Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udbetales timeløn

Side 4 ud af 4 (31 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Hmmm..ved så ikke lige om vi taler om det samme.

Det er hvad skat i telefonen forklarede mig, og det  fungerer jo også sådan. Man vælger hovedkort, og mvhan vælger dage der ikke skal ydes fradrag for i månedsperioden, f.eks halvdelen af måneden, og så trækker E indkomst skat og benytter kun 50% af det normale fradrag.

Damen (for sådan en var det) forklarede, at det var lavet specielt til arbejdsgivere der gav frigørelsesattest, hvor medarbejderen fik dagpenge for resten af perioden. Der skulle arbejdsgiveren angive hvor mange dage medarbejderen ikke arbejdede for ham, og derved blev fradraget reduceret - og resten brugte så dagpengene.

Hun forklarede, at man på helt samme måde kunne dele et hovedkort med andre. Hvis man vælger bikort, så får den pågældende jo slet ikke noget fradrag, og hvis han havde arbejdet f.eks 15 dage = 75% af måneden for en, ja så ville han jo få for lidt ud, hvis man kørte bi-kort, så der foreslog hun i alle fald, at man kørte - rettelser + sygdom ferie og andet og så - dage uden fradrag.

Se - om det så var forkert af hende at anvise, det kan jeg jo ikke være sikker på, men jeg er sikker på, at det virker, så medarbejderen kun får f.eks halvt fradrag hvis man kører ferie med løn/månedsløn/funktionær og hovedkort, og så gør som hun anviste - halvdelen af månedens dage som uden fradrag - det har jeg set fungere de 3 gange jeg brugte det

? vh

Side 4 ud af 4 (31 indlæg)