Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For stor regning fra pris sammenlignings portal

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg går udfra at jeg ikke må udstille portalen med navn, så det lader jeg være med.

Jeg har en ven som er i elektronik branchen og er medlem af dette portal, har lige været en tur forbi hans forretning hvor han viste mig en faktura fra dette portal. 

Den viser at der har været 5000 klik (fiktivt) fra dette portal til hans webshop, men når vi går ind og kigger på google analytic kan vi se at der kun er halvdelen af disse klik, hos alle andre pris sammenlignings portaler han er tilmeldt der passer tallene fint.

Der bliver selvfølgeligt ringet ind til dette portal for at få en forklaring på dette og de siger at tallene fra analytic skal ganges med 2 da analytic kun registrerer unikke bruger. WHAT?   Han forstæller så at disse tal stemmer fint med de andre portaler, "ja, vi er ikke de andre portaler" var svaret. 

Skal siges at han også er tilmeldt 4 andre portaler hvor tallene fra analytics stemmer fint overens med deres.

Nogen der har nogle gode råd for hvad der kunne gøres?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 23:43

Synes det lyder som noget værre bondefangeri. De siger jo selv at de ganger tallene med 2, hvilket jo ikke giver nogen mening. Analytics viser jo flot og elegant unikke brugere, så medmindre at de mener at alle unikke besøgende har besøgt jeres side præcis 2 gange giver det jo ingen mening.

I kan se at i har haft 2500 besøgende, og de mener så at man skal gange det med 2? Det virker noget langt ude.

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 08:13

Jeg synes også det virker underligt, men hvad kan han gøre?

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 10:17
Der må være andre der har været udsat for det samme eller er det virkelig os der er gal på den. Hvordan er det muligt for os at få bekræftet det rigtige tal.. Er Google analytic dårligt?

Jeg kan huske Thorborg snakkede om noget adwatchers er vi nød til bruge det fremover for ikke at komme i sådan en situation?

Og hvis det er viser sig at der er noget lumsk med dette portal hvordan er det så muligt og få dette firma frem i lyset?

Alt hjælp værdsættes højt
Fra Næstved
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 165
Fra  http://kjmedia.dk/ Skrevet kl. 10:27

Nu bliver den enkelte portal ikke nævnt ved navn, så vi kender ikke deres betingelser. Men hvis der ikke direkte står at man betaler per unikke besøgende, så er der nok ikke meget at gøre.

Hvis der kun står at man betaler per besøg/klik, så kan portalen have en medarbejder siddende til kun at klikke på annoncerne, da kunden betaler per klik.

Svinsk siger jeg bare, men jeg ved ikke om man kan gøre noget.

Kom til tops i Google med effektiv søgemaskineoptimering fra KJMedia.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 10:45

Ja men google analytic tæller ikke kun unikke bruger men antal besøgende...

Ifølge analytic har der været ca 40.000 besøgende til min vens side og af disse er ca 28.000 unikke.

Men under alle trafikkilder i analytic  er de tal vi har registreret fra dette portal endel af de 40.000 besøende, så de tal vi har registreret fra dette portal er ikke hellere ikke unikke.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1756
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:12

En yderst arrogant måde at drive forretning på (kommentaren "ja men vi er ikke andre portaler")

Jeg synes i skal kigge lidt på hvor godt trafikken konverterer og overveje om netop den portal, skal være en del af jeres annonceplatform fremover.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 12:12

Ja, der bliver også overvejet at droppe denne portal.  Men det er da vildt at vi så alligevel skal betale et næsten 5 cifret beløb til denne portal udover hvad vi mener de har ret til.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:21

min webshop:

Ja, der bliver også overvejet at droppe denne portal.  Men det er da vildt at vi så alligevel skal betale et næsten 5 cifret beløb til denne portal udover hvad vi mener de har ret til.

Betal dem det beløb Í mener de har ret til og se så og send så en opsigelse. Det er efterfølgende deres opgave at anlægge en sag om restbeløbet hvis de mener det kan betales sig, umiddelbart tror jeg at en klog advokat vil fraråde dem at køre den sag, særligt når jeres dokumentation er så god OG de går imod gældende branche kotume.

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Skrevet kl. 13:03

Ja vi er måske nød til at bide i det sure æble, men tror i at dette har interesse for media i Danmark, det er jo trodsalt en af de største portaler i Danmark.  Jeg kunne dog godt finde på at skrive til de større aviser i Danmark for at udstille det de laver.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)