Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udbetales timeløn

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

IWH:
forstår heller ikke hvorfor svarene er væk.

Hej

Jvf aminos regler er der nogle ting der er tilladt og andre ikke. Da nogle andre bruger jvf aminos regler har handlet korrekt, som jeg mener ikke burde være tilfældet, og i værste fald være ignoreret, har jeg selv valgt at slette alle mine indlæg uanset korrektheden i dem.

Og det betyder også det desværre går ud over dig, som jeg desværre er meget ked af. Men du skal være velkommen til at kontakte mig via amino mail, ved spørgsmål vedrørende denne tråd.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:54

Er det en, der er ansat på ansættelsesbevis?

Hvordan er det aftalt, at lønnen skal falde?

Ifølge nedenstående er der tale om A-indkomst, såfemt du har hovedkortet.

http://www.skm.dk/tal_statistik/skatteberegning/4982.html

Betyder dog nok ikke så meget om det er A eller B i sidste ende.

Hvis han er ansat på 14 dages aflønning, skal have 14-dags fradrag og månedsfradrag ved månedlig

afregning.

Hvis det er løsarbejder dagsfradrag efter hvor mange dage han har været på arbejde, som Kenneth

skrev.

NB: Har talt med Kenneth via PM....tror ikke rigtigt sletningen hænger sammen med denne tråd.

MvH

Peter

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:22
Der er lavet en kontrakt og det er aftalt at lønnen skal udbetales en gang per måned. Men som sagt er der ikke nødvendigvis mange timer per måned. Jobbet er indenfor restaurationsbranchen / tjener til diverse arrangementer. Det er ikke vedkommendes hovedbeskæftigelse og derfor blev jeg i tvivl om hvilket fradrag der skulle bruges og hvilken træk procent.

Jeg synes stadig ikke det er helt klart hvad jeg skal anvende..
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24

Hvis du har hovedkortet er det månedsfrafrag......men hvordan kan du have hovedkortet, når det ikke

er hans hovedbeskæftigelse?

MvH

Peter

Tilmeldt 13. Jan 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:28
Jeg har ikke hoved kort bare et print fra skat - e skattekort
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

Jamen..det duer ikke...du skal rekvirere E-skattekort i E-indkomst...for at vide, hvad du skal bruge.

Enten hovedkort eller bikort.

Jeg formoder bikort, og dermed ren trækprocent og så som A-indkomst.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:58

i E Indkomst kan du gå ind i rettelser og angive antal dage der ikke skal gives fradrag for (sådan var det i alle fald inden jeg gik i Danløn) Det er lidt sjovt, at det er dage der IKKE skal gives fradrag for, men sådan er det.

Formålet er netop, at flere arbejdsgivere kan anvende hovedkort, og dermed kan fradrag blive opdelt korrekt, men det kræver jo, at den ansatte fortæller sine arbejdsgivere, at han bruger hovedkortet x antal dage hos andre (som så er det antal der skal opgives til IKKE fradrag)

Ellers kan du bruge bikort - så får han intet fradrag på den løn du udbetaler. Jeg MENER E-indkomst fra 2012 selv opgiver feriepenge til feriekonto for timelønnede - men check

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59

Hej Cookie.

Er du sikker på det?

Jeg mener, at E-skattekort systemet kører automatisk, og det har arbejdstager ikke indflydelse.

Arbejdsgiver skal bruge det kort, der automatisk bliver sendt til ham via E-indkomst systemet.

Så "snyd" med fradrag er udelukket.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:35

Peter - Revisor:

Hej Cookie.

Er du sikker på det?

Jeg mener, at E-skattekort systemet kører automatisk, og det har arbejdstager ikke indflydelse.

Jep - kørte lige deres test system. Man indlægger timer og læn, og så BEREGN- derefter RET og nu kan man vælge E: SYGDOM FERIE OG ANDET FRAVÆRD og trykke VÆLG.

Her kan man nu indsætte rubrikker man skal bruge, Den ene man kan vælge er RUBRIK 4 DAGE UDEN FRADRAG og så kommer der en rubrik man kan skrive f.eks 15 (hvis man kun skal give fradrag i 6 dage (og HER er jeg lidt usikker . jeg mener den som udgangspunkt har 21 dage som fuldt fradrag, men kan ikke lige finde det)

Det var skat der forklarede om det, og det virker fint nok. Den tager så kun fradrag for f.eks 6 dage ud af en hel måned, og en anden arbejdsgiver kan så vælge fradraget for den resterende periode, og på den måde kan flere arbejdsgivere dele et hovedkort og sikre arbejdstager fradrag for den korrekte perode.

Hun forklarede, at systemet egentlig var lavet til 

1 de situationer hvor en arbejdsgiver gav frigørelsesattest, og der blev betalt supplerende dagpenge. Her kan man dele fradrag mellem a kasse og arbejdsgiver

2 Hvis en medarbejder holder ferie uden løn i perioden, så skal fradraget kun omfatte de betalte dage

MEN det virkede lige så fint hvis flere arbejdsgivere skule dele fradraget, og jeg har brugt det, på medarbejdere som netop fik a kasse 15 dage i en måned, og arbejde for os resten af måneden, og efter aftale med A-kassen - som forklarede at de bruge netop de 15 dage, så jeg måtte melde dem ind som dage uden fradrag - så blev det korrekt

Lidt kompliceret som alt i E-indkomst - men det virker sguBig Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:52

Hmmm..ved så ikke lige om vi taler om det samme.

For mig at se kan hovedkort kun bruges et sted, og f.eks. ikke flere steder for samme lønperiode.

Det kan ikke være lovligt!

MvH

Peter

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)