Hvordan får man Twitter til at lave et link hver gang man laver et nyt indlæg?
Nogle blogsystemer, blandt andet wordpress, har den funktion indbygget, men jeg kan se du bruger Blogger og jeg mener ikke de har. Så skal du have fat et program der kan gøre det. Der kan du for eksempel bruge TwitterFeed http://twitterfeed.com
Håber du kan bruge mit svar :)
Min "hovedside" er bygget over Wordpress. Hvordan gør jeg så der? Det ville være lækkert, for det er ofte dovenskab at jeg ikke får twittet :)
Hvis du ikke har det plug-in i forvejen så skal du have fat i det.
Jeg har blogs kørende hvor jeg skriver om mobiltelefoner til ældre og om fastnettelefoner. Jeg bruger ikke meget tid på at linke til de to blogs, ja jeg gør det stort set aldrig. Måske er det noget som jeg skal lave om på.
Jeg har blogs kørende hvor jeg skriver om mobiltelefoner til ældre og om fastnettelefoner. Jeg bruger ikke meget tid på at linke til de to blogs, ja jeg gør det stort set aldrig. Måske er det noget som jeg skal lave om på.
Hvor meget tid bruger I på at linke til jeres blogs som i forvejen linker til jeres hjemmeside.
Fx. har jeg denne blog twilight som linker til min rigtige Twilight hjemmeside.
Men jeg har næsten overhoved ikke linket til den fra andre steder.
Hvor meget gør I ud af dette?
Hej Sasa
Det er en rigtig god idé at bygge linkjuice ind til dine blogs/splogs. Henrik Bondtofte har skrevet et fint indæg om at styrke eksisterende links - det burde du læse.
Selv har jeg en blog om modesmykker og mode generelt. Den prøver jeg naturligvis at linkbygge ind til. Det gør jeg også i udvalgte artikeldatabaser. Her linker jeg både ind til bloggen og ind til hovedsiden. På den måde får du mere ud af linkjuicen end ved blot at linke ind til din hovedside og en underside på hovedsiden. Du kan se et eksempel her, hvor jeg har skrevet en artikel om at give julegave til hende.
Det bedste og mest reele eksempel er måske min egen blog, hvor jeg naturligvis også linker ned til mine projekter. Her linkbygger jeg en del til ved at kommentere på interessante indlæg rundt omkring. Dog er det vigtigt for mig at jeg altid biddrager med noget nyt til en diskussion. Linkbygningen er egentlig blot en sidegevinst af at deltage i interessante indlæg og debatter.
Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.