Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil min SEO plan fungere?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Hamre:
Hvad er det du mener er 'dårligt' indhold? Det er jo komplet subjektivt.

Ja for dig og mig er det meget subjektivt, men nu taler trådstarter og jeg ikke om vurdering af indhold i forhold til mennesker men i forhold til Google, selvom de to har nærmet sig hinanden er de stadig væk ikke ens. 

Erik Hamre:
Google kan slet ikke vurdere danske teksters kvalitet, det er jeg helt overbevist om.

Det er heller ikke det hverken jeg eller trådstarter taler om. Google vil naturligvis have svært ved at vurdere to tekster der er lige lange, men det er heller ikke der trådstarter vil hen.

Mange fora har et par adsense og måske et par affiliate reklamer og der hvor Google kan se forskel er på en tråd med 4 linjer og en tråd med måske 1000 ord og et par relevante udgående links. På den tynde side med 4 linjers tekst totalt er det meste altså blot reklamer, hvorimod teksten i den mere dybdegående tråd fylder langt mere i forhold til reklamerne.

Jeg kan vende den om og spørge hvor ofte du ser en tynd tråd, næsten uden indhold ranke på et ord med høj konkurrence? Næsten aldrig, hvorimod jeg i mine søgninger ofte støder på de længere f.eks. aminotråde. Self er der også en gang imellem tråde med tyndt indhold der bliver ranket, men generelt er Google altså ikke glad for helt tynde sider, hvor den overvejende del er reklamer og stort set ingen tekst. Er vi ikke enige om det?

Det trådstarter spørger til er om det kunne være en ide at sætte en NoIndex på de tyndeste tråde for på den måde kun at få indekseret de tråde der set med Googles øjne er mest værd.

Jeg skal blank erkende at jeg ikke har nok erfaring med SEO til netop fora til at vurdere spørgsmålet, da det også er en afvejning af den trafik man mister ved ikke at få indekseret de tynde tråde som jo stadig kan skabe trafik.

Det kunne være fedt hvis der var andre der havde input til spørgsmålet.

@AB

Jeg synes det er bedøvende ligegyldigt hvor trådstarter har sin viden fra. Det vigtigste er at prøve at hjælpe ham og svare i stedet for at begynde at finde ud af præcis hvorfor han har fået en forkert opfattelse. Men det er du nok ikke enig i.

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:21

@Thomas, Præcis du har fået formuleret min tanke en del bedre.

"Jeg skal blank erkende at jeg ikke har nok erfaring med SEO til netop fora til at vurdere spørgsmålet, da det også er en afvejning af den trafik man mister ved ikke at få indekseret de tynde tråde som jo stadig kan skabe trafik."

Ja det kunne være rigtig fedt at få nogle flere meninger på dette, om der er værdi at hente på den lange bane.

En anden ting jeg også har lagt mærke til er søgninger på specifikke ting næsten altid leder til en blog eller et nyhedsite (og det er squ ikke altid de er store og her tænker jeg på mængden af totale blog indlæg, og følgere på facebook (der i en større eller mindre grad viser hvor populære/antal læsere de har,), i stedet for et debat forum "Der er meget større og har meget mere content i alt. og sikkert også flere backlinks" hvor et velskrevet debat indlæg på et forum ranker meget lavere (selvom det er opstillet og skrevet præcist som et blog indlæg). 

Og nu tænker jeg ikke så meget Amino, da jeg generelt synes kvaliteten er rigtig høj, og det ser også ud til Google rigtig godt kan lide Amino. 

Kunne det være fordi at et side der kun har indekseret godt stuff set med Googles øjne har fået tilskrevet en større værdi I alt, og derfor får højere ranking på det der så bliver indekseret. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1746
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tyndt content

Da google kom med Panda, forklarede de, at enklte undersider med høj bouncerate og manglende relevans for sitet set som emne, kan være med til at trække hele sitet ned.

Indirekte beder de os om at holde os til emnet og faktisk slette content, der bare er fyld eller gammelt og ikke længere emne specifikt.

Derfor vil jeg mene, at du vil få gavn af at være aktiv omkring noindex, på de tråde der lægger op til det.

Læs lidt mere her

URL struktur og Amino

Lige Amino, erved at lave om på mange ting og i den forbindelse er det også forslået i "seo konkurrencen" ar de får set nærmere på deres urls.
Det er altså med andre ord, et dårligt eksempel - det vil altid gavne at have en logisk url.

Pagerank

Pagerank udregnes for hver enkelt side - og ja der flower pagerank via links.
Har du høj pagerank på din forside, vil den flowe internet videre til dine undersider .. men også retur.
Din interne linkstruktur og benyttelse af noindex eventuetl nofollow samt cannonical kan være med til at sculpte din PR.

Her er en udemærket forklaring på PageRank

High rank af forummer

De ranker ofte okay, hvis de er store.
Antallet af sites og alderen (den positive historik :-) er bl.a. med til at ranke dem højt
Derudover er de ofte MEGET emnespeifikke - nicheforummer klarer sig typisk rigtig godt, hvis der sker noget i dem = fresh content.

Forummerne ranker altså ikke bedre fordi de er forummer, men fordi de har visse fordele i forhold til googles algoritme, hvis det gøres rigtigt.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)