33% af vores indtjening.

Dit andet spørgsmål går mere på, hvorledes jeres interessentkontrakt er skuret sammen. Det skal stå sort på hvidt hvorledes i fordeler indtægterne og arbejdsopgaverne. 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35

Kim Topp Andersen:
Skal man betale skat af al indtjening, eller foregår det ligesom en "rigtig" virksomhed, hvor man betaler skat af resultatet?

I skal betale skat af resultatet. Et I/S er en "rigtig" virksomhed.

Fordelingen af resultatet bestemmer I selv, og hvis I f.eks. når frem til at det skal fordeles 75/25, så opgiver I de tal I når frem til som overskud af virksomhed på jeres selvangivelse og betaler skat heraf.

Jeg håber, at I har lavet en skriftlig aftale vedrørende jeres I/S, og at det heraf fremgår hvorledes I fordeler resultatet, og hvis I ikke har lavet en aftale, så vil jeg anbefale at I får det gjort hurtigst muligt.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)