Jeg er med i projektet Demens i hjemmet, hvor vi skal udvikle mockups af hjælpemidler til demente. Vi er nu nået til at idéerne skal omsætte til mockups, og min idé er at lave software til android smartphone, som er specielt designet til at opfylde dementes behov. Nu har jeg fundet udviklerne som kan lave softwaren og skal til at ansætte dem. Er der nogen her som kan hjælpe med en ansættelseskontrakt, hvor jeg på den ene side beskytter min idé og softwaren som bliver udviklet og på den anden side er rimelig for den ansatte.
en ansættelseskontrakt, hvor jeg på den ene side beskytter min idé og softwaren som bliver udviklet
For software, som laves af en ansat medarbejder, er den generelle regel, at det er arbejdsgiveren, som har rettighederne, men jeg vil på det kraftigste anbefale, at du får (betaler) en advokat til at hjælpe dig, for på den måde at beskytte dig imod senere misforståelser.
Rigtig spændende. Jeg hjælper tit firmaer med at teste forskellige apps (har f.eks de sidste 10 dage hjulpet 1902 Software med at naile fejl i Aminoapp'en), så hvis jeg på nogen måde kan hjælpe på det punkt skriver du bare....
For software, som laves af en ansat medarbejder, er den generelle regel, at det er arbejdsgiveren, som har rettighederne, men jeg vil på det kraftigste anbefale, at du får (betaler) en advokat til at hjælpe dig, for på den måde at beskytte dig imod senere misforståelser.
Mvh.
Ole
Hej Ole
Jeg tænkte at den slags nok var standard. men du har ret i at konsekvensen kan være stor hvis der opstår misforståelser. Så det ender nok med en tur til advokaten.
Rigtig spændende. Jeg hjælper tit firmaer med at teste forskellige apps (har f.eks de sidste 10 dage hjulpet 1902 Software med at naile fejl i Amino app'en), så hvis jeg på nogen måde kan hjælpe på det punkt skriver du bare....
Hej Morten
Tak for tilbudet. Jeg kontakter dig hvis det bliver aktuelt.