Hvis jeg nu gerne vil have et domænenavn med et specifikt søgeord i, men det er taget, kan jeg så ikke bare bruge _ eller . et hvilket som helst sted i navnet. Fx. www.bil_er.dk eller er det kun i den del af urlén efter dk./ hvor man kan lave den slags.
Jeg har læst at . og _ blive ropfattet som ingen ting, så bil_er svarer til biler. Er det korrekt?
Jeg ved udover det godt at man med god brug af seo kan få sin hjemmeside på side 1 selv med et meget bredt søgeord hvilket jeg har gjort med massage, men har dog også opfattelsen at det også kan give et lille pift med et relevant domænenavn.
Sidst kunne jeg godt tænke mig at høre om der er nogen der ved noget om hvor meget det betyder seomæssigt om en side/domæne der fx. handler om massage hedder www.god-krop.dk eller
Punktum kan have en meget stor indvirkning på, hvilket domænenavn, du registerer.
I dit eksempel med god-krop.dk ville det være et helt andet domæne, du skulle registrere, hvis du i stedet ville have punktum imellem god og krop. Du skulle så registrere krop.dk, og god.krop.dk vil så være et subdomæne.
Måske du i virkeligheden mener URL'en, når du spørger til brugbarheden af punktum . eller understreg _ .
Det har stor betydning for sidens online synlighed, at det søgeord du vil gerne vil findes på, indgår i URL'en eller som minimum URL'en.
Dbh. John
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Det har stor betydning for sidens online synlighed, at det søgeord du vil gerne vil findes på, indgår i URL'en eller som minimum URL'en.
Her mener du "indår i domænet eller minimum i url´en ?
Har jeg forstået dig korrekt at du ikke mener man kan bruge . eller _ o selve domænenavnet?
Tak fra Rasmus
Det er korrekt forstået. Man kan ikke have et punktum eller underscore i et domænenavn. Men det kan godt lade sig gøre at bruge et punktum som John foreskriver, men så er det som han nævner et domæne på et domæne, hvilket har nogle andre udfordringer.
Men det kan godt lade sig gøre at bruge et punktum som John foreskriver, men så er det som han nævner et domæne på et domæne, hvilket har nogle andre udfordringer.
Det kender jeg ikke så meget til. Hvad er fordele (hvis der er nogen) kontra udfordringer.
Du kan kun bruge en bindestreg og den læses af google som et mellemrum.
Det er udemærket at benytte og bere end at gå over til f.eks. et .EU .INFO osv. uden bindestreg.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Men det kan godt lade sig gøre at bruge et punktum som John foreskriver, men så er det som han nævner et domæne på et domæne, hvilket har nogle andre udfordringer.
Det kender jeg ikke så meget til. Hvad er fordele (hvis der er nogen) kontra udfordringer.
:)
Altså hvis din adresse nu hedder:
tag.påferie.dk - så vil den ikke i praksis forstås som tag på ferie - men nærmere en undergruppe af påferie der hedder "tag"
Nogle bruger den slags underdomæner til fx. shops eller blogs: shop.påferie.dk men at rangere en hovedside den måde, tror jeg ikke du opnår nogle fordele ved, snarere ulemper fordi folk ikke bare kan skrive website.dk - som vi jo er programmeret til at tro er den måde man tilgår hjemmesider.
Summasummarum, undgå . i domænenavne, det bliver kun rodet for dig selv
Du kan ikke registrere med en_ eller punktum, men kun med bindestreg. Til gengæld er 2012 året hvor mange nye tld' er vil komme til og evt kan du bruge en af dem eller nogle af dem der findes som .info, .nu, etc hvis både .com og .dk er optaget.
Du kan ikke registrere med en_ eller punktum, men kun med bindestreg. Til gengæld er 2012 året hvor mange nye tld' er vil komme til og evt kan du bruge en af dem eller nogle af dem der findes som .info, .nu, etc hvis både .com og .dk er optaget.
Man skal nok være lidt hurtig for at få et engelsk ord som massage:)
Ud over det så er det vist bedre at have et dk domæne når man har en lokal virksomhed i dk.