Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil min SEO plan fungere?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino

Jeg er ikke så meget inde i SEO, men synes at kunne forstå at dårligt content river ned i pagerank, og at pagerank er vigtig for at ranke højt i google med sit content. Jeg har bidt mærke i at de fleste forums har en halv-dårlig pagerank. 

Jeg ved at udvikle en portal der også kommer til at indeholde et forum, jeg tænkte på at udvikle system så at acceptere kun udvalgte tråde bliver indekseret, dem med kvalitet. Vil det ikke være med til at give min side et højere pagerank, da alle de dårlige topics (rent SEO mæssigt) vil trække ned? 

+ At give dem en søgevenlig URL

Jeg er så klar over at jeg ikke vil få mange specifikke søgninger der leder ind til enkelte tråde, men hvad er vigtigst? en masse content med low-page rank? eller færre indekseret content og høj pagerank?

Jeg skyder på nr. 2 er den bedste langsigtede plan, har jeg skudt ved siden af? - eller er der noget jeg ikke har taget i betragtning?

Mvh

Jub

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:32

dårligt content? Det har jeg dog aldrig hørt om? Mener du ikke DC?

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:35

Jeg tror du skal læse lidt mere om SEO. PageRank afhænger alene af de links du får til din side. 'Dårligt' indhold, altså kvalitetsmæssigt, kan Google ikke regne ud, men du skal undgå at du har det samme indhold liggende flere steder på dit forum.

Tilmeldt 24. Nov 10
Skrevet kl. 16:43

Erik Hamre:

Jeg tror du skal læse lidt mere om SEO. PageRank afhænger alene af de links du får til din side. 'Dårligt' indhold, altså kvalitetsmæssigt, kan Google ikke regne ud, men du skal undgå at du har det samme indhold liggende flere steder på dit forum.

Så den er ligeglad med om det er små kommunikationer end store velformulerede tekster? 

Laver google ikke en overordnet bedømmelse af kvaliteten på sidens indhold? 

Kan du forklarer mig hvorfor kæmpe store portaler og sider har dårligt pagerank i forhold til små blogs? Og hvad pagerank gør helt konkret godt for?

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:49

Hvad er det for nogle kæmpe store portaler du snakker om? Pagerank er baseret på links som Erik skriver.

Amino har da også dårlige tråde men stadig høj pr? Hvor får du alt det her fra?

vh AB

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er lidt overrasket over de svar der kommer i denne tråd. Først omkring det trådstarter kalder dårligt content, som et par stykker slet ikke mener Google kan genkende.

Det er jeg nu ikke helt enig i.

Hvis man ser på forumtråde er der kæmpe forskel på om en tråd indeholder en masse lange seriøse indlæg, evt, med nogle gode udgående links til eksterne kilder der omhandler det tråden handler om, fremfor en tråd med one-linere med nogle udgående affiliate links.

Det er netop en af forskellene på godt og dårligt content i forhold til Google.

Når vi taler om indeksering så kan jeg faktisk ikke se hvorfor trådstarter skulle være så off som det virker til nogle synes her i tråden.

At sørge for at ens bedste content er indekserbart og det tynde content ikke er lyder i mine ører ikke som verdens dårligste plan.

AngryBird:
Amino har da også dårlige tråde men stadig høj pr? Hvor får du alt det her fra?

Det er langt fra så enkelt som du desværre fremstiller det her. Du kan ikke bruge et enkelt site som eksempel på noget hvor så mange faktorer spiller ind. Som jeg læser det ønsker trådstarter at vide om det kan være en fordel SEO-mæssigt at sørge for at tyndt indhold ikke bliver indekseret.

Pagerank kan nedjusteres af Google af flere forskellige grunde, og jeg tror måske trådstarter ønsker at blive klogere på hvad der påvirker pagerank. Så i stedet for at spørge ham for han dog får sine informationer fra kunne du måske prøve at hjælpe ham i stedet, hvis du altså har noget at byde ind med.

Edit: Jeg vender tilbage med uddybende svar i morgen, klokken er 23.15 her og jeg har fået lidt rødvin indenbords :)

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 17:17

Mit synspunkt er at pagerank i forhold til at ligge godt på Google, intet har med hinanden at gøre.
Det modsatte af det du kalder dårlig content må være unikt indhold, og det er klart det vigtigste i min bog.
En anden ting er at hvis du har et forum om blomster, så er det bedst at indholdet også er om blomster.

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:23

@Thomas

Jeg har masser at byde ind med, men jeg synes det er vigtigere at vide hvor han får alt den info fra?

vh AB

Tilmeldt 24. Nov 10
Skrevet kl. 17:35

AngryBird:

@Thomas

Jeg har masser at byde ind med, men jeg synes det er vigtigere at vide hvor han får alt den info fra?

vh AB

Som jeg kan se og fået læst har min forståelse for pagerank været lidt forkert, Når det så er på plads, så det er faktisk ikke så relevant for tråden og det der har været mine intentioner at finde ud af pointere Thomas helt præcist:

"ønsker trådstarter at vide om det kan være en fordel SEO-mæssigt at sørge for at tyndt indhold ikke bliver indekseret." @Thomas

For lide at gøre det klart: Det jeg har ment med "Dårlig content" er simpelthen små ligegyldige pladder tråde, små korte sætninger som man tit ser i et forum. Jeg synes bare det virker underligt hvis jeg skulle kunne få massere SEO værdi fra google ud af det? frem for store velformulerede tråde, der omhandler sidens emne.

Det er vel lidt det samme som hvis en blog bare postede skrammel? altså noget folk overhovedet ikke læser, og noget der ikke rigtig giver mening? Et eksempel kunne være en stor mængde af små korte blog indlæg, det kan da umuligt bærer frugt? der må da bestemt være en form for kvalitets kontrol, og det jeg er ude efter er om man får en overall vudering af ens site på bagrund af det content, og om det kan betale sig ikke at indeksere det der ikke er kvalitet. (aka. noget som folk ikke gider at læse, eller noget der ikke er relateret overhovedet, korte tråde,)

I forbindelse med dette har jeg også tænkt over hvorfor Amino kun giver deres blogindlæg en søgemaskine venlig URL frem for alle deres forum indlæg? 

http://google.about.com/od/searchengineoptimization/a/pagerankexplain.htm (har ikke lige dato for relevans) - De påstår I hvert fald at det kan have en stor betydning for indekseringen af den enkelte side. Som der også står hvis du har en høj pagerank værdi på dine sider, kan du smide noget af det over på dine andre sider ved at linke til dem. 

Og mon ikke pagerank drypper af på de andre sider generelt? da jeg tit ser mange facebook grupper og person profiler med pagerank 9 - som ikke nødvendigvis har mange "venner" eller "likes" derinde (hvorfor skulle folk linke til det), hvorimod en youtube video med 45.000.000 Views opnår en pagerank på de 6. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 17:53

@thomas

Hvad er det du mener er 'dårligt' indhold? Det er jo komplet subjektivt. En teenager har vel ikke brug for lange tekster hvis de bare vil chatte med andre. Hvis du vil have svaret på et simpelt spørgsmål er et langt svar ikke nødvendigvis bedre vel?

Google kan slet ikke vurdere danske teksters kvalitet, det er jeg helt overbevist om. Selvfølgelig kan de lave noget søgeords analyse, fx hvor mange relaterede ord der er i en tektst, men det tvivler jeg stærkt på er en faktor.

Når vi taler om at det er vigtigt at have godt indhold er det i forhold til brugeren så det er langtidsholdbart er du ikke enig?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)