>'' ikke desto mindre er det lykkedes dem at placere Jan #1 konstant, sålænge kampagnen kørte. Det er >bla derfor jeg mener at bureauet har gjort et fortræffeligt stykke arbejde.''
>Du skriver i datid.
>Dette kan jeg kun tolke som om, at det har været for dyrt.
Korrekt. Dette er skismaet. Mit skisma er så, at jeg enten skal overbevise om, at det har været pengene værd, levere opgaven videre eller selv gøre det.
>En rigtig opsat AdWords annonce kører ALTID - 365 dage om året.
>Og den tjener penge.
Well. Det var noget af et statement
>>''.... men udelukkende hvordan udgiftslejet ser ud, for dem der beskæftiger sig med og har erfaring >>kampagner i Danmark - med sølle 2 mio potentielle forbrugere (husstande) - på søgeord der hverken >>hører til de dyreste ejheller de billigste.''
>Der er en masse faktorer, der afgør prisen man betaler pr. klik.
>Bl.a., men ikke begrænset til: Hvor godt teksten er skrevet, hvad de andre betaler, hvad man er villig til >at betale, hvilken kvalitet din landing page har, hvor mange der hurtigt klikker tilbage til Google igen >efter at have været på din side. osv.
Yes. Alt dette er jeg/vi med på. Det er jo den viden, som bureauet tager sig betalt for at kombinere, så løsningen bliver skræddersyet til den enkelte kundes behov. En viden som det naturligvis er dybt urimeligt at forvente at jeg - eller en anden - bare kan reverseengineere sig frem til i løbet af 2-3 dage, og så lige pludselig spare udgiften til bureauet.
Jeg holder på at man bruger et bureau, eller slet og ret ansætter én, som kan fokusere på dette som hovedområde. Jeg programmerer, og det er mit område, og det er jo intet problem at sætte AdWords op osv - problemet er blot, at jeg ikke tror jeg indenfor tålbar tid kan gøre det særlig godt, eller matche et bureaus erfaringer - ikke uden at disse erfaringer bliver mere end dyrekøbte.
Så for at sætte det på spidsen : Det var en intern diskussion hvor min forhåbning var, at i avatarer kunne give Jan nogle input til en fornuftig beslutning. Vi ved skam godt at Pay Per Click er klikbaseret - men derfor kan man vel godt spørge om et månedsbudget?
Q: "Hvor meget koster flyers, sådan cirka - hvor meget plejer i at give"?
A: "Du skal vide at flyers bliver lavet i forskellige former for materiale, at der er forskel på om du køber 10, 1.000 eller 10.000 stk - og også forskel på om du vil have dem i farver. Og så kan du jo selv lave dine egne flyers (indsæt 7
links) og jeg kender i øvrigt én, der laver dem gratis - du skal bare betale fragten."
A: "Øh, ja - tak for svaret. Men hvor meget koster flyers, sådan cirka - hvad plejer i at give"?
>>''Det er jo fint nok sådan at sidde hver især og udkonkurrere sig selv og hinanden - det er google >>skkert glad for - og jeg kunne da bruge mange millioner på at teste alverdens hjemmebryggede >>AdWord-teorier af, udover dem jeg blot ville spilde på at køre kampagerne forkert indtil jeg så lyset.''
>Ser du, der ramte du lige hovedet på sømmet