Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er Affiliate?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Den store forskel i forhold til dropshipping er at du ikke har noget juridisk ansvar for handlen. Ellers er det groft sagt bare afregning efter provisions princippet. Det er meget populært, primært fordi det ikke kræve de store forberedelser / kapital, kontra at starte en webshop.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Mikkel:
Dette kan måske hjælpe dig: http://lmgtfy.com/?q=hvad+er+affiliate

Hold kæft det er sjov. Jeg mener det er virkelig humor på et rigtigt højt plan. Godt fundet på. Så så man lige at du Googlede for ham, fordi han var for dum til at gøre det selv. Det bliver nok ikke sjovere.

Det lorte link burde snart forbydes herinde.

Og så til emnet.

Affiliate marketing er vel i bund og grund bare en pose penge der er afsat til at en affiliate partner skaffer en annoncør det de gerne vil have. Hvordan det så foregår er i og for sig underordnet, så længe man bare overholder de regler og vilkår annoncøren udstikker. Så det er jo op til annoncøren at afgøre hvordan det skal defineres.

MANGE TAK for hjælp til at søge i google...Wink

Her på amino må man ikke linke til affiliate, og det er i den forbindelse at tvivlen opstået.

Er det affiliate at være forhandler af et abonnement (jeg undlader bevidst at oplyse hvad) og henvise til et godt tilbud her fra amino?

Det foregår på den måde at kunden gennemfører et køb (uden betaling) og at vi efterfølgende opretter kunden i leverandørens system.

Med de dropshippings aftaler som der findes i dag, kan man nøjes med at modtage betalingen. Så er det vel også affiliate, eller hvad??

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:47

Henrik Bryld:
MANGE TAK for hjælp til at søge i google...Wink

Ja, det var så ikke mig. Så hjælpsom er jeg slet ikke :o)

Vi benytter selv den model du skriver i åbningsindlægget, og det fungerer indtil videre fint.

Som Casper skriver så er den helt store forskel på dropshipping og affiliate, at det ved dropshipping er dig der hænger på reklamationer m.v. Det ansvar har du ikke ved affiliate.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:51

Casper Schneidereit:
Den store forskel i forhold til dropshipping er at du ikke har noget juridisk ansvar for handlen. Ellers er det groft sagt bare afregning efter provisions princippet. Det er meget populært, primært for det ikke kræve de store forberedelser / kapital, kontra at starte en webshop.

Der er måske en pointe her, selvom jeg altid har et moralsk ansvar for vores kunder 
Jeg mener ikke at det vi gør er specielt let, fordi vi altid opfordrer kunden til at kontakte os hvis der er spørgsmål. Det kan man kun gøre hvis man har sat sig ind i produktet - og det gør vi Big Smile

Så du mener at det er affiliate at gennemfører et salg uden at modtage betaling, hvad så hvis man sælger samme produkt og modtager betaling? 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:57

igang:

Vi benytter selv den model du skriver i åbningsindlægget, og det fungerer indtil videre fint.

Som Casper skriver så er den helt store forskel på dropshipping og affiliate, at det ved dropshipping er dig der hænger på reklamationer m.v. Det ansvar har du ikke ved affiliate.

Hej Casper

Mener at det er affiliate hvis man aftaler med leverandøren til en dropshippingaftale at de varetager reklamationet og fortrydelsesret?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:00

Hvordan det løses i praksis kan man altid aftale :-). Det er det juridiske ansvar overfor kunden, hvor der ligger en væsentlig forskel.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:06

Slettet, da det intet har med sagen at gøre.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:14

Henrik Bryld:

Er det affiliate at være forhandler af et abonnement (jeg undlader bevidst at oplyse hvad) og henvise til et godt tilbud her fra amino?

Det foregår på den måde at kunden gennemfører et køb (uden betaling) og at vi efterfølgende opretter kunden i leverandørens system.

Åh, nu er jeg med. Jeg kan se at dit tilbud er blevet fjernet.

Det må bero på en fejl, da du jo er forhandler af det pågældende produkt. Så det er et egentligt salg der foregår, og en moderator der har været lidt for hurtig på tasterne. I hvert fald efter min mening.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:20

Henrik Bryld:
Her på amino må man ikke linke til affiliate, og det er i den forbindelse at tvivlen opstået.

Du må gerne linke til egne sider med affiliatelinks, men du må ikke smide et affiliatelink direkte i en tråd. Jeg tror ligeså meget, at det skyldes, at det kan trække ned i Googles vurdering af Amino, hvis der ligger affiliatelinks og flyder med "do-follow", men også fordi man ikke kan være neutral, hvis man anbefaler et produkt og henviser med et affiliatelink.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 21:23

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)