Hej Jeg går udfra at jeg ikke må udstille portalen med navn, så det lader jeg være med.
Jeg har en ven som er i elektronik branchen og er medlem af dette portal, har lige været en tur forbi hans forretning hvor han viste mig en faktura fra dette portal. Den viser at der har været 5000 klik (fiktivt) fra dette portal til hans webshop, men når vi går ind og kigger på google analytic kan vi se at der kun er halvdelen af disse klik, hos alle andre pris sammenlignings portaler han er tilmeldt der passer tallene fint. Der bliver selvfølgeligt ringet ind til dette portal for at få en forklaring på dette og de siger at tallene fra analytic skal ganges med 2 da analytic kun registrerer unikke bruger. WHAT? Han forstæller så at disse tal stemmer fint med de andre portaler, "ja, vi er ikke de andre portaler" var svaret. Skal siges at han også er tilmeldt 4 andre portaler hvor tallene fra analytics stemmer fint overens med deres. Nogen der har nogle gode råd for hvad der kunne gøres? |
Synes det lyder som noget værre bondefangeri. De siger jo selv at de ganger tallene med 2, hvilket jo ikke giver nogen mening. Analytics viser jo flot og elegant unikke brugere, så medmindre at de mener at alle unikke besøgende har besøgt jeres side præcis 2 gange giver det jo ingen mening.
I kan se at i har haft 2500 besøgende, og de mener så at man skal gange det med 2? Det virker noget langt ude.