Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

google

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes du vrøvler. jeg kan simpelt hen ikke tyde hvad du mener - du snakker i øst og vest helt uden sammenhæng. Held og lykke :)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:09
Her må jeg godt nok give mikkel ret, da jeg læste dit indlæg opgav jeg at opfatte din menig om debatten, men det er ikke kritik, vi har jo alle sammen vores måde at formulere os på, og jeg skal ikke gøre mig bedre end dig.

Nok om det, en ting fik jeg fat i (tror jeg) , at i har et bureau til at lave jeres adwordskampagne, er det forstået ret?

De gør det ikke gratis, så nu skal du både betale google samt en omgang pengehajere, har du selv adgang til din kampagne? for så kunne du jo selv lave en kampagne ved siden af med din egen tekst, samt ord og se om det kan betale sig at have et bureau på

bare en ide.

Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:49
hej igen

jeg  takker for de inlæg i er kommet med og jeg er da blevet en del klogere

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 12:52
Hej Konrad

Du skriver:

" ikke desto mindre er det lykkedes dem at placere Jan #1 konstant, sålænge kampagnen kørte. Det er bla derfor jeg mener at bureauet har gjort et fortræffeligt stykke arbejde."

Du skriver i datid.
Dette kan jeg kun tolke som om, at det har været for dyrt.

En rigtig opsat AdWords annonce kører ALTID - 365 dage om året.

Og den tjener penge.

".... men udelukkende hvordan udgiftslejet ser ud, for dem der beskæftiger sig med og har erfaring med kampagner i Danmark - med sølle 2 mio potentielle forbrugere (husstande) - på søgeord der hverken hører til de dyreste ejheller de billigste."

Der er en masse faktorer, der afgør prisen man betaler pr. klik.

Bl.a., men ikke begrænset til: Hvor godt teksten er skrevet, hvad de andre betaler, hvad man er villig til at betale, hvilken kvalitet din landing page har, hvor mange der hurtigt klikker tilbage til Google igen efter at have været på din side. osv.

Derfor er det ret svært at udtale sig specifikt, da jeg ikke kender data.

"Det er jo fint nok sådan at sidde hver især og udkonkurrere sig selv og hinanden - det er google sikkert glad for - og jeg kunne da bruge mange millioner på at teste alverdens hjemmebryggede AdWord-teorier af, udover dem jeg blot ville spilde på at køre kampagerne forkert indtil jeg så lyset."

Ser du, der ramte du lige hovedet på sømmet

Venlig hilsen, Christian

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:10
Dato: 07-05-2007 12:08:46 Forfatter: www.beringshandel.dk
Her må jeg godt nok give mikkel ret, da jeg læste dit indlæg opgav jeg at opfatte din menig om debatten, men det er ikke kritik, vi har jo alle sammen vores måde at formulere os på, og jeg skal ikke gøre mig bedre end dig.

Det må jeg så tage på min kappe. Det gik måske lidt hurtigt :-( Det mest forvrøvlede må dog vist være at kalde et andet indlæg for forvrøvlet, helt uden citat eller kilde-henvisning. Jeg havde selvfølgelig også mistanke til, at deMib Svendsen henviste til mit indlæg, men jeg kunne jo ikke vide det med sikkerhed, og da slet gøre skaden god igen, når jeg nu ikke ved hvori det forvrøvlede består...Og da den slags statements tilmed ikke er specielt usædvanlige fra hr Svendsens tastatur, så følte jeg mig altså ikke specielt stødt eller provokeret  (faktisk er det jo himmelråbende irrelevant)

Well, well. Man kan naturligvis ikke vide hvad man selv har sagt, før den anden har svaret, men der er jo også noget der hedder vilje og abstraktion. *Vil* læseren bare ikke forstå, så *kan* læseren meget ofte heller ikke forstå - uanset hvor meget man reducerer "vrøvlet" - Jeg har ikke tid til at tage mig af ikke-konstruktive "svar"/oneliners.

Nok om det, en ting fik jeg fat i (tror jeg) , at i har et bureau til at lave jeres adwordskampagne, er det forstået ret?

Ja - det har Jan haft. Det kørte upåklageligt - 100% ros til dem - ville såmænd gerne nævne dem ved navn - men prisen var/blev for høj.

De gør det ikke gratis, så nu skal du både betale google samt en omgang pengehajere,

Præcis. Jeg har forsøgt at forklare min gode ven Jan, at det altså koster penge, og at bureauerne nok  -vanen tro, som i alle andre brancher - tager den pris, de sådan cirka er værd. Der er jo også forskel på ferrari og skoda.

har du selv adgang til din kampagne? for så kunne du jo selv lave en kampagne ved siden af med din egen tekst, samt ord og se om det kan betale sig at have et bureau på

bare en ide.

Det var faktisk også min oprindelige umiddelbare ide - dvs teste op imod en fungerende kampagne. Men det kræver jo et dobbeltbudget, og når udgangspunktet er prisen, så blev ideen hurtigt skudt ned :-)

Tak for svarene! Særligt til Finewood/Thomas R/Beringshandel. Tror jeg lukker diskussionen af her, for mit vedkommende, og koncentrerer mig om det praktiske. Til dem der rent faktisk evnede at tyde mit forrige svar vil jeg sige, at jeg virkelig har besluttet forfølge ideen om at lave en slags dagbog/no-nonsense whitepaper over erfaringerne med AdWords, rettet imod iværksættere der ikke ved noget om IT, og heller ikke har råd til at lade sig dreje rundt ved næsen af friskfyrsagtige "vi er verdens bedste"-statements.

Der er brug for ærlig og redelig førstehåndsinformation - en gør-det-selv manual for iværksætteren der ikke har brug for at blive hvirvlet ind i diskussionen som den altid ender op med - også på udenlandske fora : SEM''ere på den ene side der promoverer sig selv, "eksperter" på den anden side der gør nar af SEM''erne - og brugerne i midten der ikke fatter et klap, maksimalt bliver forvirrede på et højere niveau.

Jeg ved godt det virker "forvrøvlet" - men jeg tror altså godt det kan lade sig gøre at levere rettesno
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 13:48
Hej Christian,

>'' ikke desto mindre er det lykkedes dem at placere Jan #1 konstant, sålænge kampagnen kørte. Det er >bla derfor jeg mener at bureauet har gjort et fortræffeligt stykke arbejde.''

>Du skriver i datid.
>Dette kan jeg kun tolke som om, at det har været for dyrt.

Korrekt. Dette er skismaet. Mit skisma er så, at jeg enten skal overbevise om, at det har været pengene værd, levere opgaven videre eller selv gøre det.

>En rigtig opsat AdWords annonce kører ALTID - 365 dage om året.

>Og den tjener penge.

Well. Det var noget af et statement  

>>''.... men udelukkende hvordan udgiftslejet ser ud, for dem der beskæftiger sig med og har erfaring >>kampagner i Danmark - med sølle 2 mio potentielle forbrugere (husstande) - på søgeord der hverken >>hører til de dyreste ejheller de billigste.''

>Der er en masse faktorer, der afgør prisen man betaler pr. klik.

>Bl.a., men ikke begrænset til: Hvor godt teksten er skrevet, hvad de andre betaler, hvad man er villig til >at betale, hvilken kvalitet din landing page har, hvor mange der hurtigt klikker tilbage til Google igen >efter at have været på din side. osv.

Yes. Alt dette er jeg/vi med på. Det er jo den viden, som bureauet tager sig betalt for at kombinere, så løsningen bliver skræddersyet til den enkelte kundes behov. En viden som det naturligvis er dybt urimeligt at forvente at jeg - eller en anden - bare kan reverseengineere sig frem til i løbet af 2-3 dage, og så lige pludselig spare udgiften til bureauet.

Jeg holder på at man bruger et bureau, eller slet og ret ansætter én, som kan fokusere på dette som hovedområde. Jeg programmerer, og det er mit område, og det er jo intet problem at sætte AdWords op osv - problemet er blot, at jeg ikke tror jeg indenfor tålbar tid kan gøre det særlig godt, eller matche et bureaus erfaringer - ikke uden at disse erfaringer bliver mere end dyrekøbte.

Så for at sætte det på spidsen : Det var en intern diskussion hvor min forhåbning var, at i avatarer kunne give Jan nogle input til en fornuftig beslutning. Vi ved skam godt at Pay Per Click er klikbaseret - men derfor kan man vel godt spørge om et månedsbudget?

Q: "Hvor meget koster flyers, sådan cirka - hvor meget plejer i at give"?

A: "Du skal vide at flyers bliver lavet i forskellige former for materiale, at der er forskel på om du køber 10, 1.000 eller 10.000 stk - og også forskel på om du vil have dem i farver. Og så kan du jo selv lave dine egne flyers (indsæt 7 links) og jeg kender i øvrigt én, der laver dem gratis - du skal bare betale fragten."

A: "Øh, ja - tak for svaret. Men hvor meget koster flyers, sådan cirka - hvad plejer i at give"?

>>''Det er jo fint nok sådan at sidde hver især og udkonkurrere sig selv og hinanden - det er google >>skkert glad for - og jeg kunne da bruge mange millioner på at teste alverdens hjemmebryggede >>AdWord-teorier af, udover dem jeg blot ville spilde på at køre kampagerne forkert indtil jeg så lyset.''

>Ser du, der ramte du lige hovedet på sømmet

Ja. Jeg havde håbet lidt på nogle grundlæggende facts, rettesnore og guidelines, som også IT-novicen kunne bruge som en del af sit beslutningsgrundlag. Ikke sniksnak om strategi og om man betaler på månedsbasis eller per click, eller om det giver m
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:57
Hej Konrad

Tak for dit svar.

Grunden til, at jeg ikke har skrevet nogle aktuelle tal er, at jeg er kontraktligt bundet af Google til ikke at diskutere det offentligt.

Men jeg kan da godt lige sende dig en PM 

Mvh, Christian

Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 00:20
...
"Som Thomas korrekt påpeger så afregnes Google AdWords ikke på månedsbasis, men pr. klik. Der er derfor ingen - ikke engang Google selv, der kan fortælle dig hvad udgiften for at ligge nummer 1 på et givent ord bliver. Og du kan, uanset hvad du er villig til at betale, iøvrigt slet ikke garanteres at ligge nummer 1. Det er simpelt hen ikke den måde Google AdWords fungerer på. Det bliver man nødt til at forstå og acceptere."

Nu har jeg sat mig totalt ind i det over nogle måneder. Det er 2 gange "ufuldstændige svar" der leveres her. Udgiften for at ligge #1 fortæller Google dig inddirekte. Du kan godt garantere en evt kunde at vedkommende kan komme til at ligge #1. Jeg kan garantere at jeg selv ligger #1 100% tiden. Det handler om pris. Googles værktøjer informerer dig om hvilket prisleje du skal gå over.

For evt interreserede ligger det noget ude med det whitepaper jeg lovede. Har alt for meget at lave. Men generelt :

* prøv at finde kundernes terminologi...Folk har ikke produktgrupper i hovedet, men brugsbegreber.

- ikke "glødelampe 40 watt", men "halvsvag pære"

* prøv med de tidspunkter hvor målgruppen er hjemme, ELLER - hvis din målgruppe f.eks er det kreative segment, når de er på arbejde. Altså, reducer udgiftern ift målgruppen.

* brug aldrig sloganagtige google-annoncer. Ikke "spotpriser" - "spar 40%" osv. Kombiner dine annoncer med lødig information. Lær af googles værktøjer til at blive læogere på hvilke annoncetekster der virker.

* kør så minimale og målrettede annoncer som muligt. Fortæl om dit produkt, snarere end produktet i konkurrencesammenhæng.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:18
> Udgiften for at ligge #1 fortæller Google dig inddirekte

Det har du misforstået. Google laver et overslag baseret på historik, men de har ingen mulighed for at vide hvor mange der søger i næste måned, hvor mange annoncører der vil være (flere eller færre) og hvilken pris disse annoncører er villige til at betale. Det er udelukkende et estimat. Og min erfaring fra de mange kampagner vi har kørt er, at dette estimat meget ofte er meget langt fra den pris og volumen vi ender med.

>Jeg kan garantere at jeg selv ligger #1 100% tiden. Det handler om pris.

Det er absolut ikke kun pris der afgører placeringen. Den samlede Quality Score (herunder bl.a. CTR) spiller meget kraftigt ind. Og nej, du kan ikke på nogen måde sikre at ligge øverst hele tiden, og du kan i øvrigt heller ikke tjekke det. Google rapporterer alene gennemsnittet - ikke den enkelte visning, og selv kan du kun tracke kliks - ikke visninger. Hvis man er helt ligeglad med hvor højt man skal byde, kan man øge chancerne for at ligge i toppen, men man kan aldrig være 100% sikker
Tilmeldt 21. Nov 06
Skrevet kl. 21:24
Hej DeMib!

Du har 100% ret i dine indvendinger. Undskyld.

mvh

dadk

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)