Vi har reserveret et domæne inde på DK-Hostmaster's hjemmeside. Domænet udløb den 31-12-2011, og står nu som deaktiveret når man whois'er det. Hvornår kan vi overtage domænet - og kan vi overhovedet regne med at "det er vores", nu hvor det er deaktiveret?
Domænet skal egentligt bare pege på vores hjemmeside.Hvordan gør jeg det bedst - htaccess, via gratisdns.dk eller via php? Og hvilken løsning er bedst rent SEO-mæssigt?
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig.
Dbh Nicklas
Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.
Tak for svaret :-) Det er måske værd at nævne at domænet ikke har været i brug så længe jeg har kendt til det - der har bare været et DanDomain logo- eller noget i den stil. Altså burde google ikke have cachet nogle sider, men det skal jeg helt sikkert nok tjekke op på..
Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.
Naturligvis ikke - vi ejer ligenu domænet bar-udlejning.dk, og domænet vi har reserveret er barudlejning.dk. Barudlejning.dk skal så bare redirecte til bar-udlejning.dk.
Vi gør det egentligt mest for at undgå eventuelle misforståelser..
Vi har reserveret et domæne inde på DK-Hostmaster's hjemmeside
Jeg går ud fra, at det betyder, at det er jer der nu står på venteliste til domænet. Der er noteret 1 på ventelisten til barudlejning.dk. Der kan godt gå et pænt stykke tid før I får tilbudt domænet af DK-Hostmaster. Indtil da kan I ikke bruge domænet.
DK-Hostmaster har en procedure for hvorledes de håndtere domæner, som ikke bliver fornyet, som bl.a. omfatter rykkere til den tidligere registrant m.m. og som samlet set i alt kan tage 6 - 8 måneder. Status for domænet lige nu er deaktiveret, og hvad det betyder i forhold til DK-Hostmasters proces ved jeg ikke, ligesom det er ukendt om den tidligere registrant stadigvæk har mulighed for at få genaktiveret domænet, så derfor vil jeg foreslå, at I kontakter DK-Hostmaster for at høre om status for domænet og hvornår I kan forvente at få det tilbudt.
Jeg fandt lige denne information på DK-Hostmasters hjemmeside omkring sletning af et domænenavn, som bekræfter at det samlet set kan tage 6 - 8 måneder fra et domæner udløber til at det kan blive givet videre til den 1. på ventelisten.
Mvh.
Ole
Et domænenavn bliver suspenderet og senere slettet, når du ikke betaler fornyelsesgebyr. Men inden da varsler vi dig!
Hvis du ikke har betalt dit fornyelsesgebyr, varsler vi dig om den manglende betaling.
DK Hostmaster fakturerer dig for fornyelsesgebyr senest den 10. i den måned, registreringsperioden udløber. Forfaldsdatoen er d. 8 i den første måned efter registreringsperioden er udløbet.
Varsel Vi sender et varsel om suspendering ca. 14 dage efter fakturaens forfaldsdato. Varslet bliver sendt som brev til den, der er ansvarlig for domænenavnet.
Suspendering Hvis du ikke betaler fornyelsesgebyret, suspenderer vi domænenavnet ca. 14 dage efter varselsdatoen.
Sletning Når domænenavnet har været suspenderet i tre måneder, sletter vi det. Derefter kan domænenavnet registreres af hvem som helst, der måtte ønske det.
Genopretning Når et domænenavn er suspenderet, kan registrant eller fuldmægtig genoprette det. Det koster et gebyr på 125 kr. at få genoprettet sit domænenavn.
OBS! Hvis et domænenavn er slettet, kan det ikke genoprettes. Her skal der ske en ny registrering gennem en registrator.
Den ene på ventelisten er gudskelov os, hehe. Men tusind tak for hjælpen Ole, det kastede lidt mere lys over sagerne. Frustrerende at det skal tage så lang tid, og at man skal have så mange chancer for at forny det, når vi står og venter på at få lov at betale for det - men der er sikkert en grund til at det er sådan..