Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken server til den mængde data?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tid tænkt på hvordan man starter et site a la Youtube? Videoerne fylder jo en del, så man kan jo hurtig for brugt noget data. De fleste VPS løsninger man kan finde på nettet har 25, 40 og måske 60 GB HDD og det er jo ikke meget hvis der kommer godt gang i den med det samme?

Mit spørgsmål er så: Hvordan får man en server med meget plads, men som ikke koster næsten 1000 kr om måneden? eller er der en anden løsning?

//Rune

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 10:06
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 10:08

Du kunne have videoerne liggende på Amazon S3

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 10:12

Ja Hetzner er slet ikke så tossede. Jeg har både alm webhotel, nogle managed servers og nogle vps'er hos dem.

Der skal ret meget trafik til, før det bliver dyrt hos dem. Nu er jeg desværre ikke tekniker, så skal ikke kunne sige hvad du skal vælge af hardware, for at sådan et site vil køre optimalt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 14:16

kan man godt have flash videoer af 20 minutters varighed liggende på amazon s3? og så vise dem på sin hjemmeside?

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:51

Rune Hollins:

Mit spørgsmål er så: Hvordan får man en server med meget plads, men som ikke koster næsten 1000 kr om måneden? eller er der en anden løsning?

Du kommer ikke i nærheden af en server der kan hoste et videosite til under 1000kr om måneden ... for det første har youtube ikke én server, men flere tusinde, for det vil selv en lille og simpel videoside kræve så meget af at der er behov for mindst én stor dedikeret server.

- Både Amazon og Hetzer rådene var gode, Hetzner er særligt et sted der er rigtigt godt til få penge :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:29

men er Amazon S3 ikke god på den måde at man betaler for den trafik der bliver brugt, så man ikke betaler i dyre domme andre steder i starten når man ikke har besøgende ved opstartfasen

det kan jo tage måske flere år før ens side bliver rigtig populær, så med Amazon S3 betaler du bare for forbruget og så kan man jo flytte over til anden server hvis det bliver uoverskueligt dyrt, og på den måde spare en masse i opstarsfasen?

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:45

Thomas Clausen:

men er Amazon S3 ikke god på den måde at man betaler for den trafik der bliver brugt, så man ikke betaler i dyre domme andre steder i starten når man ikke har besøgende ved opstartfasen

det kan jo tage måske flere år før ens side bliver rigtig populær, så med Amazon S3 betaler du bare for forbruget og så kan man jo flytte over til anden server hvis det bliver uoverskueligt dyrt, og på den måde spare en masse i opstarsfasen?

Hvorvidt Amazon S3 vil være en fordel eller ej beror på nogle meget komplekse beregninger, udviklingen vil helt sikkert være dyrere ... om det kan betale sig kommer helt an på konceptet. (hint: Hvis du vil have brugbare råd bliver du nødt til at sige nere mere)

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 19:10

jeg vil helt klart fraråde at du kører sådan en her løsning uden om clouden. Det vil jeg med de fleste løsninger, men specielt her hvor du baserer dit produkt på at kunne skalere op, rackspace tilbyder også det du leder efter og de er meget professionelle (derfor også dyrere end så mange andre, men deres service er virkelig unmatched).

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:17

Jakob Danelund:

uden om clouden. 

Hvad referer du til når du bruger det ord? Afh. om jeg skal indsætte "Amazon S3" , "Microsoft Azure", "Rackspace Cloud Hosting" eller "Internettet" på ordets plads giver dit indlæg komplet modstridende meninger.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)