Min partner og jeg er i færd med søge kunder til vores femtidigie virksomhed. Vi har endnu ikke fået cvr nummer men har planer om dette inden for nogle måneder. Vi mener at vores fremtidige virksomhed vil kunne bidrage til øget aktivitet for erhvervslivet i københavn og ønsker derfor at finde ud af hvilke muligheder vi har for at få kommunal økonomisk støtte til opstartsfasen.
Hvor søger vi målrettet information om vores mulighed for kommunal økonomis støtte?
Er der nogle af Jer, som har modtaget støtte fra det offentlige, og som har gode råd at fortælle vedrørende dette?
Jeg har ikke hørt om kommunale støtte ordninger. Det man tidligere har kunne søge er iværksætter hjælp som jeg mener det hedder. hvor du har 500.000 og så via banken kan man få et lån på det samme hvor staten garanterer beløbet men det er kun private virksomheder der kan søge.
Min partner og jeg er i færd med søge kunder til vores femtidigie virksomhed. Vi har endnu ikke fået cvr nummer men har planer om dette inden for nogle måneder. Vi mener at vores fremtidige virksomhed vil kunne bidrage til øget aktivitet for erhvervslivet i københavn og ønsker derfor at finde ud af hvilke muligheder vi har for at få kommunal økonomisk støtte til opstartsfasen.
Hvor søger vi målrettet information om vores mulighed for kommunal økonomis støtte?
Er der nogle af Jer, som har modtaget støtte fra det offentlige, og som har gode råd at fortælle vedrørende dette?
Med venlig hilsen,
Joachim B N
Hvilke branche har i tænkt jer at starte i?
Der er I hvert fald ikke noget "normalt" støtte som alle opstarter kan benytte sig af, jeg vil skyde på det kun er i sær-brancher, og så skal der være nogle krav opfyldt.
Der er tale om en form for reklame-ydelse, som min partner of jeg mener kan bidrage til øget øget omsætning i Københavnske butikker primært fra turister.
Jeg har selv umiddelbart ingen anelse om, hvor let det er at opnå økonomisk hjælp, men tænkte at det kan vel aldrig skade og spørge. Har også sendt en mail til Københavns erhvervsservice, men venter svar.
Jeg er stadig interesseret i og høre om der er nogen derude, som har modtaget kommunal hjælp i forbindelse med opstart eller er det virkelig så sjældent?