Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgsbrev med kant - Hot or Not?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dukkemageren:

Jeg tror sagtens du kan lave det med kant!

Jeg ville dog ændre lidt;

1) fjern den clipart af dig selv og sæt et foto ind, - du er fotograf, ikke grafiker...... Jeg ved godt at du har fået den lavet specielt  og er glad for den, - men for dem som ikke kender dig ligner det vitterligt noget fra Microsoft clipart.

2) Kunderne er IKKE fotografer, så historien med under/over- belyste billeder skal sættes lidt mere lækkert op, - fordi det kunden skal have ud af det er at du faktisk laver noget Sven-Bent ikke kan lave med sit nye digitalkamere fra konfirmationsgavebordet.

3) Restaurant er måske lidt flot i disse krisetider, - kunne et besøg til frisøren ikke gøre det? Det vil kvindelige hoteldirektører finde helt naturligt, - og vi mænd kende alt for godt til :)

Med eller uden rettelser, - så prøv det dog af! Go for it....

Hej Dukke....

1) Jeg har ikke nogen forkærlighed for mit clip-art - jeg synes bare det følger den humoristiske stil jeg prøver at have i brevet, men jeg overvejede da også at skifte det ud med et andet billedeksempel.

2) Jeg er enig i at eksemplet med over/underbelyste billeder kunne sættes bedre op - jeg aner bare ikke hvordan, for som du selv nævner så er jeg ikke grafiker. Har du et forslag så modtager jeg det med kyshånd Smile

3) God ide med frisøren. Det ændrer jeg :)

Tak for din konstruktive og begrundet feedback

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:01

Hej Mala

Tak fordi du tager dig tid til at kommentere på mit brev. Det er super fedt :)

Mala:
Jeg synes du skal prøve at læse noget materiale omkring at skrive salgsbreve.

Det har jeg

Jeg har prøvet at følge AIDA modellen - måske ikke succesfuldt, men jeg har da prøvet :)

A-  Atention

"Tilbud" i overskrif + Fræk overskrif i "if you got it . flaunt it" Herudover prøver jeg at fremhæve nogle generelle ulemper (set fra min side) - at hoteller er dårlige til at vise deres faciliteter frem

I - Interest

JEg fremhæver generelle ulemper - bl.a. ved den store brug af skaldyrsbilleder/stemningsbilleder hvor kunderne derimod hellere vil se facilitetsbilleder

D - Desire

Mit "We Are The Champions" afsnit - her prøver jeg at fremhæve mulighederne ved at benytte en anden teknik, og fremhæver at de skal bruge mig og ikke bare hvilken som helst fotograf

A - Action

Tilbuddet - spar 33%

Den kunne måske godt være skarpere...

Når du foreslår at jeg læser mere litteratur, er det så fordi jeg har misforstået noget mht. ovenstående?

Super ide med et p.s. - du har ret - det læser man altid.

Kontakt info er på brevpapiret. Samtidig smider jeg et visitkort med. Så skulle der vist ikke være tvivl om den :=)

Mala:
Derudover fjern det personlige i dit brev, det virker. Men kun hvis du sælger til mindre virksomheder, eller private. 

NEVER Stick out tongue

Jeg tror ikke på det! Jeg tror derimod på at desto bedre du er til at personliggøre et salgsbrev, desto bedre virker det. Hoteldirektøren er jo også et menneske...... Men det må jo komme an på en prøve :)

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 17:16

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Mala:
Derudover fjern det personlige i dit brev, det virker. Men kun hvis du sælger til mindre virksomheder, eller private. 

NEVER Stick out tongue

Jeg tror ikke på det! Jeg tror derimod på at desto bedre du er til at personliggøre et salgsbrev, desto bedre virker det. Hoteldirektøren er jo også et menneske...... Men det må jo komme an på en prøve :)

Det kommer an på flere ting end bare om du sælger til mindre virksomheder, det er dog min erfaring at det virker bedst overfor små firmaer samt private.

Jeg synes du skal prøve at teste det. Man kan aldrig teste sine salgsbreve nok. 

Når du foreslår at jeg læser mere litteratur, er det så fordi jeg har misforstået noget mht. ovenstående?

AIDA har du styr på, jeg synes dog at du skal gøre det tydeligere hvad du vil. Action punktet skal virkelig bare skrige "RING, MAIL, TJEK MIN HJEMMESIDE, KØB KØB KØB"  

Det er mere generelt, der er RIGTIG mange ting man kan optimere på et salgsbrev, bare sådan en lille ting som PS er faktisk rigtig vigtigt.

En anden ting er at smide et telefon ikon ved siden af telefonnummeret til dig. Det har jeg ikke selv testet, men har læst om det på en amerikansk blog at dette skulle give øget response. (Noget med at man fokusere mere på billeder og det omkring, eller hvordan det nu var Skype-BigSmile )

Fra Risskov
Tilmeldt 14. Sep 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Først og fremmest tror jeg, det er meget meget meget vigtigt for din troværdighed, at du sætter dit salgsbrev op, så det ser godt ud! Du snakker om lækre billeder, der ser godt ud, så det vil man gerne se, du kan lave, at du har sans for det visuelle. Jeg tror personligt ikke, jeg ville ansætte nogen til sådan noget, uden at jeg så klare beviser på, at personen rent faktisk havde prøvet at tage sådan nogle billeder - med succes. Så en hjemmeside ville så absolut også være en fordel.

Jeg kan rigtig godt lide den personlige tone i dit brev, men 'Udnyt mig'??? Brrr, det skaber billeder i mit hoved, som jeg skal forskåne jer for her på amino :) Og ordet 'lillemor' er bare ikke min kop te. Jeg synes, du var personlig nok indtil dette afsnit. Jeg synes ikke, det afsnit siger 'value for money' men derimod: please please, jeg vil gøre alt for lidt håndører. Og det er der ingen grund til at sige, hvis du kan dit kram!

Hilsner fra en tekstforfatter med flere års erfaring i reklamebranchen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:30

Slettet

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 09
Indlæg ialt: 88
Fra  POPUP-SHOP.DK Skrevet kl. 17:32

Hejsa.

Jeg ville slette den sektion med "udnyt mig".

Skrivemåden bliver en smule for løs og uprofessionel til min smag, og jeg går udfra en hotel manager på et større hotel, ville påskønne en mere professionel tone - Men det er selvfølgelig bare mig. 

Derudover så er prisen heller ikke noget jeg ville snakke om. Jeg ville i stedet sige jeg kontaktede dem, og så til aller aller sidst tale om hvad det koster. Hvis du har et unikt produkt, så er det ikke spørgsmålet om det er 10.000 eller 15.000 - De skal nok betale!

Simon

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:37

Hej Morten.

Jeg kan som udgangspunkt godt lide, at du benytter dig af humor. Victor Borge sagde som bekendt noget i stil med dette: "Et smil er den korteste afstand imellem to mennesker".

Og dét med, at lillemor forventer penge til at shoppe for er da et meget sødt/sjovt lille "salgsargument". Men jeg tvivler dog gevaldigt på, at det vil blive afkodet positivt af størstedelen af din målgruppe. Ikke fordi de ikke ser det humoristiske i det, men derimod snarere fordi, at der skal mere til for at få dem til at "bide på krogen".

Du skal være langt mere specifik omkring, hvad man får ud af at benytte netop dig - og ikke kun i forhold til prisen. Kommunikér, at din lavere pris ikke er et udtryk for billeder af en lavere kvalitet. Og indsæt gerne nogle flotte eksempler herpå.

Og så skal den overskrift da godt nok have et ordentligt "los i røven". Hvor mange lignende overskrifter tror du, at de læser? :-) Et salgsbrev med kant? Nope! Det synes jeg altså ikke, at det er. Din overskrift skal i den grad - og i bogstaveligste forstand - SPRINGE lige i øjnene på modtageren/læseren!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 18:05

Kenneth:

Mala:

Mala:

NEVER Stick out tongue

Det kommer an på flere ting end bare om du sælger til mindre virksomheder, det er dog min erfaring at det virker bedst overfor små firmaer samt private.

Jeg synes du skal prøve at teste det. Man kan aldrig teste sine salgsbreve nok. 

AIDA har du styr på, jeg synes dog at du skal gøre det tydeligere hvad du vil. Action punktet skal virkelig bare skrige "RING, MAIL, TJEK MIN HJEMMESIDE, KØB KØB KØB"  

Det er mere generelt, der er RIGTIG mange ting man kan optimere på et salgsbrev, bare sådan en lille ting som PS er faktisk rigtig vigtigt.

En anden ting er at smide et telefon ikon ved siden af telefonnummeret til dig. Det har jeg ikke selv testet, men har læst om det på en amerikansk blog at dette skulle give øget response. (Noget med at man fokusere mere på billeder og det omkring, eller hvordan det nu var Skype-BigSmile )

Hej Mala

Undskyld jeg blander mig.

Men nu er hotel direktører også en slags mennesker, med en familie og andet....

For det andet, så vil rigtig mange breve aldrig nå denne direktør, og det er fordi at der sidder en eller anden emsig sekrætær der sorterer i de salgsbreve der skal ind på hans bord.

Og det gør netop at der en udfordring i at skrive salgsbreve. Det ene er at vække sekretærens interrasse, men også at det kan skabe noget værdi, når direktøren løser et brev.

Der findes idag en teori omkring alt, og jeg er så hammer træt af at høre omkring de forskellige teorier og forkortelser. Problemet er at uanset hvad fuck man gør, så vil man kun komme igennem ved 5% og heraf skal man være heldig hvis man kommer videre. Og så er alt det pjat med teorier ligegyldigt.

Prøv at tænke dig jeg modtager ca. 20 salgsbreve om måneden. Og hvormange er min leverandør idag....faktisk ingen.

/Kenneth

Ps. Mener også at der lige skal være et ps....mere fordi at det er lidt den med, når jo special for you....

Ellerså synes jeg dit brev er fint, drop clipart, vi lever altså i 2012, hvor der findes masser af fotografiapperater, og alle har en farveprinter.Stick out tongue

Helt i orden at du blander dig, det er trods alt en debat. Jeg skriver blot mine erfaringer, jeg sender regelmæssigt salgsbreve ud, og har derved oparbejdet noget viden omkring hvad der fungere i min branche. 

Ja direktøren er også et menneske, men hvorfor fokusere du på ham? Salgs brevet ender aldrig hos en direktør, og hvis det gør, så er det forkert adresseret fra afsender. Man sender ikke sådan noget til direktøren.

Og ja ham/den der skal tage beslutningen er også et menneske, men jeg tror bare at én der tager beslutning i en virksomhed med 1.000 ansatte er mere ligeglad med dig som afsender, end én der tager beslutningen i en virksomhed med 10 ansatte.

Det kan godt være at du ikke hopper på salgs breve, men de virker. Tro mig!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13

Slettet

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten

Du har fået mange råd indtil nu. Sortér i dem efter din egen smag - der er ingen, der har skrevet noget, som er noget vrøvl.

Jeg har gode erfaringer med at gøre brevene individuelle med høj grad af identifikation. Altså: lav ét eller andet, så modtageren kan genkende sig selv og føle, at du har sat dig ind i hans virksomhed.

Jeg er ikke helt med på ideen i din overskrift (på brevet).

Hvis det kunne lade sig gøre at stille mindre actionkrav, med som giver dig navnet på den rigtige kontaktperson, så du selv kan følge op.

Lyt til Johnny - hans ideer plejer at fungere knaldgodt.

Jeg har også   DEN GENIIALE idé til individualisering, som jeg lige smider i en mail, fordi den risikerer at dø for dig, hvis den bliver nakket.

Venlig hilsen

Hans

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)