Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken PDA / GPS skal jeg vælge?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt en HP iPAQ 1710 med roude66 men det virkede bestemt ikke godt. Istedet har jeg fået fat i tomtom´s navigation istedet. Det virker...(har været i frankrig med den) Selve PDA´en er ikke specielt avanceret. Men den dækker mit behov for kalender og navigation.

Tror den kostede 2700 i fona.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 12/15/2005 9:45:07 AM Forfatter: Med Windows Mobile 2005 forbliver dine data gemt selv om batteriet på din PDA bliver helt fladt. Med den tidligere version af Windows Mobile 2003 er alle dine data tabt, hvis der ikke er batteri på enheden.

 
Vil bare lige bekræfte hvad Uffe her siger, selvom han selv gør det med links.
Har indtil for nyligt arbejdet med IPAQ hos HP og ville aldrig selv købe en IPAQ (PDA) uden Mobile 2005 nu hvor det er her. Men RX3715 bliver du helt sikkert glad for. Har selv brugt den i noget tid.

EDIT: Ja så har rx3715 jo også et 1.3 MP kamera

Hvad angår "persistent memory" så er det jo ikke et issue hvis du bruger din IPAQ dagligt.

Men vil du gerne have en IPAQ med GSM telefon, skal du op i 6515. Uden at afsløre for meget, så er den noget bedre end 6510.

Carsten skriver noget med at man min skal have et 1GB sd kort. Hele Vesteuropa kan køre på 512mb, skal man deriomd have GB med skal der lidt mere i. Men har man 1GB er man helt sikkert dækket ind. Dette gælder ved tomtom 3/5. Kender ikke helt specifikationerne til Route 66, men mon ikke det er nogenlunde det samme.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :
  Tusind tak for de mange svar - Jeg har haft sindsygt travlt, så det er først nu at jeg har haft en ledig stund til lige at sidde og "ose" herinde og få skrevet lidt . Men jeg har læst alle Jeres indlæg omkring GPS og PDA og endte så i mandags med at gøre mit køb.
 
Opdatering på min GPS/PDA-jagt:
 
Jeg har nu en HP iPaq rx3715 stående i en cradel på mit skrivebord - lækker gadget...
I den sidder der et 1GB SD-kort.
 
I bilen er der nu monteret en Vicsat trådløs GPS-modtager, diverse adaptere m.m. til strøm til GPS og PDA + en ekstern antenne.
 
Af software valgte jeg at købe X-Road version 3 i den europæiske version - lækker og nem navigationssoftware.
---
 
Det som jeg faktisk syntes er mest blæret ved løsningen er, at selve GPS-modtageren har indbygget batteri og kan holde til ca. et døgns konstant drift. Den er på størrelse med to æsker tandstikker lagt ovenpå hinanden og har en overraskende rækkevidde. Den kan sagtens få forbindelse med sattelitterne selvom den ligger på mit skrivebord eller i min jakkelomme. Fordi den er så lille, har eget batteri og er trådløs, så kan jeg tage PDA'en med mig, klipse GPS-modulet ud af bilen og stikke det i lommen - og vel og mærke stadig kunne navigerer rundt via X-Road softwaren. Det kan godt være brugbart næste gang jeg farer vild i London på gå-ben .
 
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
 
 
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

  Nå ja, Jeg valgte bevidst en iPaq uden WM 2005 af fire grunde:

1) Der er ikke rigtigt nogen PDA''er på markedet endnu med 2005-versionen.
2) Jeg har ikke det store at bruge percistant memory til da den, som Casper skriver, vil blive brugt dagtligt.
3) En PDA med WM 2005 kommer også til at koste en del mere end jeg f.eks. gav for min 3715''er.
4) Jeg ville have en NU!
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

For dælen Jesper.... nu kan du så prale med at du har udstyret i orden

Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved jeg er for sent ude, men vil lige fortælle om min egen GPS udgave.

Det er såmænd min Nokia 6670 - tilsluttet bluetooth GPS som man kan have med i lommen f.eks. i københavnstrup.
Systemet er online, og man tegner abb. pr. år. Jeg har hele Europa, og skal ikke døje med opdateringer, og pladsproblemer.
Alle vejændringer kommer med senest 3 måneder efter det er udført.
Vejarbejde i de større lande er også med, så man bliver diregeret udenom STAU i tyskland osv....
Der er desuden en sød dansk stemme, og danske tekster.
De fleste Symbion mobiltelefoner kan bruges (Nokia 6600, 6670, SonyEricsson 800, 900 osv.)
 
Eneste problemer er en lidt langsommere beregning da den skal en tur til Sverige - men principielt burde den kunne lave en bedre navigation fordi den har en masse datakraft bag sig.
 
Endelig er der husnumre med, igen fordi der ligger en stor database i Sverige - Den er dog ikke altid 100% korrekt, men ofte holder jeg lige uden for døren når den siger det....
 
Jeg har haft det siden introduktionen for mere end 1 år siden (eller er det blevet til 2.... ?)
 
Læs mere på www.wayfinder.com
 
Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Server overvågning og diagnosticering. Nedbring svartiderne for brugerne!
Side 3 ud af 3 (26 indlæg)