@Thomas
Jeg har masser at byde ind med, men jeg synes det er vigtigere at vide hvor han får alt den info fra?
vh AB
Som jeg kan se og fået læst har min forståelse for pagerank været lidt forkert, Når det så er på plads, så det er faktisk ikke så relevant for tråden og det der har været mine intentioner at finde ud af pointere Thomas helt præcist:
"ønsker trådstarter at vide om det kan være en fordel SEO-mæssigt at sørge for at tyndt indhold ikke bliver indekseret." @Thomas
For lide at gøre det klart: Det jeg har ment med "Dårlig content" er simpelthen små ligegyldige pladder tråde, små korte sætninger som man tit ser i et forum. Jeg synes bare det virker underligt hvis jeg skulle kunne få massere SEO værdi fra google ud af det? frem for store velformulerede tråde, der omhandler sidens emne.
Det er vel lidt det samme som hvis en blog bare postede skrammel? altså noget folk overhovedet ikke læser, og noget der ikke rigtig giver mening? Et eksempel kunne være en stor mængde af små korte blog indlæg, det kan da umuligt bærer frugt? der må da bestemt være en form for kvalitets kontrol, og det jeg er ude efter er om man får en overall vudering af ens site på bagrund af det content, og om det kan betale sig ikke at indeksere det der ikke er kvalitet. (aka. noget som folk ikke gider at læse, eller noget der ikke er relateret overhovedet, korte tråde,)
I forbindelse med dette har jeg også tænkt over hvorfor Amino kun giver deres blogindlæg en søgemaskine venlig URL frem for alle deres forum indlæg?
http://google.about.com/od/searchengineoptimization/a/pagerankexplain.htm (har ikke lige dato for relevans) - De påstår I hvert fald at det kan have en stor betydning for indekseringen af den enkelte side. Som der også står hvis du har en høj pagerank værdi på dine sider, kan du smide noget af det over på dine andre sider ved at linke til dem.
Og mon ikke pagerank drypper af på de andre sider generelt? da jeg tit ser mange facebook grupper og person profiler med pagerank 9 - som ikke nødvendigvis har mange "venner" eller "likes" derinde (hvorfor skulle folk linke til det), hvorimod en youtube video med 45.000.000 Views opnår en pagerank på de 6.